Ελλάδα

Πανελλαδικές: Αλλοίωση βαθμολογιών-τίτλων σπουδών καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ

Η αξιοπιστία των πανελλαδικών εξετάσεων κινδυνεύει. Αυτό υποστηρίζει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), η οποία "δείχνει" ως υπεύθυνο τον πρώην υπουργό Παιδείας και καλεί το νυν να πάρει την κατάσταση στα χέρια του.

Η καταγγελία που κάνει η Ομοσπονδία είναι αποκαρδιωτική: Σε ιδιωτικά σχολεία της Ελλάδας υπηρετούν εκπαιδευτικοί χωρίς πτυχία, υπάρχει αλλοίωση βαθμολογιών, εξετάσεων και τίτλων σπουδών.  

Έτσι, χιλιάδες τίτλοι σπουδών κινδυνεύουν να κριθούν άκυροι, ενώ ταυτόχρονα ναρκοθετούνται και οι πανελλαδικές εξετάσεις από τη νόθευση ενδοσχολικών εξετάσεων και τίτλων. Ως γνωστό, τα δεδομένα στο λύκειο αλλάζουν και για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο μετράνε, εκτός από τις πανελλαδικές, και οι βαθμοί που συγκεντρώνει το παιδί στις τρεις τάξεις του λυκείου. Αν οι βαθμολογίες αυτές είναι για μερίδα των υποψηφίων επίπλαστες, πώς αυτό επηρεάζει τους υπόλοιπους υποψηφίους που αγωνίζονται με το σπαθί τους; Χιλιάδες είναι οι υποψήφιοι και στην Κρήτη που προφανώς επηρεάζονται αρνητικά, όταν καλούνται να ανταγωνιστούν παιδιά με... "πειραγμένους" βαθμούς.

Όπως χαρακτηριστικά καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ, «οι εναπομείναντες νόμιμοι εκπαιδευτικοί και οι "εκπαιδευτικοί" χωρίς διοριστήρια υπό καθεστώς πιέσεων και απειλών (μετά την καθιέρωση των μαζικών και αναιτιολόγητων απολύσεων) είναι εξαιρετικά ευάλωτοι στο να αλλοιώσουν βαθμολογίες, να παραχαράξουν ενδοσχολικές διαδικασίες και τίτλους σπουδών. Επειδή, μάλιστα, από πέρσι μετρούν για τις εισαγωγικές εξετάσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ οι βαθμοί του λυκείου, είναι απολύτως υπαρκτός ο κίνδυνος νόθευσης των πανελλαδικών εξετάσεων, με μαθητές από παρανόμως λειτουργούντα ιδιωτικά σχολεία να έχουν προφανές πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων μαθητών από νόμιμα ιδιωτικά ή από δημόσια σχολεία».

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένας θεσμός παρωχημένος. Εξοντώνει οικονομικά και ψυχικά ολόκληρες οικογένειες, προκειμένου ένα παιδί να πετύχει εισαγωγή, συχνά σε μια σχολή η οποία δεν ανταποκρίνεται στις επιθυμίες και στα ενδιαφέροντά του. Αυτό, ωστόσο, που "έσωζε" τις πανελλαδικές εξετάσεις τόσα χρόνια ήταν αξιοπιστία τους. Η πεποίθηση του μέσου Έλληνα ότι πρόκειται για αδιάβλητο θεσμό.

Αν ο θεσμός πάψει να είναι αδιάβλητος, όπως αβίαστα προκύπτει από τα όσα καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ, τότε οι πανελλαδικές εξετάσεις θα είναι τελειωμένες. Κι αν δεν τις καταργήσουν στην πράξη, θα τις έχουν καταργήσει στη συνείδηση της κοινωνίας...

«Ο Αρβανιτόπουλος έχει φέρει το χάος...»

Φέτος, οι συνθήκες στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι χαώδεις, καταγγέλλει προς το υπουργείο Παιδείας η ΟΙΕΛΕ: «Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δε γνωρίζουν τι ακριβώς ισχύει μετά τις νομοθετικές ρυθμίσεις Αρβανιτόπουλου, με αποτέλεσμα το χάος να επιτείνεται. Χιλιάδες γονείς και μαθητές βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς ουδείς μπορεί να εγγυηθεί αυτήν τη στιγμή τη νομιμότητα των εκδιδόμενων τίτλων και των ενδοσχολικών διαδικασιών των ιδιωτικών σχολείων».

Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας κ. Λοβέρδο, με την οποία ζητά να διασφαλιστεί η νομιμότητα στην ιδιωτική εκπαίδευση, χωρίς να μασά τα λόγια της: «Επειδή πλέον τα περιθώρια είναι ασφυκτικά, καθώς έχουμε ήδη μπει στο νέο σχολικό έτος, επειδή χιλιάδες τίτλοι σπουδών κινδυνεύουν να κριθούν άκυροι, και επειδή ναρκοθετούνται και οι πανελλαδικές εξετάσεις από τη νόθευση ενδοσχολικών εξετάσεων και τίτλων, ζητούμε να πληροφορηθούμε πότε θα δημοσιοποιηθεί η εν λόγω γνωμοδότηση του ΝΣΚ και πότε θα ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να μπει μια τάξη στο χάος και να αποκατασταθεί η συνταγματική νομιμότητα.

Την άμεση παρέμβασή σας υπαγορεύει το δημόσιο συμφέρον, αλλά και η ανάγκη για την προστασία χιλιάδων μαθητών που φοιτούν στα ιδιωτικά σχολεία και των γονέων τους που ενδέχεται να δουν τις θυσίες και τους κόπους τους να ακυρώνονται ελέω άνομων πρακτικών ορισμένων ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων».

Η κακή μέρα είχε φανεί απ' τον Αύγουστο...

Μια πρώτη γεύση απ' τα ύποπτα που συμβαίνουν σε ορισμένα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια είχαμε πάρει τον Αύγουστο. Ο υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτή, είχε αποκαλύψει ασυνήθιστα υψηλά ποσοστά μαθητών ιδιωτικών ΕΠΑ.Λ. που έδιναν προφορικά πανελλαδικές εξετάσεις.

Συγκεκριμένα: Το 2013, το 7,84% των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων από τα ιδιωτικά Επαγγελματικά Λύκεια διαγωνίστηκε προφορικά, ενώ το 2014 το ποσοστό αυτό εκτινάχθηκε στο 15,15%. Στα δημόσια Επαγγελματικά Λύκεια το αντίστοιχο ποσοστό είναι 6,24%.

«Το υπουργείο Παιδείας οφείλει αφενός μεν να δώσει εξηγήσεις για τη φετινή μεγάλη αύξηση των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων που διαγωνίστηκαν προφορικά, αφετέρου δε να καταθέσει τα σχετικά στοιχεία στη Βουλή κατά λύκειο, δημόσιο ή ιδιωτικό», είχε επισημάνει τότε ο ανεξάρτητος βουλευτής που έκανε την ερώτηση...

Της Ελένης Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια