default-image

Προβληματισμός στις εξαγγελίες για την οδική ασφάλεια

Οικονομία
Προβληματισμός στις εξαγγελίες για την οδική ασφάλεια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με προβληματισμό γίνονται δεκτές οι πρώτες ανακοινώσεις του αναπληρωτή υπουργού υποδομών Χρήστου Σπίρτζη για την οδική ασφάλεια, την οδηγική συμπεριφορά μας και τις ευθύνες της πολιτείας.

Σε  συνέδριο που  διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Αυτοκινητόδρομων (ERF), σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο κι έχει ως αντικείμενο τις τελευταίες εξελίξεις στην οδική ασφάλεια, στο χαιρετισμό του ο υπουργός επισήμανε ότι στόχος του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε βάθος τετραετίας, με προτεραιότητα την βελτίωση της οδηγικής ασφάλειας.

Μεταξύ των παρεμβάσεων του υπουργείου:

Επανεξέταση του ΚΟΚ και του επιπέδου των προστίμων, όπου εξετάζεται να μειωθούν αυτά που είναι ιδιαίτερα υψηλά. Εντατικοποίηση των ελέγχων στους δρόμους. Άμεση αντιμετώπιση σημείων του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν υψηλή επικινδυνότητα και χρήση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών.  Όπως τονίστηκε, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θα εξετάσει μέτρα και προτάσεις που περιέχουν εμπειρίες και τις βέλτιστες πρακτικές και θα βρίσκονται ευθυγραμμισμένες με την Λευκή Βίβλο της ΕΕ για τις Μεταφορές και θα στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και την ανάγκη για την ανασυγκρότηση της Ελλάδας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Γ.Λιονάκης: Ναι μεν αλλά στις εξαγγελίες για την οδική ασφάλεια

Θετικές οι πρώτες αναφορές αλλά με αρκετά σημεία προβληματισμού λέει στο ράδιο 9,84 ο πρόεδρος του συλλόγου πρόληψης ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης.

Η πηγή χρηματοδότησης των εξαγγελιών, η στάση των αρμόδιων μηχανισμών της Ευρώπης που για να δώσουν βάζουν κανόνες και η έλλειψη αναφορών στο οδικό δίκτυο της Κρήτης, μεταξύ των θεμάτων που θέτει.

Λ.Μιχελάκης: Αποσπασματικά τα μέτρα για την οδική ασφάλεια

Μέτρα αποσπασματικά που δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα καθώς απαιτείται κυβερνητικός προγραμματισμός διαρκείας με τη συμμετοχή όλης της κοινωνίας και των παραγωγικών τάξεων της έκανε λόγο ο αναπληρωτής γραμματέας της πανελλήνιας ομοσπονδίας εκπαιδευτών οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης, επίσης στο Ράδιο 9,84.

Οι αλλαγές και τα μέτρα που απαιτούνται στην κατεύθυνση μείωσης των τροχαίων και αποτελούν  προσωπική προτεραιότητα για τον υπουργό, περιλαμβάνονται συγκεκριμένα:

Επανεξέταση του ΚΟΚ και του επιπέδου των προστίμων, όπου εξετάζεται να μειωθούν αυτά που είναι ιδιαίτερα υψηλά

Εντατικοποίηση των ελέγχων στους δρόμους

Εκμετάλλευση νέων τεχνολογιών στις οδικές υποδομές

Χρήση των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS) στις μετακινήσεις

Άμεση αντιμετώπιση σημείων του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν υψηλή επικινδυνότητα και χρήση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών

Αποτελεσματικότερος συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων αρχών

Προγράμματα βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς κι ένταξή συναφών δραστηριοτήτων στα σχολεία

Εκστρατεία ενημέρωσης προς τους πολίτες

Εντονότερη εμπλοκή της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, το χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα προκαλεί τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος και στηρίζεται σε βασικές ανεπάρκειες των τελευταίων δεκαετιών, όπως :

Χαλαρή εφαρμογή βασικών μέτρων,  

Έλλειψη συντονισμού των εμπλεκόμενων αρχών

Έλλειψη ενός καλού οδικού δικτύου η επαρκής συντήρηση

Έλλειψη ενός αποτελεσματικού συστήματος για τους υποψήφιους οδηγούς κι αξιόπιστου συστήματος επιθεώρησης των οχημάτων

Απουσία ενός αποτελεσματικού μοντέλου παρέμβασης στα πρώτα λεπτά του ατυχήματος, που είναι κρίσιμα για την υγεία και τη ζωή οδηγών κι επιβατών

Έλλειψη συστηματικής εφαρμογής μέτρων ασφαλείας κι επίβλεψης

Ανεπάρκεια των κονδυλίων για την οδική ασφάλεια

Η ασφυξία της οικονομίας και η προβληματική λειτουργία των θεσμών.

Όπως τονίστηκε, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θα εξετάσει μέτρα και προτάσεις που περιέχουν εμπειρίες και τις βέλτιστες πρακτικές και θα βρίσκονται ευθυγραμμισμένες με την Λευκή Βίβλο της ΕΕ για τις Μεταφορές και θα στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας και την ανάγκη για την ανασυγκρότηση της Ελλάδας σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, σύμφωνα με το in.gr.

Το συνέδριο διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Αυτοκινητόδρομων (ERF), σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο κι έχει ως αντικείμενο τις τελευταίες εξελίξεις στην οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΣ, κ. Κώστα Αντωνίου χρειάζεται υψηλή ποιότητα στις Υποδομές και δεν είναι τυχαίο ότι η ΕΕ θα χρηματοδοτεί μόνο έργα τα οποία συνάδουν με υψηλά πρότυπα κατασκευής και ασφάλειας.

Ο κ. Αντωνίου σημείωσε ότι η απουσία αποτελεσματικής δομής στη δημόσια διοίκηση, η έλλειψη ενός κεντρικού φορέα οδικής ασφάλειας, η απουσία χρηματοδότησης και η αδυναμία κατανόησης ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί επιστήμη, είναι τα βασικά προβλήματα που καταγράφονται στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, χρειάζεται ένα αποτελεσματικό σύστημα διοίκησης των συγκεκριμένων δομών, αλλά και καλός σχεδιασμός και στρατηγική βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.

Σύμφωνα με τον πρύτανη του ΕΜΠ, κ. Γιάννη Γκόλια, ο στόχος της ΕΕ για μείωση των θανάτων από τροχαία έως το 2020 φέρνει την ανάγκη για βελτίωση της οδικής ασφάλειας, καλύτερες υποδομές και κατανόηση των αιτιών των τροχαίων ατυχημάτων, βέλτιστο σχεδιασμό και ευρύτερο εναρμονισμό των κανόνων ασφαλείας. Ο κ. Γκόλιας αναγνώρισε την ύπαρξη μεγάλου περιθωρίου βελτίωσης στη χώρα μας και κι έκανε έκκληση για ανταλλαγή γνώσης, καλών πρακτικών και επιστημονικών δεδομένων με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Μονάδας Οδικής Ασφάλειας της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών της Ε.Ε., κ. Σάμπολτς Σμιτς, η κακή οικονομική κατάσταση αποτελεί εμπόδιο στην οδική ασφάλεια, αναγνωρίζοντας ότι οι περικοπές έχουν επίπτωση στον τελικό χρήστη.

Όπως υπογράμμισε, η καλύτερη οδική ασφάλεια εξαρτάται από τον βαθμό πολιτικής δέσμευσης που αναλαμβάνουν οι κυβερνήσεις και σημείωσε ότι στόχοι της ΕΕ είναι καλύτερη εκπαίδευση, η τήρηση των κανόνων, οι καλύτερες οδικές υποδομές και τα ασφαλέστερα οχήματα, η χρήση των ευφυών συστημάτων μεταφορών, η ταχεία επέμβαση στα πρώτα λεπτά ενός ατυχήματος και η προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου.

Μάλιστα, παρατήρησε ότι η τελευταία περίπτωση αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για την Ελλάδα, η οποία καταγράφει υψηλό φόρο αίματος στους μοτοσυκλετιστές.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News