Ελλάδα

Πανελλήνιες 2019: Με Νέα Ελληνική Γλώσσα ξεκινούν οι εξετάσεις στα ΓΕ.Λ

Απαιτητική η αυλαία των πανελλαδικών χθες για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ

Σήμερα η διαδικασία συνεχίστηκε με τους υποψηφίους των ΓΕ.Λ., οι οποίοι διαγωνίζονται στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Γενικής Παιδείας), με τον κ. Μαυράκη, ευχόμενος καλή επιτυχία σε όλους τους υποψηφίους της Κρήτης, να σημειώνει πως «πρόκειται για ένα μάθημα το οποίο πολύ συχνά αποδεικνύεται κρίσιμο για το τελικό αποτέλεσμα.

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή», τονίζει και επισημαίνει πως «οι υποψήφιοι θα πρέπει να είναι σαφείς στις απαντήσεις τους και να προσέξουν τις διατυπώσεις των ζητουμένων».

Tο θέμα που "έπεσε" στις εξετάσεις αφορούσε στη Δημοκρατία, στην πολιτική συνείδηση και στο ρόλο του σχολείου.

Οι εξετάσεις των μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού για τα ΓΕ.Λ. και Ειδικότητας για τα ΕΠΑ.Λ. αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 18 και 20 Ιουνίου, αντίστοιχα. Στη συνέχεια, θα διεξαχθούν οι εξετάσεις για τα ειδικά μαθήματα, από τις 21 Ιουνίου έως και τις 2 Ιουλίου.

Με το μάθημα των Νέων Ελληνικών ξεκίνησαν χθες οι πανελλαδικές εξετάσεις για τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας. Το θέμα στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ. ήταν το κείμενο του Αλμπέρ Καμύ για την τέχνη και τον κοινωνικό ρόλο του καλλιτέχνη, το οποίο άφησε ανάμεικτα συναισθήματα στα παιδιά.

Σχολιάζοντας, μάλιστα, τα θέματα της πρώτης μέρας ο διευθυντής των Φροντιστηρίων “Πουκαμισάς”, κ. Μανόλης Μαυράκης, τόνισε πως ήταν «απαιτητικά, με δύσκολα επιμέρους στοιχεία και στα δύο μέρη του διαγωνίσματος», προσθέτοντας πως ήταν «αναμενόμενες οι ασκήσεις στο πρώτο μέρος. Το θέμα της Έκθεσης ήταν μακριά από τη δική τους σχολική εμπειρία: “Με ποιους τρόπους το σύγχρονο σχολείο θα συμβάλει στην πρόοδο της τέχνης και του πολιτισμού;”. Στο δεύτερο μέρος του διαγωνίσματος μπήκε ποίημα, το οποίο δεν έχει ιδιαίτερη δυσκολία στην κατανόησή του. Απλή ήταν η πρώτη ερώτηση κατανόησης-ερμηνευτική». Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε ο κ. Μαυράκης, «απαιτούσαν προσοχή και γνώση οι ερωτήσεις σε σχέση με τους εκφραστικούς τρόπους της ποιήτριας: “Τι πετυχαίνει η χρήση προσωποποιήσεων; Ποια η λειτουργία της επανάληψης ως προς το νόημα;”. Η τρίτη άσκηση ζητά να καταγράψουν οι μαθητές την εμπειρία τους σε σχέση με την ανάγκη τους για τέχνη. Απαιτητικό και αυτό το ζήτημα, καθώς η εμπειρία των περισσότερων μαθητών σε σχέση με τις τέχνες είναι μικρή έως και ελάχιστη».

Με καθυστέρηση η προφορική εξέταση

Αξίζει να σημειωθεί πως μικρή καθυστέρηση καταγράφηκε χθες το πρωί στην έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων. Συγκεκριμένα στην προφορική εξέταση καθυστέρησε το φύλλο των ενδεικτικών απαντήσεων. Σύμφωνα με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης Μανόλη Καρτσωνάκη, το φύλλο επεστράφη και οι εξετάσεις ξεκίνησαν στις 10:30 το πρωί. Αύριο Σάββατο οι υποψήφιοι των ΕΠΑ.Λ. εξετάζονται στα Μαθηματικά.

Σχόλια