Ελλάδα

Για την αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών

Ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου Γιώργος Τρούλης έκανε την ακόλουθη δήλωση για την επικείμενη αύξηση διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών:

"Στο Σχέδιο Νόμου «Έγκριση της επικαιροποίησης του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» αναφέρεται ρητά η μείωση του αριθμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσω της παράλληλης αύξησης των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών. Δυστυχώς μετά από τους μισθούς πείνας, την αξιολόγηση της τιμωρίας και των ποσοστώσεων, την υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, τις συγχωνεύσεις σχολείων, τα εκατοντάδες κενά σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, την επιχειρούμενη διάλυση της ειδικής αγωγής και της ποιοτικής υποβάθμισης του ολοήμερου σχολείου,  έρχεται να προστεθεί και η αύξηση των ωρών διδασκαλίας.

Οι συζητήσεις για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου στους εκπαιδευτικούς, είχε ξεκινήσει επί υπουργίας Διαμαντοπούλου με στόχο την ολοένα και μεγαλύτερη εφαρμογή των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που ακολουθούσε. Σήμερα επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου δεν βλέπουμε να έχει αλλάξει το παραμικρό στο πεδίο της πολιτικής που ακολουθείται. Η ίδια νεοφιλελεύθερη κατεύθυνση με μνημονιακό φερετζέ. Ως εκπαιδευτικοί όμως επειδή υπάρχει στρέβλωση του θέματος στις συζητήσεις από τους αρμόδιους του υπουργείου παιδείας στα ΜΜΕ οφείλουμε να διευκρινίσουμε τα εξής:

α) Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται πάνω από το μέσο όρο της Ευρώπης των χώρων του ΟΟΣΑ και ταυτόχρονα αμείβονται κάτω από το μέσο όρο του αντίστοιχου μισθού της Ευρώπης.

β)  Στις διδακτικές ώρες (21-25 ώρες την εβδομάδα) δεν περιλαμβάνονται οι ώρες του διοικητικού έργου, δηλαδή οι ώρες που οι εκπαιδευτικοί απασχολούνται στη σχολική μονάδα, ούτε όμως λαμβάνονται υπόψιν και οι ώρες προετοιμασίας και απασχόλησης στο σπίτι.

γ) Σύμφωνα με μελέτη της UNESCO, σχετικά με τις ώρες εργασίας των εκπαιδευτικών, αναφέρεται ότι: «κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός εκπαιδευτικού αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου».

Σημαντικό στοιχείο επίσης αποτελούν και τα αυξημένα ποσοστά burnout των εκπαιδευτικών (σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης) όπου σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία το 5-25% των εκπαιδευτικών υποφέρει από το συγκεκριμένο σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης".

Ερωτηθείς για τα αποτελέσματα και τη στόχευση της αύξησης ωραρίου των εκπαιδευτικών, ο κ. Τρούλης ανέφερε:

"Τα πρώτα άμεσα αποτελέσματα αυτού του μέτρου είναι να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που σήμερα εργάζονται να μείνουν άνεργοι, μια συνέπεια που διατρέχει ολόκληρη την κοινωνία και όχι μόνο τον εκπαιδευτικό κόσμο. Επομένως ο ουσιαστικότερος ρόλος της αύξησης ωραρίου των εκπαιδευτικών δεν έχει καμία σχέση με την ποιοτική βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά με την εξοικονόμηση πόρων.

Επίσης το  Υπουργείο Παιδείας στοχεύει στην ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας στο μόνιμο προσωπικό και στην κατάργηση του δασκάλου του Ολοήμερου Σχολείου. Αυτό θα επιτευχθεί με την προσπάθεια κάλυψης των ωρών που θα πλεονάζουν από τον κάθε εκπαιδευτικό είτε διδάσκοντας εκ περιτροπής στο ολοήμερο σχολείο της σχολικής μονάδας που ανήκει είτε διδάσκοντας σε άλλες σχολικές μονάδες της περιοχής του.

Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε την οργανωμένη ισοπέδωση όλων των εργασιακών, θεσμικών και κοινωνικών δικαιωμάτων μας, σήμερα επιχειρείται χωρίς κανέναν ενδοιασμό η διάλυση του Δημόσιου Σχολείου, η περαιτέρω αύξηση της ανεργίας και η εξόντωση του Εκπαιδευτικού. Οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε εκφυλισμό του δημόσιου σχολείου, με προεκτάσεις και συνέπειες που θα υποστεί η ελληνική κοινωνία και θα την ακολουθούν για πολλά χρόνια.

Ο μόνος δρόμος για το μέλλον μας, για την επιβίωση του συνόλου των εργαζομένων είναι η καθολική  και συντονισμένη αντίδραση για την ανατροπή των ανάλγητων μνημονιακών και νεοφιλελεύθερων πολιτικών που η σημερινή κυβέρνηση ακολουθεί. Οφείλει η ΔΟΕ να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση".

Σχόλια