default-image

Πώς γίνονται οι αμοιβαίες μετεγγραφές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Ελλάδα
Πώς γίνονται οι αμοιβαίες μετεγγραφές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θέματα για την αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής στα ΑΕΙ ρυθμίζει απόφαση του υπουργού Παιδείας.

Σύμφωνα με την απόφαση (Ν. 4274/2014), οι φοιτητές σε Σχολές ή Τμήματα των Ιδρυμάτων Ανωτάτης Εκπαίδευσης δύνανται να αιτηθούν αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής χωρίς τον περιορισμό εισοδηματικού κριτηρίου ή κριτηρίου ποσόστωσης, εφόσον φοιτούν σε αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ. Η αμοιβαία μεταφορά θέσης δεν επιτρέπεται από και προς Πανεπιστήμια και ΤΕΙ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις ορίζεται ότι η αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής δύναται να πραγματοποιηθεί σε αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα, υπό την προϋπόθεση εγγραφής στο ίδιο εξάμηνο σπουδών.

Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων έχει ως εξής:

1. Έως την 31η Ιανουαρίου 2015, για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, οι δύο φοιτητές που ενδιαφέρονται για την αμοιβαία μεταφορά θέσης εισαγωγής υποβάλουν κοινή αίτηση στις αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα, υπό την προϋπόθεση εγγραφής των δύο φοιτητών στο ίδιο εξάμηνο σπουδών.

2. Για τα επόμενα ακαδημαϊκά έτη η κοινή αίτηση της παραγράφου 1 υποβάλλεται από την 1η Σεπτεμβρίου έως την 30ή Σεπτεμβρίου.

Τα δικαιολογητικά

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την αμοιβαία μετεγγραφή είναι:

1) Βεβαίωση εγγραφής του Τμήματος προέλευσης.

2) Κοινή αίτηση των δύο ενδιαφερομένων φοιτητών για μεταφοράς θέσης εισαγωγής, η οποία υποβάλλεται στις Αντίστοιχες Σχολές / Τμήματα των Α.Ε.Ι.

Η διαδικασία της αμοιβαίας μεταφοράς θέσης εισαγωγής για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος ολοκληρώνεται έως την 27η Φεβρουαρίου 2015 με την ανακοίνωση των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος του Α.Ε.Ι. ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου/Διοικούσας Επιτροπής της Α.Ε.Α.

Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος που καταληκτική ημερομηνία είναι η 30ή Σεπτεμβρίου η διαδικασία μεταφοράς θέσης θα ολοκληρώνεται με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος του Α.Ε.Ι. ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου/Διοικούσας Επιτροπής της Α.Ε.Α., η οποία εκδίδεται έως 20 Οκτωβρίου εκάστου ακαδημαϊκού έτους.

Αίτηση διαγραφής

Η εγγραφή των δικαιούχων θα πραγματοποιηθεί από τις Γραμματείες των σχολών/Τμημάτων Υποδοχής, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι προσκομίσουν τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης διαγραφής τους από το Τμήμα προέλευσης.

Η Γραμματεία του Τμήματος προέλευσης υποχρεούται να αποστείλει υπηρεσιακά το φάκελο του φοιτητή, όπου περιλαμβάνεται και η βεβαίωση διαγραφής του.

Οι αιτούντες δικαιούνται να υποβάλλουν αίτηση θεραπείας (ένσταση) εντός δέκα ημερών από την ανακοίνωση των αποφάσεων.

Οι μεταφερόμενοι φοιτητές δύνανται να κάνουν χρήση των διατάξεων του άρθρου 35 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24') για την αναγνώριση μαθημάτων.

Για όσους δε γνωρίζουν η εν λόγω διάταξη αναφέρει τα ακόλουθα: «Από το ακαδημαϊκό έτος 2012?2013 δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές που εισάγονται σε Τμήμα των Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες εκκλησιαστικές Ακαδημίες, να αναγνωρίσουν μαθήματα τα οποία έχουν διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσής τους. Η αναγνώριση των μαθημάτων πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης ή του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Τμήματος, κατά περίπτωση και οι φοιτητές απαλλάσσονται από την εξέταση των μαθημάτων ή των ασκήσεων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος υποδοχής που διδάχθηκαν στο Τμήμα προέλευσης και δύνανται να ενταχθούν σε διαφορετικό εξάμηνο από αυτό της εγγραφής τους».

Οι αντιστοιχίες σχολών των ΑΕΙ που μπορεί να γίνει αμοιβαία μετεγγραφή

Οι αντιστοιχίες σχολών των ΤΕΙ που μπορεί να γίνει αμοιβαία μετεγγραφή

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News