default-image

Τέλος στις "παγίδες" του διαδικτύου

Ελλάδα
Τέλος στις "παγίδες" του διαδικτύου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα κύρια πλεονεκτήματα των νέων κανόνων ανά την ΕΕ για τους καταναλωτές, αποκρυπτογραφεί αναλυτικός οδηγός της Κομισιόν. Καταγράφει τις αλλαγές από την νέα οδηγία της ΕΕ σχετικά με τα Δικαιώματα των Καταναλωτών

Τέθηκε σε ισχύ σε όλα τα Κράτη Μέλη από τις 13 Ιουνίου 2014 και δίνει στους καταναλωτές τα ίδια δικαιώματα σε όλη την ΕΕ, ενώ θα βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην προστασία των καταναλωτών και την επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα.

Πώς βοηθούν οι νέοι κανόνες τους καταναλωτές;

• Όχι πλέον παγίδες κόστους στο διαδίκτυο. Εφεξής, οι αγοραστές στο διαδίκτυο πρέπει να επιβεβαιώνουν ότι δέχονται να πληρώσουν για κάτι πριν να χρεωθούν. Πρέπει να περιγράφεται σαφώς τι περιλαμβάνεται στην τιμή που πληρώνετε.

• Όχι πλέον προεπιλεγμένα κουτάκια συγκατάθεσης. Επί του παρόντος οι καταναλωτές που κάνουν ηλεκτρονικές αγορές ενδέχεται να πληρώνουν για υπηρεσίες που δεν θέλουν (όπως η επιβίβαση με προτεραιότητα στα αεροπλάνα), επειδή ξέχασαν να απο-επιλέξουν τα κουτάκια στον ιστότοπο. Η νέα οδηγία σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών εισάγει μια ξεκάθαρη απαγόρευση στα προεπιλεγμένα κουτάκια των ιστότοπων που χρεώνουν επιπλέον έξοδα.

• Οι αγοραστές του διαδικτύου δεν θα πρέπει να πληρώνουν οποιεσδήποτε χρεώσεις για τις οποίες δεν είχαν πληροφορηθεί με σαφήνεια πριν κάνουν την αγορά.

• Οι έμποροι δεν θα επιτρέπεται να χρεώνουν περισσότερο για πληρωμές μέσω πιστωτικών καρτών από ό,τι τους κοστίζει η παροχή μιας τέτοιας επιλογής.

• Οι έμποροι που διαθέτουν τηλεφωνικές γραμμές άμεσης σύνδεσης για παράπονα ή ερωτήσεις καταναλωτών, δεν θα μπορούν να χρεώνουν περισσότερο από τη βασική χρέωση για τέτοιες κλήσεις.

Τι γίνεται στην περίπτωση που αλλάζετε γνώμη και θέλετε επιστροφή χρημάτων;

• Η περίοδος που μπορούν οι καταναλωτές να υπαναχωρήσουν από οποιαδήποτε αγορά εξ αποστάσεως (π.χ. μιας ηλεκτρονικής αγοράς) ή αγοράς εκτός καταστήματος (όπως όταν ο πωλητής επισκέπτεται το σπίτι του καταναλωτή) έχει παραταθεί από το προηγούμενο ελάχιστο των 7 ημερών, σε ομοιόμορφη περίοδο 14 ημερών σε όλη την ΕΕ. Αυτές οι 14 ημέρες αρχίζουν να μετρούν από την ημέρα που λαμβάνει ο καταναλωτής τα αγαθά, και ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να ακυρώσει την αγορά για οποιαδήποτε αιτία. Όταν ένας πωλητής δεν έχει δώσει σαφείς πληροφορίες για το δικαίωμα να ακυρώσει τις αγορές, η περίοδος επιστροφής παρατείνεται για ένα χρόνο.

• Οι καταναλωτές θα μπορούν πλέον να υπαναχωρούν από αγορές κατόπιν πιεστικών επισκέψεων πωλητών και από ηλεκτρονικές αγορές σε πλειστηριασμούς επαγγελματιών πωλητών.

• Οι αγοραστές πρέπει να κάνουν επιστροφή χρημάτων στους καταναλωτές εντός 14 ημερών από την ακύρωση, συμπεριλαμβανομένων των χρεώσεων τυπικής παράδοσης. Όσον αφορά σε αγαθά, ο έμπορος μπορεί να αναβάλει την επιστροφή χρημάτων μέχρι να επιστραφούν τα αγαθά από τον καταναλωτή ή να αποδείξει ο καταναλωτής ότι αυτά τα αγαθά έχουν αποσταλεί στον έμπορο.

• Ο καταναλωτές θα λαμβάνουν ένα τυπικό έντυπο της ΕΕ, που θα χρησιμοποιήσουν αν θέλουν να ακυρώσουν τις αγορές τους. Αυτό θα κάνει πιο εύκολη τη διαδικασία να απαλλαγούν από συμβάσεις που συνήψαν έξω από τη δική τους χώρα.

• Οι έμποροι που θέλουν να πληρώσουν οι καταναλωτές για την επιστροφή αγαθών μετά από ακύρωση πρέπει να τους ενημερώσουν με σαφήνεια εκ των προτέρων και να τους δώσουν τουλάχιστον μια εκτίμηση του κόστους επιστροφής για ογκώδη αγαθά.

Στην οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών υπάρχει κάτι σχετικά με την αγορά ψηφιακών προϊόντων;

• Οποιοσδήποτε αγοράζει ψηφιακό περιεχόμενο μπορεί να λαμβάνει σαφέστερη πληροφόρηση, συμπεριλαμβάνοντας λεπτομέρειες για το λογισμικό και τον εξοπλισμό με τα οποία λειτουργεί το περιεχόμενο, καθώς και πληροφορίες για την προστασία πνευματικής ιδιοκτησίας.

• Οι καταναλωτές θα μπορούν να υπαναχωρούν από τις αγορές ψηφιακού περιεχομένου μέχρι το σημείο που ξεκινάει η λήψη ή η ροή του περιεχομένου.

Υπάρχουν συνέπειες για τις επιχειρήσεις;

• Οι κοινοί κανόνες για τις επιχειρήσεις, θα τις διευκολύνουν να εμπορεύονται σε όλη την Ευρώπη.

• Οι επιχειρήσεις που κάνουν πωλήσεις μέσω τηλεφώνου, ταχυδρομείου ή διαδικτύου, ή εκτός του χώρου τους, θα έχουν πλέον να ακολουθούν μόνο μια δέσμη κανόνων. Αυτό δημιουργεί ίσους όρους ανταγωνισμού και μειώνει τα διασυνοριακά κόστη συναλλαγών.

• Όσον αφορά τις μικρές επιχειρήσεις και τους τεχνίτες, ο καταναλωτής δεν θα έχει το δικαίωμα υπαναχώρησης από μια σύμβαση για επείγουσες εργασίες επισκευών και συντήρησης. Τα Κράτη Μέλη μπορούν επίσης να εξαιρέσουν τους τεχνίτες που διενεργούν εργασίες επισκευών ή συντήρησης σε σπίτια καταναλωτών για λιγότερο από 200 ευρώ, από συγκεκριμένες απαιτήσεις πληροφόρησης.

Πηγή: capital.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News