default-image

Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών βάζουν μπρος για μηχανογραφικό

Ελλάδα
Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών βάζουν μπρος για μηχανογραφικό

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγωνία τέλος για μια μεγάλη μερίδα των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις, αφού χθες αναρτήθηκαν οι βαθμολογίες τους. Χαρές και χαμόγελα από τη μια, σκέψεις και προβληματισμός από την άλλη για όσους δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν τη βαθμολογία που ήλπιζαν.

Η χαρά και η αισιοδοξία για τους μεν και η απογοήτευση για τους δε ήταν και φέτος τα κύρια χαρακτηριστικά των υποψηφίων που στήθηκαν έξω από τα σχολεία για να δουν τις βαθμολογίες τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Για ένα μεγάλο μέρος, πάντως, των υποψήφιων η αγωνία θα συνεχιστεί μέχρι και την ανακοίνωση των βάσεων, αφού οριακά πιάνουν ή δεν πιάνουν τις σχολές της αρεσκείας τους, με ένα κεντρικό ωστόσο συμπέρασμα μέχρι στιγμής να επικεντρώνεται στο ότι οι υποψήφιοι φέτος που έγραψαν από μέτρια έως καλά ήταν περισσότεροι από πέρυσι, γεγονός που δείχνει να ενισχύει τα σενάρια αύξησης των βάσεων σε σχολές της μεσαίας βαθμολογικά κλίμακας.

Και μπορεί η αγωνία να ολοκληρώθηκε με την ανακοίνωση των βαθμολογιών και ένα μεγάλο μέρος των υποψήφιων να είδε τους κόπους του να ανταμείβονται, από την άλλη όμως αναπόφευκτα κάποιοι θα πρέπει να περιμένουν και τις βάσεις για να έχουν οριστική εικόνα για τη σχολή την οποία θα καταφέρουν να πετύχουν και την ερχόμενη εκπαιδευτική περίοδο να αποτελέσουν τους φοιτητές ή σπουδαστές της.

Ξεχωριστή θέση στις αυλές των σχολείων είχαν και φέτος οι γονείς των υποψηφίων που στήριξαν τα παιδιά τους σε αυτή την προσπάθεια και σήμερα μαζί τους μοιράστηκαν τη χαρά ή και τη λύπη τους.

Σε γενικές γραμμές, πάντως, αποτυπώθηκε η εκτίμηση ότι υπήρξαν περισσότεροι υποψήφιοι που έγραψαν από μέτρια μέχρι καλά… γεγονός που δεν αποκλείεται να σημάνει μια αισθητή αύξηση των βάσεων σε σχολές της λεγόμενης και μεσαίας βαθμολογικής κλίμακας.

Επόμενο στοίχημα μέχρι και την ανακοίνωση των βάσεων στα τέλη του Αυγούστου είναι πλέον η κατάθεση του μηχανογραφικού δελτίου, που όσο πιο σωστά συμπληρωθεί, ανά περίπτωση, τόσο πιο θετικό αντίκρισμα θα έχει για το επαγγελματικό μέλλον των παιδιών, που, όπως εξήγησαν οι γνωρίζοντες, δεν έχει πάντα άρρηκτη και απόλυτη σχέση με την καλή και μόνο βαθμολογία τους.

ΚΑΝΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ - ΛΥΚΕΙΟ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣ - ΜΟΡΙΑ: 18.130

«Είναι τόσο όμορφο να βλέπεις πως οι κόποι σου ανταμείβονται. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την προσπάθειά τους είτε είχε θετικά είτε λιγότερο θετικά αποτελέσματα. Από τη μεριά μου θέλω να ευχαριστήσω τους καθηγητές μου από το σχολείο αλλά και από το φροντιστήριο "Θεμέλιο". Η στήριξή σας δεν ήταν μονάχα στα μαθήματα αλλά κυρίως στην ψυχολογική μας κατάσταση όλο αυτό τον καιρό. Τέλος, το γεγονός ότι είμαι απ τους "νικητές" αυτής της προσπάθειας δε σημαίνει πως όλα είναι ρόδινα. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα πρέπει να αλλάξει έτσι ώστε να αξιοποιούνται οι μαθητές με βάση τα ταλέντα τους και όχι με βάση τις γραπτές τους επιδόσεις. Και πάλι συγχαρητήρια σε όλους».

ΜΑΥΡΑΚΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ - 3ο ΛΥΚΕΙΟ - ΜΟΡΙΑ: 18.088

«Θεωρώ ότι διάβασα αρκετά, αλλά σίγουρα μπορούσα και παραπάνω. Χρειάζεται επιμονή, υπομονή και καλή ψυχολογία κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας. Ευχαριστώ πολύ τους καθηγητές μου από το φροντιστήριο. Εύχομαι σε όλα τα παιδιά καλά αποτελέσματα, καλές σπουδές και καλή σταδιοδρομία».

ΠΕΡΙΚΛΕΙΔΑΚΗΣ ΜΑΡΙΟΣ - 3ο ΛΥΚΕΙΟ - ΜΟΡΙΑ: 18.000

«Σίγουρα μια καλή βαθμολογία στις πανελλήνιες προϋποθέτει σταθερό και οργανωμένο διάβασμα, αλλά παράγοντες όπως η καλή ψυχολογία και το καθαρό μυαλό ενδέχεται να είναι καθοριστικοί. Εύχομαι καλή επιτυχία στα παιδιά που δίνουν φέτος και πάνω απ' όλα κουράγιο».

ΚΑΣΤΡΙΤΣΗ ΟΛΓΑ - 8ο ΛΥΚΕΙΟ - 18.733

«Επιτυχία χωρίς μόχθο, κόπο και αδιάλειπτη μελέτη δε νοείται. Η επίτευξη του στόχου θεμελιώνεται με αυτοπεποίθηση, σιγουριά και εξάλειψη, όσο το δυνατόν, του άγχους».

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ - 1ο ΛΥΚΕΙΟ - ΜΟΡΙΑ: 18.200

«Οι κόποι μου ανταμείφθηκαν. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας που απαιτούσε προγραμματισμό και όρεξη για δουλειά».

ΔΑΝΔΟΥΤΗ ΛΕΝΙΑ - 2ο ΛΥΚΕΙΟ - ΜΟΡΙΑ: 19.230

«Είμαι πολύ ικανοποιημένη και ανακουφισμένη με το αποτέλεσμα με δεδομένο ότι οι πανελλήνιες ήταν μια εντελώς ψυχοφθόρα διαδικασία για μένα».

ΓΩΝΙΑΝΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ - 1ο ΓΕΛ ΑΛΙΚ/ΣΟΥ - ΜΟΡΙΑ: 17.918

«Νιώθω μεγάλη χαρά και ικανοποίηση που κατάφερα να φτάσω στους στόχους μου, παρά τις δυσκολίες της χρονιάς. Οι πολλές ώρες διδασκαλίας και το πολύωρο διάβασμα απέδωσαν. Ιδιαίτερα μεγάλη βοήθεια, κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, ήταν - εκτός από την οικογένεια και τους φίλους μου - οι καθηγητές μου που με στήριξαν με την αισιόδοξη στάση τους και τις ικανότητές τους».

ΛΥΠΑΡΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ - 2ο ΛΥΚΕΙΟ - ΜΟΡΙΑ: 19.105

«Η τελευταία χρονιά απαιτούσε πολλή προσπάθεια, διάβασμα και προσήλωση στο σκοπό που είχε ο καθένας».

ΤΣΙΛΙΜΙΓΚΟΥΝΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ - 8ο ΛΥΚΕΙΟ - ΜΟΡΙΑ: 18.634

«Ισορροπώντας στο τεντωμένο σχοινί μεταξύ των παρορμήσεων και των υποχρεώσεων, του ονείρου και του "πρέπει" πέρασε μια δύσκολη και μαζί γεμάτη εμπειρίες χρονιά. Ο αγώνας έφτασε στο τέλος του και ο τελικός απολογισμός έχει σίγουρα θετικό πρόσημο. Πέρα από τα μόρια που κατόρθωσα να "μαζέψω", σήμερα στο σχολείο "μαζέψαμε" αναμνήσεις, συναισθήματα, φιλίες που θα μας συντροφεύουν στη μετέπειτα σταδιοδρομία μας. Ως τελειόφοιτος πλέον μπορώ να διαβεβαιώσω τους επερχόμενους υποψηφίους ότι σημασία στο μεγάλο φινάλε δεν έχει ο βαθμός στα Μαθηματικά ή τα Αρχαία αλλά το πλούσιο ταξίδι ολόκληρης της σχολικής χρονιάς μαζί με καθηγητές, γονείς, αγαπημένα πρόσωπα, που χαρίζει ηθικά διδάγματα που δεν προσφέρονται σε κανένα πανεπιστήμιο του κόσμου.  Χαρείτε τις στιγμές, και ρουφήξτε τη γνώση. Μόνο τότε έχετε πετύχει στ' αλήθεια».

Διαβάστε στην εφημερίδα "Νέα Κρήτη", σε ένα αφιέρωμα 5 σελίδων, όσα είπαν οι επιτυχόντες

Της Ράνιας Μωραΐτη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News