Τα δικαιώματα του καταναλωτή σε περίπτωση που δεχτεί κλήση από εισπρακτική εταιρεία ανέλυσε ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Γιώργος Στεργίου, ο οποίος τόνισε ότι πρέπει να εμφανίζεται το νούμερο της εταιρείας η οποία καλεί τους οφειλέτες, ενώ παράλληλα υποστήριξε ότι όλες οι συνομιλίες με εισπρακτικές εταιρείες ηχογραφούνται.
Για το ενοχλητικό φαινόμενο των επίμονων τηλεφωνικών κλήσεων από εισπρακτικές εταιρείες τοποθετήθηκε ο κ. Στεργίου στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Mega, ενώ αναφέρθηκε σε διάφορα περιστατικά παρατυπιών που έχουν διαπράξει όπως τα διαρκή τηλεφωνήματα σε ακατάλληλες ώρες, δηλώνοντας ότι «όπως ο καταναλωτής έχει υποχρεώσεις έχει και δικαιώματα».
Ποια είναι τα δικαιώματά σας εάν δεχτείτε κλήση από εισπρακτική εταιρεία:
? Θα πρέπει να εμφανίζεται στην αναγνώριση κλήσης το τηλέφωνο της εταιρείας
? Οι συνομιλίες ηχογραφούνται και κρατούνται σε αρχείο για 12 μήνες, επομένως εάν έχετε υπόνοια ότι δε σας εξαπατούν καλέστε το 1520 ή απευθυνθείτε στο site της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή
? Τα τηλέφωνα για την καταβολή οφειλών ξεκινάνε δέκα μέρες μετά αφού θεωρείται η οφειλή ληξιπρόθεσμη
? Οι κλήσεις πρέπει να γίνονται μία φορά ανά δύο μέρες (μόνο εργάσιμες) από τις 09:00 έως τις 20:00
? Σε περίπτωση που η εταιρεία καλέσει και ο οφειλέτης δεν απαντήσει, σύμφωνα με το νόμο δε θεωρείται ότι έγινε ενημέρωση
? Ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να ζητήσει από την εισπρακτική εταιρεία να μην τον ξαναενοχλήσει
? Ο υπάλληλος πρέπει να πει το όνομά του αλλά όχι και την εταιρεία μέχρι να ταυτοποιηθούν τα στοιχεία του καταναλωτή.
Πηγή: iefimerida.gr