default-image

Παιδαγωγικές συναντήσεις από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών

Κρήτη
Παιδαγωγικές συναντήσεις από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνεχίζει τον επιτυχημένο θεσμό των Παιδαγωγικών συναντήσεων, διοργανώνοντας τον 14ο  κύκλο με  θέμα «Μουσικές Συμπτώσεις της Παιδαγωγικής και της αναπτυξιακής ψυχολογίας», ο σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης».

Στο σεμινάριο με επιμορφωτή τον δρ. κ. Δημήτριο Αντωνακάκη θα μελετηθούν θέματα σχετικά με την αναπτυξιακή και μαθησιακή διαδρομή από τη βρεφική έως την πρώτη σχολική ηλικία των παιδιών, με όχημα τη μουσική, την επικοινωνιακή μουσικότητα της βρεφικής ηλικίας, τα ιδιοσυγκρασιακά παιχνιδοτράγουδα της πρώιμης νηπιακής ηλικίας, τα παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα της νηπιακής ηλικίας και οι μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές της νηπιακής και πρώτης σχολικής ηλικίας.

Τα παραπάνω στοιχεία είναι τα μέσα αλληλεπίδρασης με τον σημαντικότερο άλλο τη μητέρα, με τους σημαντικούς άλλους (πατέρα και παππούδες - γιαγιάδες), μεταξύ των νηπίων αλλά και με τον παιδαγωγό - νηπιαγωγό - δάσκαλο.

Οι στόχοι των αλληλεπιδράσεων μέσω της μουσικής είναι αναπτυξιακοί και μαθησιακοί. Σημαντικά στοιχεία των παραπάνω είναι ο ρυθμός, η μελωδία, η αφήγηση και το παιχνίδι, τα οποία δομούν το μυστήριο της μουσικής των ανθρώπων για χιλιετίες. Πώς τα  σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα καταδεικνύουν τον ρυθμό και τη μίμηση ως τα κλειδιά της λύσης αυτού του μυστηρίου.

Οι σύγχρονες θεωρίες της αναπτυξιακής ψυχολογίας και οι νευροεπιστήμες προσπαθούν διεπιστημονικά να φωτίσουν την μυστηριώδη και έμφυτη χρήση της μουσικής στην ανάπτυξη των βρεφών και των νηπίων. Η θεωρία της διυποκειμενικότητας του Trevarthen, η θεωρία της επικοινωνιακής μουσικότητας των Trevarthen και Malloch, η θεωρία της συναισθηματικής συνήχησης του Stern και η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner προσπαθούν να ερμηνεύσουν το μουσικό παιχνίδι της ανάπτυξης των βρεφών και των νηπίων του ανθρώπου.

Επιπλέον, οι θεωρίες αυτές προσπαθούν να ερμηνεύσουν τους μηχανισμούς μάθησης των βρεφών και των νηπίων μέσω των μουσικών αλληλεπιδράσεων, ώστε να παραδώσουν στη μουσική παιδαγωγική μια συμπαγή διαπολιτισμική βάση για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Η δομή του σεμιναρίου μοιράζεται ισότιμα μεταξύ θεωρίας και πρακτικών εφαρμογών. Κάθε θεωρητική ενότητα ακολουθείται από τις ανάλογες μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές και ανάλυση των αναπτυξιακών και εκπαιδευτικών στόχων.

Οι συμμετέχοντες παρακαλούνται να φορούν ρούχα που επιτρέπουν την κίνηση και να κρατούν καλτσοπαντόφλες. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο και στο χώρο της Family Musicality, Ραφτοπούλου 4 στο Μασταμπά, 6 με 9 το απόγευμα, την Τρίτη 19 Ιανουαρίου και την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016. 

Το  σεμινάριο  είναι  δωρεάν  για  όλους  τους  εκπαιδευτικούς και  θα δοθεί  βεβαίωση  συμμετοχής καθώς επίσης θα  τηρηθεί και σειρά προτεραιότητας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην ιστοσελίδα: https://docs.google.com/forms/d/1G5k78TTi7KBoKzfJFKgBHI9EnJTqESMehjBkyfjWDWQ/viewform

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News