default-image

Κλεμμένο ελληνικό αγγείο 2.300 ετών επιστρέφει στην πατρίδα

Ελλάδα
Κλεμμένο ελληνικό αγγείο 2.300 ετών επιστρέφει στην πατρίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επί δεκαετίες ήταν ένα ζηλευτό μέρος της συλλογής που εκτίθεται στις αίθουσες του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης στην Νέα Υόρκη. Πρόκειται για ένα αγγείο, ηλικίας 2.300 ετών, που αναπαριστά τον θεό Διόνυσο, πάνω σε ένα αμάξι το οποίο σέρνει ένας σάτυρος.

Ωστόσο, σήμερα βρίσκεται σε μία διαφορετική αίθουσα, στο γραφείο του εισαγγελέα στο Μανχάταν, καθώς οι εισαγγελείς λένε ότι το αγγείο αυτό εκλάπη από τυμβωρύχους στην Ιταλία τη δεκαετία του 1970.

Οι εμπειρογνώμονες εξέδωσαν ένταλμα για το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης στις 24 Ιουλίου, αφού εξέτασαν το φωτογραφικό υλικό που είχε αποσταλεί σε αυτούς από τους εμπειρογνώμονες στην Ευρώπη, οι οποίοι παρακολουθούν την πορεία των λαφυραγωγημένων έργων τέχνης για περισσότερο από μία δεκαετία.

Το μουσείο παρέδωσε το αγγείο την επόμενη ημέρα, ελπίζοντας ότι το σκεύος, που στην αρχαιότητα χρησιμοποιείτο για την ανάμειξη νερού και κρασιού, θα επιστρέψει κάποια ημέρα στην Ιταλία.

Η περίπτωση του αγγείου θυμίζει πολύ την υπόθεση του κρατήρα του Ευφρονίου, ενός άλλου αγγείου από τερακότα που αφαιρέθηκε από το μουσείο το 2008, όταν αποκαλύφθηκε ότι είχε έρθει στην επιφάνεια έπειτα από παράνομη ανασκαφή σε ταφικό σύμπλεγμα στην Ιταλία.

Οι αξιωματούχοι του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης, όπως εξάλλου και οι διωκτικές αρχές, πιστεύουν ότι τα δύο αγγεία πέρασαν από τα χέρια του Τζιάκομο Μέντιτσι, ενός Ιταλού εμπόρου τέχνης, ο οποίος συνελήφθη το 1997 και καταδικάστηκε για αρχαιοκαπηλία.

Ο ίδιος, βεβαίως, αρνείται πεισματικά την εμπλοκή του στην εμπορία του αγγείου το οποίο αγοράστηκε από το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης από δημοπρασία του Οίκου Sotheby's. Ο οίκος δημοπρασίας αρνείται ότι είχε γνώση για την προέλευση του αγγείου.

Έργο του Πύθωνα

Οι ειδικοί χρονολογούν τον αγγείο, που είναι κρατήρας, από το 360 π.Χ. και το αποδίδουν στον αρχαίο καλλιτέχνη Πύθωνα, ο οποίος θεωρείται ένας από τους δύο καλύτερους αγγειογράφους της εποχής του.

Αν και η σημασία του αγγείου δεν είναι συγκρίσιμη με τον Κρατήρα του Ευφρονίου, που το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης απέστειλε πίσω στην Ιταλία ύστερα από διαμάχη που κράτησε τριάντα χρόνια, το αγγείο αυτό είναι ένας πολύ καλός μάρτυρας της εποχής του και χρονολογείται από την εποχή που οι Έλληνες αποίκισαν το Πέστουμ (Ποσειδωνία), μία μεσογειακή πόλη της Καμπανίας, νοτίως της Ρώμης χτίζοντας ναούς και δημιουργώντας έργα τέχνης καταπληκτικής ομορφιάς.

Πηγή: kathimerini.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News