default-image

Κατακόρυφη αύξηση "τουρκικών επιδρομών" στο Αιγαίο

Ελλάδα
Κατακόρυφη αύξηση "τουρκικών επιδρομών" στο Αιγαίο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Νυχτερινή επιδρομή" έκαναν την περασμένη Πέμπτη οι Τούρκοι στο Αιγαίο και στην Πολεμική Αεροπορία σήμανε συναγερμός, με απογειώσεις μαχητικών μέσα στο σκοτάδι. Αυτή η κίνηση των Τούρκων ήταν η αφορμή για να υπάρξει η τηλεφωνική επικοινωνία Αβραμόπουλου-Νταβούτογλου.

Σύμφωνα με σημερινό ρεπορτάζ του "Έθνους" που υπογράφει ο Δήμος Βερύκιος, «παρασκηνιακά ο υπουργός Άμυνας Δ. Αβραμόπουλος με το "δόρυ" της στρατιωτικής διπλωματίας και αξιοποιώντας τις προσωπικές του γνωριμίες με τα κορυφαία κυβερνητικά στελέχη της γείτονος βρίσκεται σε διαρκή τηλεφωνική επικοινωνία όχι μόνο με τον Τούρκο ομόλογό του Ισμέτ Γιλμάζ καθώς και τον ισχυρό άντρα της τουρκικής διπλωματίας Αχμέτ Νταβούτογλου».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο Αβραμόπουλος επισήμανε στους δύο Τούρκους υπουργούς την κατάσταση των τελευταίων τεσσάρων μηνών:

• Κατακόρυφη αύξηση αεροπορικής δραστηριότητας και τριπλασιασμό των παραβιάσεων σε σχέση με το ίδιο περσινό χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα από 1/1/2014 έως 25/4/2014 έχουν σημειωθεί 512 παραβιάσεις, ενώ το ίδιο διάστημα του 2013 είχαν σημειωθεί 176 παραβιάσεις.

• Αύξηση πτήσεων τουρκικών ελικοπτέρων και ελικοφόρων (CN-235) πάνω από ελληνικά νησιά.

• Αύξηση παραβιάσεων των ελληνικών χωρικών υδάτων. Εντός του 2014 τουρκικές κορβέτες εμφανίστηκαν τρεις φορές ανοιχτά του Σουνίου, παραβιάζοντας τα ελληνικά χωρικά ύδατα στο στενό του Καφηρέα. Επίσης στις 3 Απριλίου μία τουρκική φρεγάτα παραβίασε τα ελληνικά χωρικά ύδατα μεταξύ Αμοργού και Κίναρου, ενώ ένα ελικόπτερο απονηώθηκε από τη φρεγάτα.

• Νυχτερινές πτήσεις και παραβιάσεις.

Όπως σημειώνει ο αρθρογράφος του "Έθνους", «η παραπάνω πολύπλευρη και ποιοτικά αναβαθμισμένη τουρκική στρατιωτική δραστηριότητα στο Αιγαίο εγκυμονεί άμεσο κίνδυνο ατυχήματος, καθώς οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν είναι διατεθειμένες να παραμείνουν σε ρόλο παθητικού παρατηρητή αφήνοντας ανενόχλητα τα τουρκικά ελαφρά ιπτάμενα μέσα (ελικόπτερα και ελικοφόρα) να πετούν πάνω από τα ελληνικά νησιά και τα πολεμικά πλοία να παραβιάζουν τα εθνικά χωρικά ύδατα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εκτός από τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη αναγνωρίζονται και τα τουρκικά ελικοφόρα που δεν έχουν αντίστοιχες επιχειρησιακές δυνατότητες αντίδρασης. Επίσης οι πιλότοι των ελικοφόρων δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για να αντικρούουν μαχητικά αεροσκάφη...».

Ανάλογος κίνδυνος ατυχήματος - σημειώνεται στο ρεπορτάζ του "Έθνους" - υπάρχει και κατά τη διάρκεια των παραβιάσεων των ελληνικών χωρικών υδάτων. Τα τουρκικά πολεμικά πλοία καθ' όλη τη διάρκεια που πλέουν παράνομα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων βρίσκονται υπό ασφυκτική αεροναυτική παρακολούθηση. Ελληνικό ταχύπλοο πλησιάζει σε απόσταση «ανάσας» από το τουρκικό πλοίο και το καλεί μέσω ασυρμάτου να απομακρυνθεί από τα ελληνικά χωρικά ύδατα. Ταυτόχρονα, ελληνικά μαχητικά αεροσκάφη κάνουν χαμηλή πτήση πάνω από τα τουρκικά πλοία και διαρκώς τα έχουν εγκλωβισμένα στα ραντάρ τους.

Μέσα σε όλο αυτό το σκηνικό έντασης έρχεται να προστεθεί και η απόφαση της Άγκυρας να διεξαγάγει έρευνες νοτίως της Χίου για την ανεύρεση του F-16 που είχε καταπέσει το 1996 κατά τη διάρκεια αερομαχίας με ελληνικά Μιράζ 2000 και σύμφωνα με ισχυρισμούς Τούρκων αξιωματούχων είχε καταρριφθεί από ελληνικό βλήμα.

Η κίνηση αυτή της Άγκυρας, αναφέρει ο δημοσιογράφος του "Έθνους", προκαλεί πλείστα ερωτηματικά, καθότι δεν έγινε αποδεκτή η ελληνική πρόθεση να συμβάλει το υπ. Άμυνας με τις πληροφορίες που διαθέτει στις συγκεκριμένες έρευνες, οι οποίες σύμφωνα με στρατιωτική πηγή γίνονται σε λάθος κατεύθυνση, γεγονός που γνωρίζει καλά το τουρκικό επιτελείο.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News