Μια παιδαγωγική μέθοδος που θα μπορούσε να ανακόψει τη μαθητική διαρροή παρουσιάστηκε στο Ρέθυμνο. Η παιδαγωγική του Σελεστάν Φρενέ αριθμεί 80 χρόνια ζωής, όμως ακόμη θεωρείται ριζοσπαστική.
Όπου όμως έχει εφαρμοστεί, αποδεικνύει στην πράξη τη διάπλαση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων μέσα από τη δημοκρατία, την ελευθερία και την αλληλεγγύη στη σχολική τάξη. Στην εκδήλωση μεταξύ άλλων παραβρέθηκαν ο Έλληνας συνήγορος του παιδιού και Γάλλος πανεπιστημιακός, υπέρμαχος της μεθόδου.
Έλλειψη εμπιστοσύνης στο σχολικό σύστημα και παραμονή σε παλαιές πρακτικές αποστερούν τη μόρφωση από μαθητές που δεν αποφοιτούν από το σχολείο.
Ο συνήγορος του παιδιού, Γιώργος Μόσχος, τόνισε από το Ρέθυμνο τη σημασία του να παραμένουν οι έφηβοι κοντά στη σχολική κοινότητα και μακριά από την πρόωρη εργασία και την έκθεση σε έναν τρόπο ζωής που μπορεί να επιφέρει παραβατικότητα και εγκληματικότητα.
Εκπαιδευτικοί, κοινωνικές υπηρεσίες και εισαγγελείς ανηλίκων καλούνται να δώσουν μάχη κατά της σχολικής διαρροής, όμως ο Γάλλος καθηγητής πανεπιστημίου, Πιερ Λαφίτ, υπερθεματίζει της παιδαγωγικής Φρενέ, ως το μέσο που δώσει νόημα στον μαθητή και στη μαθησιακή διαδικασία του.
Η Ασπασία Καλησώρα συγκαταλέγεται στους εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν τη μέθοδο Φρενέ στην μικρή ηλικία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θέτοντας τις βάσεις για έναν άνθρωπο που θα μπορεί να υπερασπίζεται τον εαυτό του, ως μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα που θα μπορεί να διεκδικήσει τη συνέχιση της μόρφωσής του ακόμα και στα υπό αντίξοες συνθήκες εκάστοτε οικογενειακά περιβάλλοντα.
Ρεπορτάζ: Ματθαίος Καπετανάκης