default-image

Πάνος Καμμένος: "Κέντρο η Κρήτη για όλη τη Μεσόγειο"

Ελλάδα
Πάνος Καμμένος: "Κέντρο η Κρήτη για όλη τη Μεσόγειο"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Και Καστέλι και Ηράκλειο! Δυο παράλληλα αεροδρόμια, το μεν ''Νίκος Καζαντζάκης για εσωτερικές μόνο πτήσεις, το δε νέο αεροδρόμιο Καστελίου ως διεθνή αερολιμένα, που θα αποτελέσει πύλη εισόδου από κάθε γωνιά του πλανήτη, θέλει για την ανατολική Κρήτη ο Πάνος Καμμένος, όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στη «Νέα Κρήτη».

Στην εφ' όλης της ύλης συνέντευξη που μας παραχώρησε ο πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, πέρα από την καινούργια αυτή πρόταση για 2 παράλληλα πολιτικά αεροδρόμια στο νομό Ηρακλείου, παραθέτει το όραμά του για μια Κρήτη που μέσω της αξιοποίησης του λεγόμενου τουρισμού αεροπορίας και του θαλάσσιου τουρισμού μπορεί να γίνει - όπως υπογραμμίζει - η Φλόριντα της Ευρώπης!

Ο αρχηγός των ΑΝ.ΕΛ. αναφέρεται διεξοδικά στις οδικές ανάγκες του νησιού, επισημαίνοντας μάλιστα τις δυνατότητες αξιοποίησης της ΜΟΜΑ ειδικά για το ορεινό, αγροτικό οδικό δίκτυο.

Παράλληλα, ο κ. Καμμένος εξηγεί το γιατί αποφάσισε να είναι υποψήφιος και στο νομό Ηρακλείου, ενώ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να κρατήσει την έδρα στο Ηράκλειο ο ίδιος...

Κρήτη και Ηράκλειο

Γιατί επιλέξατε να είστε υποψήφιος στο νομό Ηρακλείου;

«Επέλεξα το νομό Ηρακλείου γιατί θεωρώ ότι η πρώτη προτεραιότητα αυτής της κυβέρνησης της εθνικής συμφιλίωσης πρέπει να είναι η Κρήτη και τα νησιά μας. Θεωρώ ότι το Ηράκλειο, που κατάφερε να αποδείξει ότι σε μια εποχή κρίσης κράτησε ψηλά τον τουρισμό - με τη βοήθεια και της κυβερνητικής πολιτικής - είναι πλέον η ώρα να μετατραπεί σε τουριστικό κέντρο της Ελλάδος, με τη δημιουργία ενός μεγάλου αεροδρομίου που θα μπορεί να αποτελεί το σταθμό μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, Ασίας και Αμερικής, Ρωσίας και Αφρικής, και παράλληλα να είναι και το κέντρο της κρουαζιέρας. Είναι ένας νομός ο οποίος πρωτοστατεί στην πρωτογενή παραγωγή, η οποία για εμάς αποτελεί τον οδηγό για την ανάπτυξη και την έξοδο από την κρίση».

Τα προβλήματα

Ο βουλευτής στη περιοχή του έχει υποχρεώσεις και μεταξύ άλλων να γνωρίζει καλά τα προβλήματα της περιοχής του. Ως τέτοια εσείς ποια αξιολογείτε με σειρά προτεραιότητας τα κορυφαία για το νομό Ηρακλείου;

«Το πρώτο το οποίο θεωρώ ως σημαντικότερο είναι το θέμα του αεροδρομίου, ενός μεγάλου διεθνούς αεροδρομίου. Τα δεύτερο είναι η δημιουργία ενός σοβαρού οδικού δικτύου, αντίστοιχου του προορισμού της Κρήτης ως πρώτου τουριστικού προορισμού. Θεωρώ σημαντική την ενίσχυση των αγροτών μας και την πρωτογενή παραγωγή.

Η διαγραφή του 50% των χρεών ήταν μια επιτυχία μας. Η Κρήτη υπέφερε από τη διαγραφή χρεών των συνεταιρισμών. Ήρθε η ώρα της διαγραφής χρεών των ίδιων των αγροτών. Θεωρώ, επίσης, πολύ σημαντικά τα έργα υποδομής στην Κρήτη και βεβαίως την εκμετάλλευση της νοτίου Κρήτης, ενός παραδείσου που αυτή τη στιγμή είναι ανεκμετάλλευτος. Τέλος, η Κρήτη, θα πρέπει να αποτελέσει το ενεργειακό κέντρο για όλη τη Μεσόγειο».

Ο ΒΟΑΚ

Ποια είναι η θέση σας ως βουλευτής σε πρακτικό επίπεδο για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και τους κάθετους συνδετήριους; Με ποιο σύστημα τελικά μπορεί να δημιουργηθεί και στην Κρήτη ένας ασφαλής και σύγχρονος αυτοκινητόδρομος;

«Πρέπει να δοθεί πρώτη προτεραιότητα στους δύο άξονες της Κρήτης, στον παράλληλο και στον κάθετο άξονα. Να δημιουργηθούν όλες εκείνες οι διακλαδώσεις σε αγροτικούς δρόμους, είτε με έργα τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ είτε με τη συνδρομή της ΜΟΜΑ, που θα δώσουν τη δυνατότητα πρόσβασης στους ορεινούς παραδείσους και στις παραλίες της Κρήτης».

Το νέο αεροδρόμιο

Πέντε πρωθυπουργοί και 9 υπουργοί σε 15 χρόνια εξαγγέλλουν διαρκώς το νέο διεθνές αεροδρόμιο Κρήτης στο Καστέλι αλλά για την ώρα παραμένει στα χαρτιά μόνο. Πώς κατά τη γνώμη σας πρέπει να υλοποιηθεί το έργο και τι θα γίνει μέχρι τότε με το υφιστάμενο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο;

«Το υφιστάμενο αεροδρόμιο πρέπει να παραμείνει ως αεροδρόμιο εσωτερικών πτήσεων και πρέπει να δημιουργηθεί ένα διεθνές αεροδρόμιο με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού φορέα. Πιστεύω δε ότι υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας στην Κρήτη και μιας ζώνης χαμηλής φορολόγησης, ώστε να καταφέρουμε, πέρα από την καλοκαιρινή τουριστική περίοδο, να επιδιώξουμε την παραμονή των τουριστών οι οποίοι θα χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο της Κρήτης ως αεροδρόμιο transit για να μπορούν να παραμένουν δύο-τρεις μέρες στην Κρήτη εκτός τουριστικής περιόδου. Αυτό σημαίνει τη μετατροπή του νησιού σε ένα duty free νησί. Αυτό θα αποδώσει ουσιαστικά και μεγαλύτερη φορολογία στο κράτος».

Οι αγρότες

Πρωτογενής τομέας: Ποιες καλλιέργειες πρέπει να αποτελούν τη βάση της παραγωγής στο νομό, με ποιο μοντέλο και κυρίως πώς σκέφτεστε το θέμα της φορολόγησης των αγροτών, όταν θα πρέπει να συνυπολογίσετε ότι για το νομό το κόστος εξαιτίας των μεταφορικών προς την άλλη Ελλάδα και της αγορές της Ευρώπης είναι κατά πολύ υψηλότερο;

«Το λάδι, τα σταφύλια, τα φρούτα και τα οπωρολαχανικά είναι οι κύριες καλλιέργειες. Θεωρώ ότι θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στην υψηλή ποιότητα του προϊόντος. Θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπίσουμε το θέμα της τυποποίησης του λαδιού, αλλά και του κρασιού και της τσικουδιάς. Πιστεύω ότι με τη δημιουργία ενός μεγάλου αεροδρομίου θα δοθεί η δυνατότητα δημιουργίας ενός μεταφορικού αεροδρομίου που θα εξυπηρετήσει τη γρήγορη μεταφορά φρούτων και λαχανικών προς το εξωτερικό αλλά και το εσωτερικό. Και πιστεύω ακράδαντα ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή να ελαφρυνθεί φορολογικά το προϊόν προκειμένου να είναι ανταγωνίσιμο με τις άλλες περιοχές της Ελλάδος».

Τουρισμός

Ποιο τουριστικό μοντέλο θα πρέπει να ακολουθήσουμε στην Κρήτη;

«Η Κρήτη μπορεί να ικανοποιήσει και τον πολύ υψηλό και πλούσιο τουρισμό. Ήδη υπάρχουν πάρα πολλές τουριστικές μονάδες που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από πέντε αστέρια, αλλά και παράλληλα, το μέσο Ευρωπαίο και Αμερικανό τουρίστα. Η δημιουργία και η ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού θα βοηθήσει στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, όπως είναι ο καταδυτικός τουρισμός, ο ιατρικός τουρισμός, ο τουρισμός της γενικής αεροπορίας και ο θαλάσσιος τουρισμός. Τι εννοώ;

Εννοώ ότι όσον αφορά τη γενική αεροπορία και το θαλάσσιο τουρισμό, η Κρήτη μπορεί να μετατραπεί σε Φλόριντα της Ευρώπης. Να δημιουργηθούν σχολές γενικής αεροπορίας για μικρά αεροσκάφη και ελικόπτερα που μπορούν να προσγειωθούν σε πολλά αεροδρόμια σε όλη την Κρήτη, αλλά και στο Αιγαίο - αυτό θα βοηθήσει και τα στίγματα, για εθνικούς λόγους - και παράλληλα, να δημιουργηθούν σχολές που θα δίνουν διεθνή διπλώματα σε ιστιοπλοϊκά και σε ταχύπλοα πλοία».

Η έρευνα

Διαθέτοντας μερικά από τα κορυφαία ακαδημαϊκά ιδρύματα στη χώρα, Πανεπιστήμιο - Πολυτεχνείο - ΤΕΙ Κρήτης και το Ίδρυμα Τεχνολογίας Έρευνας, ποια είναι η θέση σας για τα ιδρύματα αυτά στο τομέα Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας;

«Η κυβέρνηση αυτή, οι Ανεξάρτητοι Έλληνες αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ, έχουμε εστιάσει επάνω στην ανάπτυξη της έρευνας, της τεχνολογίας και της καινοτομίας, τη δυνατότητα ανάπτυξης της χώρας και παραμονής των επιστημόνων στην πατρίδα μας. Ήδη, η Κρήτη φιλοξενεί ένα μεγάλο ποσοστό των επιστημόνων μας. Θεωρώ ότι ο συνδυασμός των τουριστικών εγκαταστάσεων - που το χειμώνα μπορούν να φιλοξενούν επιστήμονες - με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, μπορεί να αποτελέσει το συνδυασμό μετατροπής της Κρήτης κατά τη χειμερινή περίοδο σε έναν τόπο όπου θα αναπτυχθεί η έρευνα και η τεχνολογία και παράλληλα, θα ικανοποιηθεί και το τουριστικό προϊόν».

«Δεν πρόκειται να εγκαταλείψω την Κρήτη»

Αν εκλεγείτε βουλευτής στο νομό, θα διατηρήσετε την έδρα στο νομό Ηρακλείου ή επειδή ο νόμος σας δίνει το δικαίωμα θα διαλέξετε τη δεύτερη εκλογική σας περιφέρεια που εκτίθεστε;

«Αυτό είναι κάτι το οποίο θα αποφασιστεί, όπως αντιλαμβάνεστε, την τελευταία στιγμή. Πάντως εγώ, δεν πρόκειται να εγκαταλείψω την Κρήτη, με την έννοια ότι αν με τιμήσει με την εκλογή ο λαός του Ηρακλείου, θα τον υπηρετήσω, όχι μόνο ως αρχηγός κόμματος ή ως υπουργός αύριο της κυβέρνησης, αλλά και ως τοπικός βουλευτής. Θεωρώ ότι υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε στην Κρήτη, από τα όρη μέχρι τις παραλίες. Θα είναι ο πιο τιμητικός τίτλος που θα έχω πάρει μέχρι τώρα από τη στιγμή που ο κρητικός λαός θα με τιμήσει με την εμπιστοσύνη του».

Γιώργος Σαχίνης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News