default-image

Στο "βρόντο" χιλιάδες διδακτικές ώρες

Κρήτη
Στο "βρόντο" χιλιάδες διδακτικές ώρες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όσο πιο λίγους μόνιμους εκπαιδευτικούς έχει ένα σχολείο, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να ξεκινήσει σ' αυτό η σχολική χρονιά με μπόλικα κενά. Με δεδομένο το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε αθρόες συνταξιοδοτήσεις, αλλά ελάχιστους μόνιμους διορισμούς, είναι ένας από τους λόγους που χάνονται χιλιάδες ώρες διδασκαλίας με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Όπως επισημαίνει ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου Θεόφιλος Λαμπρογιαννάκης, «αν δε γίνουν μόνιμοι διορισμοί άμεσα, το σύστημα καταρρέει. Το υπουργείο Παιδείας χρειάζεται μόνιμους για να λειτουργήσει τα σχολεία. Υπολογίζουμε ότι θα χρειαστούν 10.000 το 2015 και άλλοι τόσοι το 2016 και για τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Τα κενά

Αυτή τη στιγμή μόνο στο νομό Ηρακλείου και μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καταγράφονται 200 κενά, σύμφωνα με τον Θεόφιλο Λαμπρογιαννάκη. Υπάρχουν 30 τμήματα πρωινά χωρίς δάσκαλο, τα οποία «καλύπτονται εκ των έσω με διάφορους τρόπους, αλλά δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό».

Επίσης, υπάρχουν 30 τμήματα που απαρτίζονται από 25 ως και 28 παιδιά, κάτι που δεν ισχύει σε άλλους νομούς. Ο νόμος προβλέπει 25 παιδιά ανά τμήμα, με ένα συν 10% με απόφαση διευθυντή Εκπαίδευσης.

«Σε άλλες περιοχές δεν έχουν τέτοιο προβλήματα, τα σχολεία είναι πλήρη, με κανονικά τμήματα, ενώ στο νομό Ηρακλείου υπάρχουν 30 τμήματα πληθωρικά. Αυτό είναι άδικο για τα παιδιά του Ηρακλείου, αφού προφανώς πέφτει η ποιότητα της εκπαίδευσης», καταλήγει ο κ. Λαμπρογιαννάκης.

Τα κενά των δασκάλων τα υπολογίζει σε 85 και τα κενά των νηπιαγωγών σε 50, τα περισσότερα σε ολοήμερα τμήματα. Τα υπόλοιπα μέχρι τα 200 είναι κενά ειδικοτήτων, ενώ οι τάσεις των κενών είναι αυξητικές...

Μαζικές συνταξιοδοτήσεις και ελάχιστοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί κάνουν τα κενά να επιμένουν

Το υπουργείο Παιδείας συμφωνεί με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών για την ανάγκη των μόνιμων διορισμών, καθώς κάθε χρόνο διαπιστώνει από πρώτο χέρι τις δυσλειτουργίες που δημιουργεί η ανάγκη της τοποθέτησης τόσων χιλιάδων αναπληρωτών. Η διαφωνία τους έγκειται ως προς τα νούμερα, μιας και το υπουργείο εκτιμά πως μπορεί να κάνει τη δουλειά του και με 5.000 μόνιμους διορισμούς σε πρώτη φάση...

Από την πλευρά του, ο κ. Λαμπρογιαννάκης προειδοποιεί πως, αν του χρόνου βγουν στη σύνταξη άλλοι 1.200 με 1.300 μείον, το σύστημα θα έχει πρόβλημα και πως οι 5.000 διορισμοί θα αποδειχτούν λίγοι. Ο ίδιος συμφωνεί με τη διεξαγωγή διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, όμως σε δεύτερη φάση, αφού πρώτα, όπως τονίζει, προσληφθούν εκπαιδευτικοί που δουλεύουν ως αναπληρωτές ακόμα και δέκα χρόνια τώρα χωρίς να μονιμοποιούνται.

Όπως λέει, «υπάρχουν αναπληρωτές που εργάζονται στην ειδική αγωγή εδώ και δέκα χρόνια. Υπάρχουν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που εργάζονται ως αναπληρωτές πέντε και έξι χρόνια. Υπάρχει και η ρύθμιση 30μηνου, σύμφωνα με την οποία όποιος συμπληρώσει 30 μήνες αναπλήρωσης μονιμοποιείται. Και ενώ ισχύει η ρύθμιση αυτή, έρχεται το ίδιο το κράτος και την παραβιάζει. Οι συνάδελφοι που έχουν μεγάλη προϋπηρεσία, πρέπει να μονιμοποιηθούν, όχι να βρίσκονται σε ομηρία».

Πρόταση του κ. Λαμπρογιαννάκη είναι να διορίσει το υπουργείο από τον πίνακα όσους δουλεύουν πολλά χρόνια, να... "ρολάρει το πράγμα" και μετά να γίνει και ΑΣΕΠ. Ή εναλλακτικά να ισχύσει το 60%-40%, που καταργήθηκε το 2010 επί Διαμαντοπούλου. Η ρύθμιση αυτή προέβλεπε ότι το 60% των μόνιμων διορισμών θα γίνονται από τους επιτυχόντες του ΑΣΕΠ και το 40% από τους πίνακες των αναπληρωτών.

Ο ίδιος σημειώνει πως από το 2010 που έκλεισαν οι πίνακες μέχρι σήμερα οι αναπληρωτές εργάζονται χωρίς να λαμβάνουν μόρια προϋπηρεσίας. «Το να εργάζεσαι και να μη σου αναγνωρίζουν την προϋπηρεσία είναι αντισυνταγματικό», αναφέρει ο κ. Λαμπρογιαννάκης και συμπληρώνει: «Ο Ανδρέας Λοβέρδος έχει δεσμευτεί πως θα αναγνωρίσει τα έτη υπηρεσίας των αναπληρωτών από το 2012 και μετά, αλλά σωστό και δίκαιο είναι να αναγνωριστεί όλη η προϋπηρεσία».

Πάει για Μάρτιο ο ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών

Την άρση του 1 προς 10 για τους διορισμούς στην εκπαίδευση ζητά το υπουργείο Παιδείας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για τη διεξαγωγή του ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών. Το σχετικό αίτημα του υπουργείου Παιδείας επρόκειτο να κατατεθεί χθες και - εφόσον γίνει αποδεκτό - το ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών δρομολογείται πλέον για την άνοιξη του 2015.

Μάλιστα, κύκλοι του υπουργείου Παιδείας φέρονται να τοποθετούν χρονικά το διαγωνισμό για το «Μάρτιο το αργότερο». Βέβαια, οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ακούνε πολλά κεράσια και κρατούν μικρό καλάθι, αφού γραπτός διαγωνισμός έχει να γίνει από το 2008, εδώ και έξι χρόνια δηλαδή, ενώ κανονικά θα έπρεπε να διεξάγεται κάθε 2 με 3 χρόνια...

Όπως είναι γνωστό, η κατάσταση με το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι τραγική, καθώς υπάρχουν πολυάριθμα κενά λόγω των χιλιάδων συνταξιοδοτήσεων και των ελάχιστων διορισμών. Ακόμα και το ίδιο το υπουργείο Παιδείας έχει παραδεχτεί ότι το σύστημα δεν μπορεί πλέον να λειτουργήσει με τόσους χιλιάδες αναπληρωτές που αναγκάζονται να προσλαμβάνουν κατ' έτος και πως χρειάζεται να διενεργηθεί ένας διαγωνισμός για την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών.

Η πολιτική ηγεσία έχει κάνει λόγο για 10.000 διορισμούς μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ, του οποίου οι προσλήψεις θα έχουν τριετή ορίζοντα.

Της Ελένης Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News