Αυτές είναι οι αλλαγές στις Πανελλήνιες εξετάσεις

Ελλάδα
Αυτές είναι οι αλλαγές στις Πανελλήνιες εξετάσεις

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το νέο σύστημα που θα ισχύσει για τους μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στη Β’ Λυκείου

Τις βασικές γραμμές του νέου εξεταστικού συστήματος παρουσίασε χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Παρά τις φήμες που έκαναν λόγο για ένα αναβαθμισμένο εξεταστικό σύστημα, η πραγματικότητα διαφέρει. «Πρόχειρο και άστοχο» το χαρακτήρισε ο κ. Μανόλης Καζαντζάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης Ηρακλείου και διευθυντής του Φροντιστηρίου “Ορόσημο”.

Ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας στην εφημερίδα “Νέα Κρήτη”, ότι «αυτό που είδα είναι μια τρομακτική προχειρότητα. Δεν μπορώ να κατανοήσω πως αυτό το σύστημα είναι προϊόν διαβούλευσης. Είναι πάρα πολύ πρόχειρο και άστοχο ως προς τη βασική του επιδίωξη, που είναι να φύγουμε από το εξεταστικό-κεντρικό σύστημα της Γ’ Λυκείου και να μειώσουμε με αυτόν τον τρόπο το άγχος των παιδιών. Αντιθέτως, βλέπω να αποφεύγουμε τα Γενικής Παιδείας, βάζουμε μόνο της Κατεύθυνσης, και εμμένουμε στο βασικό στοιχείο που είναι η εξέταση των μαθημάτων της κατεύθυνσης και μάλιστα δύο φορές».

Συγκεκριμένα, προβλέπονται εξετάσεις ανά περιφέρεια ή νομό για το νέο απολυτήριο που θα μετράει κατά 10% στην εισαγωγική διαδικασία για τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, κατάργηση των Λατινικών από τις πανελλαδικές εξετάσεις και τέσσερα μαθήματα εξεταζόμενα σύμφωνα με το παλαιότερο σύστημα των Δεσμών. Επιπλέον, καταργείται το πέμπτο μάθημα στις πανελλαδικές που “ξεκλείδωνε” ένα ακόμη πεδίο.

Για τη διπλή εξέταση των μαθημάτων μίλησε ο κ. Καζαντζάκης, καθώς από το σχολικό έτος 2019-2020 οι μαθητές θα δώσουν και ενδοσχολικά (για την απόκτηση του απολυτηρίου) και πανελλαδικά τα μαθήματα της κατεύθυνσής τους.

«Για να πάρουν το απολυτήριο Λυκείου τα παιδιά, οι εξετάσεις οι οποίες θα γίνουν σε αυτά τα τέσσερα μαθήματα σε επίπεδο νομού και μετά τα ίδια μαθήματα ακριβώς θα τα δίνουν σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων. Θεωρώ ότι αυτή η μορφή εξέτασης κρύβει μια μικρή προχειρότητα. Δεν μπορείς να εξετάζεις δύο φορές τα ίδια μαθήματα. Δεν υπάρχουν μαθήματα Γενικής Παιδείας που να αφορούν το σύνολο των παιδιών που θα έχουν κοινά μαθήματα. Αντιθέτως, υπάρχουν μαθήματα κατεύθυνσης που είναι διαφορετικά ανά πεδίο και δεν μπορώ να δεχτώ πως υπάρχει ένα θέμα ισονομίας σε αυτόν τον τρόπο αντιμετώπισης. Επίσης, καταδεικνύει μια τρομακτική προχειρότητα τα παιδιά να εξετάζονται σε διάστημα λιγότερο του ενός μήνα δύο φορές τα ίδια μαθήματα», δήλωσε ο κ. Καζαντζάκης.

Οι υποψήφιοι θα επιλέγουν τις “πρώτες προτιμήσεις” τους από τη Β’ Λυκείου και έτσι οι σχολές θα χωρίζονται σε σχολές τύπου “Α” και “Β”, ενώ θα καθορίζεται εκ των προτέρων η ζήτηση των τμημάτων στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Όπως ανακοινώθηκε, δε θα γίνουν νέα αναλυτικά προγράμματα για το Γυμνάσιο και τις δύο πρώτες τάξεις Λυκείου, ενώ η Γ’ τάξη της βαθμίδας αναμορφώνεται με τη νέα πρόταση του υπουργείου Παιδείας.

Το νέο σύστημα θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή το 2019-2020, και θα ισχύσει για τους μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στη Β’ Λυκείου.

Αναλυτικά και σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν:

- Οι εγκύκλιες σπουδές θα ολοκληρώνονται στη Β’ Λυκείου και η Γ’ Λυκείου θα είναι προπαρασκευαστική τάξη στην ανωτάτη εκπαίδευση.

- Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού γίνονται τέσσερις και σε κάθε μία αντιστοιχεί ένα επιστημονικό πεδίο.

- Τα βασικά μαθήματα κάθε ομάδας είναι ίδια με κάθε Ομάδας Προσανατολισμού. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, τα Λατινικά καταργούνται στην εξέταση των πανελλαδικών και αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία.

- Η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών διαιρείται σε δύο Ομάδες (Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας).

- Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού θα περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα θα έχουν την ίδια βαρύτητα.

Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας, η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), τα Θρησκευτικά (1 ώρα) και η Φυσική Αγωγή (2 ώρες), ενώ για το Εσπερινό Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, η Νεοελληνική Γλώσσα (6 ώρες) και τα Θρησκευτικά (1 ώρα).

Την έλλειψη των μαθημάτων Γενικής Παιδείας, όπως προκύπτει από το νέο εξεταστικό σύστημα, σχολίασε μέσω της “Ν.Κ.” ο κ. Καζαντζάκης, ο οποίος τοποθετήθηκε λέγοντας: «Σκοπός όσων λέγονταν φέτος ήταν να αποφύγουμε την εξεταστικο-κεντρικότητα της Γ’ Λυκείου όπου είχαμε 4 μαθήματα και τα παιδιά έδιναν αυτά τα 4 μαθήματα, και να μπουν τα άλλα μαθήματα γενικής παιδείας που αφορούν τη γενική μόρφωση των παιδιών. Τώρα το πετύχαμε αυτό, αλλά αφήνοντας τα γενικής παιδείας μαθήματα. Επομένως, τα παιδιά πλέον ασχολούνται με τα μαθήματα της κατεύθυνσής τους».

Επιπλέον για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται δύο διδακτικές ώρες για ένα μάθημα επιλογής. Στις επιλογές περιλαμβάνονται ειδικά μαθήματα που οι υποψήφιοι πιθανώς θα χρειαστούν για την εισαγωγή τους σε κάποια τμήματα.

Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρεις ώρες ανά εβδομάδα, μία ώρα για κάθε ένα από τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού, κατά τις οποίες κάθε εκπαιδευτικός θα είναι διαθέσιμος για συνεργασία με μαθητές του για συζήτηση εργασιών κ.λπ.

Τα βασικότερα σημεία

* Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα, εκτός Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες όπως σήμερα.

* Οι γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα, τα ίδια στα οποία θα εξετάζονται στη συνέχεια όσοι επιλέξουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

* Τα σχολεία θα χωριστούν ανά ομάδες ανά δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά νομό στην επαρχία. Τα θέμα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα θα προετοιμάζεται από ομάδα διδασκόντων όλων των σχολείων ανά ομάδα και το τελικό διαγώνισμα θα προκύπτει μετά από κλήρωση ομάδας θεμάτων μέσα από ένα μεγαλύτερο πλήθος.

* Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει με βαρύτητα 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Για τα άλλα μαθήματα ο τελικός βαθμός θα προκύπτει κατά 100% από τον βαθμό των δύο τετραμήνων. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων που θα διδάσκονται στη Γ’ Λυκείου.

* Ο βαθμός του απολυτηρίου συμμετέχει στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης στα ΑΕΙ για όσους επιλέξουν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News