Ελλάδα

Θέατρο στην εκπαίδευση ή Εκπαίδευση στο θέατρο;

Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζει για 16η φορά ο Κύκλος Παιδαγωγικών Συναντήσεων ο οποίος θα πραγματοποιηθεί και φέτος.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» σε συνεργασία με την Ανώτερη Σχολή Θεάτρου Νότος και τον συντονισμό της ομάδας «Νηπιαγωγώντας» του Συλλόγου συνεχίζει την προσπάθεια που ξεκίνησε και καθιέρωσε τα τελευταία χρόνια με τους πολύ επιτυχημένους Κύκλους Παιδαγωγικών Συναντήσεων.

Έτσι εξακολουθεί να ανιχνεύει και να καταγράφει τα θέματα που απασχολούν τους εκαπιδευτικούς και να τους υποστηρίζει επιστημονικά, θεωρητικά και πρακτικά, με βιωματικά σεμινάρια μέσα από τους κύκλους των παιδαγωγικών συναντήσεων που υλοποιεί με ιδιαίτερη επιτυχία.

Ο Σύλλογος σχεδίασε και υλοποιεί το 16ο Κύκλο Παιδαγωγικών Συναντήσεων με θέμα «Θέατρο στην εκπαίδευση ή Εκπαίδευση στο θέατρο». Δηλώσεις συμμετοχής για το σεμινάριο στο : https://goo.gl/R4oWvv.

Προθεσμία συμμετοχής μέχρι την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου.

Το σεμινάριο είναι δωρεάν για όλους τους εκπαιδευτικούς, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας και θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής στο τέλος του σεμιναριακού κύκλου.

Διάρκεια σεμιναρίου: 15 ώρες.

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο 17Ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου.

Θεματικές Ενότητες

1) Δομές παιχνιδιού: θεωρία και πράξη

Διδάσκων: Γιωργής Τσαμπουράκης, Ηθοποιός, καλλιτεχνικός διευθυντής της Ανώτερης Σχολής Θεάτρου Νότος

Πώς γίνεται κάποιος κύριος των χειρονομιών του, των σωματικών του εκφράσεων; Πώς οι ψυχικές καταστάσεις μπορούν να τεθούν υπό έλεγχο; Πώς αποφεύγεται ο αυτοματισμός; Μέσα από δομές παιχνιδιού, μάθε να βλέπεις, να αισθάνεσαι. Γνώρισε τη «δραματική» συμπεριφορά. Συνειδητοποίησε τη δημιουργικότητα. Για να είναι ο δάσκαλος ικανός να αποκτήσει ευθύνη και γνώση του εσωτερικού του κόσμου για να μπορεί να τον εκφράσει. Γιατί απώτερος στόχος είναι η ομαδικότητα και η επικοινωνία.

2) Εισαγωγή στο σύστημα Στανισλάβσκι: θεωρία και πράξη

Διδάσκουσα: Κωνσταντίνα Πάλλη, Σκηνοθέτης

Ο Στανισλάβσκι έλεγε ότι ο πιο επικίνδυνος ερασιτέχνης είναι αυτός που αρνείται την ανάγκη για τεχνική και επιμένει πως η τεχνική ενοχλεί την έμπνευση. Ναι, αλήθεια είναι: ακόμα και η ελάχιστη, και η πιο μηχανική κίνηση του σώματος κρύβει μέσα της μια τεχνική. Μια εισαγωγή στο σύστημα του Κωνσταντίν Στανισλάβσκι θα αποδείξει ότι ρόλος είναι και αυτό που είμαστε και αυτό που μπορούμε να γίνουμε. Και ο ρόλος του δασκάλου είναι μια αέναη ανανέωση, μια διαρκής δημιουργία.

3) Θεατρική γραφή και αρχαίος μύθος: θεωρία και πράξη

Διδάσκουσα: Κατερίνα Χάλκου, ιστορικός-θεατρολόγος

Ο νόστος του ήρωα του Τρωικού πολέμου Οδυσσέα, εκτός από το πιο γοητευτικό και ελπιδοφόρο αρχαίο θέμα, είναι ίσως και το πιο γνωστό. Τον νόστο του αναζητούμε στην τραγική και επική ποίηση και σε νεότερα θεατρικά και λογοτεχνικά έργα, τα οποία τον πραγματεύτηκαν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. Μετά από λίγη ιστορία της δραματουργίας και των βασικών της αρχών, θα ακολουθήσει ένα συγγραφικό παιχνίδισμα και ο καθένας δάσκαλος-μαθητής-μυθοποιός θα συνθέτει το δικό του δραματικό τεμάχιο...

Χρόνος διεξαγωγής  

Σάββατο 3 Μαρτίου 2018, 3 ώρες, Κωνσταντίνα Πάλλη

Παρασκευή και Σάββατο 20 & 21 Απριλίου, 6 ώρες, Γιωργής Τσαμπουράκης

Παρασκευή και Σάββατο 18 & 19 Μαΐου, 6 ώρες, Κατερίνα Χάλκου

Εισηγητές - Εμψυχωτές.

Γιωργής Τσαμπουράκης:

Γεννήθηκε στη Γερμανία το 1974. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Βεάκη. Παρακολούθησε σεμινάρια με τους Lilo Bauer, Peter Rain, Θωμά Μοσχόπουλο, Λυδία Κονιόρδου, Anatoli Vasilief. Έχει λάβει μέρος στα έργα: Μπεντ σκην. Γ. Θεοδοσιάδης, Άλλοι άνθρωποι (Βραβείο ερμηνείας), Ο ελαφοβασιλιάς σκην. Θ. Μοσχόπουλος.

Το αίμα που μαράθηκε σκην. Γ. Σαχίνης, Οιδίποδας, σκην. Α. Κράλλη, Ορέστεια, σκην. Λ. Θάνος, Φύλλα από γυαλί σκην. Β. Γεωργιάδου, Βασιλιάς Ληρ και Ο θάνατος του Δαντόν σκην. Σ. Λιβαθινός, Ερωτόκριτος σκην. Γ. Χατζάκης, Mon Petit Prince σκην. Δ. Μπογδάνος.

Συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο στα έργα: Πέρσες σκην. Λ. Κονιόρδου, Καλιγούλας σκην. Γ. Σαχίνης, Ο Βασιλικός σκην. Σ. Ευαγγελάτος, Οδύσσεια (συμπαραγωγή με το Piccolo Teatro di Milano) σκην. Robert Wilson. Είναι ιδρυτής και σκηνοθέτης της εταιρείας θεάτρου «Ίμερος» και καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Ανώτερης Σχολής Θεάτρου Νότος στο Ηράκλειο Κρήτης. Συμμετείχε σε διάφορες τηλεοπτικές σειρές και στην ταινία της Ελένης Αλεξανδράκη Ο αρσιβαρίστας και ο άγγελος.

Κατερίνα Χάλκου:

Σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και Υποκριτική στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Βεάκη. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών με ειδίκευση στο Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο και είναι υποψήφια διδάκτωρ του ίδιου Τμήματος.

Εργάστηκε ως ιστορικός τέχνης στο Οπτικοακουστικό Αρχείο της ΕΡΤ και συμμετέχει στο ερευνητικό πρόγραμμα «Το Βυζάντιο στ ραδιόφωνο» του Ιονίου Πανεπιστημίου.Εργάστηκε ως συγγραφέας και επιμελήτρια κειμένων στις εκδόσεις Ρώσση, Πατάκη και ΔΟΛ και συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο στον τομέα των Εκδόσεων. Το καλοκαίρι του 2017 υπέγραψε τη δραματουργία της παράστασης Όταν ο Καζαντζάκης συνάντησε τον Σαίξπηρ σε σκηνοθεσία του Γιωργή Τσαμπουράκη, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ που διοργάνωσε το Μουσείο Καζαντζάκη.

Κωνσταντίνα Πάλλη:

Η δεύτερη ταινία της «Γείτονες», επίσης σε δικό της σενάριο, έκανε πρεμιέρα τον Ιούλιο του 2017 στο Ηράκλειο. Η Κωνσταντίνα Πάλλη έχει μεταφράσει πολλά διηγήματα των Τσέχωφ, Κουπρίν, ποίηση του Μαγιακόφσκι, Γιεσένιν, Τσβετάγιεβα, Μπλοκ, καθώς και θεατρικά έργα του Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ. Διατέλεσε Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ IndieCrete.

Έχει ολοκληρώσει επιτυχώς κύκλους διαδικτυακών μαθημάτων συγγραφής σεναρίου στο Michigan University. Η Κωνσταντίνα Πάλλη εργάζεται σαν καθηγήτρια φωνητικής στο Lab/Music Education και είναι υπεύθυνη μουσικοκινητικής αγωγής (Music4kids instructor) στην ίδια σχολή. Επίσης, διδάσκει Αυτοσχεδιασμό και Υποκριτική σύμφωνα με το Σύστημα Στανισλάφσκι στην Aνώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Νότος.

«Αγαπητοί συνάδελφοι», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «με αίσθημα ευθύνης απέναντι σε όλους εσάς, ο Σύλλογος μας θα συνεχίσει τον επιτυχημένο θεσμό των Κύκλων Παιδαγωγικών Συναντήσεων που ο ίδιος καθιέρωσε. Περιμένουμε και τις δικές σας προτάσεις για υλοποίηση και άλλων παρόμοιων δράσεων που δημιουργούν καλύτερες προϋποθέσεις και ενισχύουν την προσπάθεια μας για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης».

Σχόλια