Ελλάδα

Με προβλήματα η εκκένωση των οχημάτων από το "Europalink"

Συνεχίζεται, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η αποβίβαση των οχημάτων από το μεσαίο γκαράζ του πλοίου "Εuropalink" με σημαία Ιταλίας, το οποίο προσέκρουσε το πρωί στη νησίδα "Περιστέρες" και υποχρεώθηκε να καταπλεύσει στο λιμάνι της Κέρκυρας.

Όμως προς ώρας είναι αδύνατη η εκκένωση των αυτοκινήτων από το υπόγειο γκαράζ καθώς έχει νερά, όπως και από το ανώτερο (γκαράζ) του οποίου δεν ανοίγει η ράμπα.

Νεότερες πληροφορίες, από πηγές που έχουν έρθει σε επαφή με τους δύτες οι οποίοι επιχειρούν στο πλοίο, αναφέρουν ότι το κύτος του πλοίου απέχει μόλις 50 εκατοστά από τον βυθό του λιμένα της Κέρκυρας.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει δρομολογήσει την αποστολή άλλου πλοίου, το οποίο θα παραλάβει τους επιβάτες του "Europalink", για να τους μεταφέρει στο προορισμό τους στην Ιταλία, πιθανώς σήμερα το βράδυ ή αύριο το πρωί. Σε επικοινωνία του Capital.gr με το τοπικό λιμεναρχείο, αποσαφηνίστηκε ότι έχει περιοριστεί δραστικά ο κίνδυνος ρύπανσης των υδάτων.

Νωρίτερα στο λιμάνι της Κέρκυρας κατέπλευσε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "Εuropalink" με σημαία Ιταλίας, λόγω ελεγχόμενης εισροής υδάτων που προκλήθηκε από πρόσκρουση του πλοίου στη νησίδα "Περιστέρες" βορειοανατολικά του νησιού.

Το πλοίο που μετέφερε 692 επιβάτες, 70 άτομα πλήρωμα και 306 ΙΧ αυτοκίνητα, πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ανκόνα.

Από την πρόσκρουση του πλοίου δεν αναφέρθηκε κάποιος τραυματισμός ενώ μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς το "Εuropalink" προσέκρουσε στη νησίδα.

Έχει πάρει κλίση

Σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες, πιθανολογείται ότι το "Εuropalink" βρίσκεται σε αδυναμία μετακίνησης λόγω της εισροής υδάτων, που προκλήθηκε εξαιτίας της εκτεταμένης ζημιάς που έχει προκληθεί στο σκάφος. Ωστόσο, άνθρωποι της ακτής Βασιλειάδη αποκλείουν το ενδεχόμενο της ανατροπής του πλοίο και εκτιμούν ότι το χειρότερο σενάριο είναι να "καθίσει" το πλοίο στον πυθμένα του λιμανιού.

Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια ηλεκτροδότησης του πλοίου από επίγειο σταθμό, ώστε να υπάρξει ενέργεια για να μπορέσει να ανοίξει ο καταπέλτης του καραβιού και να μπορέσουν να εξέλθουν από αυτό τα περίπου 300 οχήματα που μεταφέρει.

Επιπρόσθετα το άνοιγμα του καταπέλτη θα συμβάλει στην σταθεροποίηση του πλοίου, το οποίο φέρεται να έχει πάρει κλίση.

Προσπάθεια απεγκλωβισμού των οχημάτων

Περί τις 11:00, σύμφωνα με πληροφορίες από την ακτή Βασιλειάδη και το λιμενικό σώμα ξεκίνησαν επιχειρήσεις δύο ρυμουλκά προκειμένου το πλοίο, το οποίο είχε πλαγιοδετήσει αρχικά, να δέσει με τη πρύμνη ώστε να εκκενωθεί από τα οχήματα που μεταφέρει.

Αυτή τη στιγμή, έχει ξεκινήσει, με πολύ αργούς ρυθμούς, για λόγους ασφαλείας, η διαδικασία εκφόρτωσης των οχημάτων.

Το Capital.gr επικοινώνησε με τη Minoan Lines η οποία και δεσμεύτηκε ότι σύντομα θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση.

Παρών στην επιχείρηση είναι και ο ιταλικός νηογνώμονας που είναι νηολογημένο το πλοίο.

Μη διασταυρωμένες πληροφορίες από καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι μετά τις πρώτες ώρες από την εκδήλωση του ατυχήματος, "θα πρέπει να κλείσουν τα ρήγματα ώστε να απαντληθούν τα ύδατα, για να μπορέσει το πλοίο να ρυμουλκηθεί σε ναυπηγείο για εκτενείς επισκευές. Πιθανότατα στις γιάρδες της Fincantieri στην Ανκόνα όπου έχει ναυπηγηθεί".

Το πλοίο είναι ιδιοκτησίας εταιρίας συμφερόντων του Emanuele Grimaldi, η οποία κατέχει ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου των Minoan Lines που ξεπερνά το 90%.

Το "Europalink" ναυπηγήθηκε το 2007 και η αξία του ανέρχεται στα € 86.000.000 σύμφωνα με την προ έτους οικονομική έκθεση της Finnlines η οποία και το μεταβίβασε έναντι του ποσού αυτού σε άλλη «ομόσταυλη » εταιρία συμφερόντων Γκριμάλντι.

Πηγή: capital.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια