Περιφερειακές εκλογές '19

Οι «αρπαχτές» των εκλογών & οι παχυλές αμοιβές για προβολή

Αυτοδιοικητικές εκλογές: Πως... πείθονται οι υποψήφιοι και ποιοι ζητούν «μαύρα» χρήματα;

Σε κάθε εκλογική διαδικασία, το ζητούμενο πάντοτε είναι ένα: η αναγνωρισιμότητα των υποψηφίων!

Κάποιοι έχουν ήδη, γι’ αυτό και κατεβαίνουν υποψήφιοι. Κάποιοι όμως είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν αδρά για να αποκτήσουν, ενώ κάποιοι άλλοι, δείχνοντας καλή πίστη, πέφτουν εύκολα θύματα από ορισμένους αυτοπροσδιοριζόμενους ως δημοσιογράφους, που λειτουργούν ως μεταπράτες της ενημέρωσης, προσφέροντας πολύ ακριβά λίγα λεπτά δημοσιότητας σε μέσα ενημέρωσης αμφιβόλου τηλεθέασης ή ακροαματικότητας ή αναγνωσιμότητας!

Δηλαδή τα μέσα αυτά δεν κάνουν «νούμερα» ή «επισκέψεις» και απλώς φυτοζωούν περιμένοντας πότε θα έρθουν εκλογές για να βγάλουν χρήμα! Και όταν φτάσουν οι εκλογές, τότε εμφανίζονται οι επιτήδειοι για να μαδήσουν τους υποψηφίους πουλώντας τους... «κοπανιστό αέρα»!

Οι περιπτώσεις υποψηφίων που τους «δάγκωσαν» ή επιχείρησαν να τους «δαγκώσουν» επιτήδειοι της ενημέρωσης είναι πολλές και σε αυτές τις εκλογές. Και όσο περνούν οι μέρες, όλο και περισσότερες τέτοιες ιστορίες εκλογικής τρέλας μονοπωλούν τις συζητήσεις μεταξύ υποψηφίων! Άλλος εκβιάστηκε, άλλος πιέστηκε και από άλλον απαιτήθηκε συγκεκριμένο κασέ για την προβολή του! Και επειδή το μυαλό όλων μπορεί να πηγαίνει μόνο στα τηλεοπτικά μέσα, θα πρέπει να γίνει σαφές ότι οι ιστορίες που θα σας παραθέσουμε αφορούν σε όλα τα ηλεκτρονικά μέσα και φυσικά το διαδίκτυο στην Κρήτη!

Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι η αναγνωρισιμότητα που υπόσχονται ορισμένοι μεταπράτες της ενημέρωσης σχετίζεται πάντα με την τηλεθέαση αν πρόκειται για τηλεοπτικό κανάλι, με την αναγνωσιμότητα αν πρόκειται για εφημερίδα, με την ακροαματικότητα αν πρόκειται για ραδιόφωνο ή τις «επισκέψεις» αν πρόκειται για ηλεκτρονικό μέσο, δηλαδή διαδίκτυο! Βεβαίως στον χώρο της ενημέρωσης κάποιοι δημοσιογραφίσκοι βρίσκουν χώρο να ελίσσονται, δηλώνοντας μέχρι και τελειόφοιτοι αφρικανικών κολεγίων, δηλαδή κοινώς κάνουν αυτό που ξέρουν καλά: Πωλούν «φύκια για μεταξωτές κορδέλες» εδώ και χρόνια!

Βέβαια, όλα αυτά είναι αρμοδιότητες των αρμόδιων Αρχών και του ΕΣΡ, ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι η πρακτική αυτή γίνεται χωρίς αιδώ, αφού δεν είναι μεμονωμένες περιπτώσεις, αλλά αρκετοί υποψήφιοι που αναφέρουν σε συζητήσεις τα παθήματά τους να μπλέξουν με δαύτους! Μάλιστα, όσοι είχαν εμπειρία μαζί τους καταμαρτυρούν ότι κάτι τέτοιοι τύποι εμφανίζονται με αέρα εξουσίας, προκαλώντας σε όσους δεν τους ξέρουν το αίσθημα του τρόμου, ότι δηλαδή δε θα πρέπει να αντισταθούν στις προτάσεις τους!

Κασέ ανά εκπομπή!

Περισσότεροι του ενός υποψήφιοι σύμβουλοι - για ευνόητους λόγους δε θα αναφέρουμε ονόματα ή παρατάξεις - προσεγγίστηκαν από τηλεοπτικό κανάλι για να προβάλουν την υποψηφιότητά τους ενόψει εκλογών.

Μάλιστα, η κάθε πρόταση είχε και κασέ: «Για την τάδε εκπομπή 1.500 ευρώ το 20λεπτο, για την άλλη εκπομπή με άλλο δημοσιογράφο 1.000», και πάει λέγοντας! Σε άλλη περίπτωση, φαίνεται ο παρουσιαστής ερτζιανών να πρότεινε και σκόντο με ένα χιλιάρικο αντί 3.000 ευρώ που θα έπαιρνε η επιχείρηση με βάση το κασέ της για να κάνει προβολή του υποψηφίου. Δηλαδή, θα του ερχόταν φτηνότερα να πληρώσει τον ίδιο απ’ ό,τι την επιχείρηση. Οι δοσοληψίες αυτές, αν έγιναν ή προτάθηκαν, είναι όπως γίνεται αντιληπτό παράνομες, όμως κανένας δε γνωρίζει τι διημείφθη στο τέλος, παρά μόνο ο μεταπράτης των ερτζιανών και ο υποψήφιος που πρωταγωνιστούν στην ιστορία που συζητήθηκε πρόσφατα σε εκλογικό κέντρο! Και η συζήτηση εκεί έγινε με ονόματα και διευθύνσεις, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες. Μάλιστα, πολλοί εκ των υποψηφίων φαίνεται να τα έχουν υποστεί αυτά χωρίς να έχουν ενδώσει και άλλοι, αφού τα «έσκασαν», εκ των υστέρων κατάλαβαν ότι τα χρήματά τους δεν έπιασαν τόπο και πήγαν στον «βρόντο».

«Ταρίφα» για άρθρα!

Από άλλον υποψήφιο κυκλοφόρησε η ακόλουθη ιστορία: Από διαδικτυακό χώρο τού ζητήθηκε για κάθε άρθρο-ηλεκτρονικό δημοσίευμα που θα του κάνουν να πληρώνει 1.000 ευρώ! Δηλαδή 1.000 ευρώ η «ταρίφα» για κάθε ηλεκτρονική ανάρτηση με το όνομα και τη φωτογραφία του ενδιαφερομένου! Πληροφορίες λένε ότι σε συγκεκριμένο διαδικτυακό χώρο κάθε άρθρο έχει και άλλο κασέ!

«Ράμματα για τη γούνα σου»

Σε μια άλλη περίπτωση φαίνεται ότι η κατάσταση «χόντρυνε». Πληροφορίες αναφέρουν ότι του ζήτησαν να επιλέξει να προβληθεί σώνει και καλά σε συγκεκριμένο μέσο, γιατί αλλιώς θα του έβγαζαν δήθεν κάτι... ράμματα για τη γούνα του! Μάλιστα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι, όταν ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες, κάποιοι εκ των μεταπρατών της ενημέρωσης έσπευσαν να τηλεφωνήσουν σε έναν-έναν εκ των συνδυασμών, προτείνοντας προβολή και κασέ, δηλαδή «ψαρεύοντας» υποψηφίους, που τους έλεγαν και τιμοκατάλογο!

Ακριβοπληρωμένα «τρολ» και διαχειριστές

Σε αυτές τις εκλογές και στην Κρήτη έπαιξαν πολύ τα «τρολ», δηλαδή πληρωμένοι χρήστες του Facebook με ψεύτικα προφίλ! Στην περίπτωση ενός λογαριασμού τρολ υπάρχει η πληροφορία ότι υπήρχαν πίσω 3-4 διαχειριστές, ενώ είχαν στηθεί ολόκληρα συνεργεία που ακολουθούσαν άλλους υποψήφιους και δημιουργούσαν τεχνητές εντάσεις, επηρεάζοντας τον κόσμο που «σέρφαρε» στο Facebook! Μάλιστα, πληροφορίες ανέφεραν ότι υπήρξαν τρολ του πεντοχίλιαρου, δηλαδή πληρωνόταν για να σε κάνει φίλο στο Facebook, να σε ακολουθεί και να σε αποδομεί με κάθε ευκαιρία!

Από την άλλη, υπάρχουν κατά καιρούς και διάφοροι διαχειριστές δημοφιλών σελίδων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που υπόσχονται προώθηση προσώπων, ρίχνοντας, όπως λένε στη γλώσσα του Facebook, ένα σχόλιο στους χιλιάδες ακολούθους της σελίδας! Πολλοί βγάζουν μηνιάτικα από αυτή την ενασχόληση και κατά καιρούς παρατηρείται κάποια συγκεκριμένα πρόσωπα να φωτογραφίζονται μπροστά από πλούσια γεύματα ή λαχταριστά παγωτά και σοκολάτες με τη φίρμα του μαγαζιού, προωθώντας στους διαδικτυακούς φίλους μια επιχείρηση, με έμμεση διαφήμιση, για την οποία πληρώνεται!

Ηλεκτρονικές διαφημίσεις

Υπάρχουν και οι περιπτώσεις υποψηφίων που επέλεξαν να διαφημιστούν όχι από τα παραδοσιακά μέσα που εκπροσωπούνται από φυσικά πρόσωπα, αλλά μέσω διαδικτύου, πληρώνοντας διαφημίσεις στο Facebook ή την Google χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα, αφού το κοινό στο οποίο προβάλλονται πολλές φορές δεν είναι το σωστό target group (ομάδα στόχου)! Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι άνθρωποι στην Κρήτη πολλές φορές βλέπουν διαφημίσεις που προβάλλονται στο διαδίκτυο για υποψηφίους από τη Θεσσαλονίκη ή άλλες περιοχές που δε θα ψηφίσει ποτέ ένας Κρητικός.

ΜΜΕ και παρανομίες

Ο Όμιλος της ΚΡΗΤΗ ΤV, με την ηγετική του θέση στον τομέα της ενημέρωσης στην Κρήτη, σέβεται απεριόριστα τόσο το κοινό, όσο και τους υποψηφίους. Οι μέθοδοι αυτές που μετέρχονται κάποιοι που κινούνται πέριξ της ενημέρωσης βρίσκουν τους ανθρώπους του Ομίλου κάθετα αντίθετους, κι όχι μόνο διότι είναι καραμπινάτες παρανομίες, αλλά και γιατί βγάζουν κακό όνομα στα μέσα ενημέρωσης, αποστολή των οποίων δεν είναι να πουλάνε «μαύρη» (όχι απλώς... γκρίζα) διαφήμιση, αλλά να εξασφαλίζουν τη σωστή ενημέρωση του κοινού και ειδικά στην περίοδο των εκλογών, την αναλογική εκπροσώπηση των υποψηφίων και των συνδυασμών τους.

Σχόλια