Περιφερειακές εκλογές '19

Μύρισε... εκλογές στο Περιφερειακό Συμβούλιο

“Άναψαν τα αίματα” με φόντο τις ζημιές από τις θεομηνίες, τον ΒΟΑΚ και τα έργα υποδομών

Προεκλογικό μοτίβο και υψηλοί τόνοι χθες στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, με φόντο τις βαθιές “πληγές” που άφησαν οι θεομηνίες αλλά και τα μεγάλα οδικά έργα, προεξέχοντος του ΒΟΑΚ και του κάθετου οδικού άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς...

Τα “αίματα” άναψαν για τα καλά ανάμεσα στον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη και στον υποψήφιο περιφερειάρχη Αλέξανδρο Μαρκογιαννάκη, μετά από τις “βολές” που εξαπέλυσε ο τελευταίος - όπως και ο Στέλιος Ορφανός - για πολυετή αδράνεια της περιφερειακής Αρχής σε θέματα υποδομών. Πρωτίστως, όπως σημείωσαν, στη θωράκιση του νησιού απέναντι στα καιρικά φαινόμενα και στις φυσικές καταστροφές.

Σε υψηλούς τόνους απάντησε ο Σταύρος Αρναουτάκης, ο οποίος ζήτησε σοβαρή κριτική βασισμένη σε αντικειμενικά, χειροπιαστά στοιχεία, όπως οι πόροι και τα μέσα που έχει στη διάθεσή της η Περιφέρεια Κρήτης.

Αν μη τι άλλο, εντός και εκτός αίθουσας του Περιφερειακού Συμβουλίου έγινε αντιληπτό για τα καλά χθες πως πλησιάζουμε σιγά-σιγά στη μάχη των περιφερειακών εκλογών.

Οι μεγάλες ζημιές, ιδίως στη Δυτική Κρήτη, από τις θεομηνίες αποτέλεσαν τη θρυαλλίδα για μια εκρηκτική συζήτηση και μια μετωπική πολιτική αντιπαράθεση. Το θέμα των καταστροφών από τα καιρικά φαινόμενα έφερε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Στέλιος Ορφανός.

Θέτοντας το ζήτημα, ο κ. Ορφανός ανέφερε πως τα προβλεπόμενα χρήματα δεν καλύπτουν πλήρως τις καταστροφές, ενώ χτύπησε “καμπανάκι” για την επόμενη ημέρα, λέγοντας πως καραδοκεί η απειλή νέων καταστροφών.

Όπως σημείωσε ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, τα καιρικά φαινόμενα απογύμνωσαν και το κράτος αλλά και την περιφερειακή Αρχή, αποκαλύπτοντας πολιτικές ευθύνες για ένδεια και κακή συντήρηση υποδομών...

Τα “αίματα άναψαν” για τα καλά ανάμεσα στον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη και στον υποψήφιο περιφερειάρχη Αλέξανδρο Μαρκογιαννάκη, μετά από τις “βολές” που εξαπέλυσε ο τελευταίος - όπως και ο Στέλιος Ορφανός - για πολυετή αδράνεια της περιφερειακής Αρχής σε θέματα υποδομών

Απαντώντας στον Στέλιο Ορφανό, ο απερχόμενος και εκ νέου υποψήφιος περιφερειάρχης έκανε λόγο για πρωτοφανή, με βάση όπως είπε και τις επιστημονικές απόψεις, θεομηνία και καιρικά φαινόμενα, που καταδεικνύουν την έλευση της κλιματικής αλλαγής. Έκανε μνεία σε επιστημονικές αναφορές για καιρικά φαινόμενα που παραπέμπουν στην Ινδονησία, υπογραμμίζοντας πως από την πρώτη στιγμή η Περιφέρεια Κρήτης έδειξε γρήγορα αντανακλαστικά και υπερέβαλε εαυτόν...

Ο Σταύρος Αρναουτάκης ανέφερε χαρακτηριστικά πως οι βροχές που έπεσαν στη Δυτική Κρήτη ήταν πρωτόγνωρες και περισσότερες ακόμη και από τη... Νορβηγία! Παρ’ όλα αυτά, πρόσθεσε, ο μηχανισμός λειτούργησε, δεκάδες μηχανήματα άνοιξαν τους κλεισμένους δρόμους και έγινε καταγραφή των ζημιών, που βεβαίως είναι ακόμα σε εξέλιξη.

Αναφερόμενος στις αρμοδιότητες για τα ρέματα, ο ίδιος σημείωσε ότι η Περιφέρεια έλαβε αρμοδιότητα, χωρίς μάλιστα συνοδεία των αναγκαίων πιστώσεων, μόλις τον Σεπτέμβριο, γεγονός που συνεπάγεται ότι δε θα υπήρχε καμία δυνατότητα ολοκλήρωσης μελετών και έργων ως τον Φεβρουάριο, εξαιτίας των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων. Ο κ. Αρναουτάκης μίλησε και για τις ευθύνες της Πολιτείας, που πρέπει να αναλάβει δράση ώστε να επανακαθοριστούν τα έργα που είναι αναγκαίο να εκτελεστούν.

Ο ίδιος στάθηκε ακόμα στις ευθύνες των πολιτών, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Πριν δύο χρόνια, σε μια συνάντηση με τον δήμαρχο Χανίων, ένας χάρτης παρουσίαζε 240 ρέματα, σήμερα 38! Υπάρχουν λοιπόν προφανώς ευθύνες και από πλευράς κάποιων ιδιωτών»...

 

Επίθεση Μαρκογιαννάκη

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και υποψήφιος περιφερειάρχης Κρήτης Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης εξαπέλυσε δριμεία κριτική στη νυν περιφερειακή διοίκηση, κατηγορώντας τη για ανεπάρκεια και προχειρότητα στις διαδικασίες συντήρησης, εκτέλεσης και υλοποίησης των μεγάλων έργων υποδομής στο νησί.

Ξεκίνησε αναφερόμενος στην ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, ο οποίος έκανε λόγο για το τμήμα Κισσάμου-Χανίων, το οποίο θα περιλαμβάνεται ως προαίρεση κατασκευής του κυρίως άξονα Χανίων-Ηρακλείου. Ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης σχολίασε πως πρόκειται για ξεκάθαρο εμπαιγμό και κούφιες εξαγγελίες, καθώς δεν έγινε ποτέ μελέτη ώστε να ενσωματωθεί το συγκεκριμένο κομμάτι. Επισήμανε, δε, ότι ένα μήνα μετά ο Πλατανιάς παραμένει «βομβαρδισμένο τοπίο», ενώ ακόμη δεν έχουν εγκριθεί οι χρηματοδοτήσεις έργων.

Απευθυνόμενος στον κ. Αρναουτάκη, ρώτησε πότε θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για την αποκατάσταση της γέφυρας στον Πλατανιά, καθώς οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής ανησυχούν για την τουριστική περίοδο που πλησιάζει σε μόλις ένα μήνα, ενώ δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί η παλιά γέφυρα και δρομολογηθεί η κατασκευή της νέας.

Αναφέρθηκε ακόμη στη γέφυρα του ΒΟΑΚ, λίγο πριν τον κόμβο του Πλατανιά, ρωτώντας τον νυν περιφερειάρχη αν έχει ενημερωθεί για την τρέχουσα κατάσταση, καθώς έχουν εμφανιστεί δύο ρήγματα πάνω σε “μπαλώματα” της εθνικής οδού, για τα οποία οι κάτοικοι και ο δήμαρχος έχουν εκφράσει ανησυχίες για την επικινδυνότητα του οδοστρώματος.

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης με τη στήριξη της Ν.Δ. σήκωσε ακόμα περισσότερο τους τόνους, απευθυνόμενος στον περιφερειάρχη, λέγοντάς του ότι «το κόστος της πρόληψης είναι πολύ μικρότερο από αυτό της αποκατάστασης των ζημιών. Δεν είναι προς τιμήν σας να διεκδικείτε σήμερα πόρους για αντιπλημμυρικά έργα, οκτώ χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας»...

 

Η απάντηση Αρναουτάκη

Απαντώντας στα “πυρά” του Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη, ο Σταύρος Αρναουτάκης σημείωσε: «Όταν κάνουμε κριτική, πρέπει να βλέπουμε αν ο εκάστοτε περιφερειάρχης έχει τα χρήματα να κάνει τα κατάλληλα έργα. Θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη π.χ. ότι από το 2012 και μετά “κόπηκαν” από την Περιφέρεια 150 εκατομμύρια ευρώ. Ακούσαμε επίσης κριτική από τον κ. Μαρκογιαννάκη για τον ΒΟΑΚ που δεν προχωρά. Δεν είναι όμως αλήθεια ότι καμιά κυβέρνηση δε θέλησε μέχρι σήμερα να δώσει αρμοδιότητες για τον ΒΟΑΚ στην Περιφέρεια;».

Ο κ. Αρναουτάκης εμφανίστηκε, τέλος, σίγουρος πως δεν υπάρχει ζήτημα απένταξης για το έργο του κάθετου δρόμου Ηρακλείου-Μεσαράς, ενώ εκτίμησε πως το έργο του νέου ΒΟΑΚ δε θα ξεκινήσει πριν το 2021...

(Φωτογραφία αρχείου)

 

Σχόλια