Ρέθυμνο: Οι λύσεις των υποψηφίων Δημάρχων στα προβλήματα που αναδείξατε εσείς

Δημοτικές
Ρέθυμνο: Οι λύσεις των υποψηφίων Δημάρχων στα προβλήματα που αναδείξατε εσείς
Οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Ρεθύμνου απαντούν στα προβλήματα των κατοίκων και δημοτών

Με εξαιρετικό ενδιαφέρον «αγκάλιασαν» οι δημότες και οι κάτοικοι του Δήμου Ρεθύμνου το διαδικτυακό γκάλοπ του neakriti.gr, αναφορικά με τα προβλήματα που τους ταλανίζουν και δυσχεραίνουν την καθημερινότητά τους.

Τώρα, τη σκυτάλη λαμβάνουν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Ρεθύμνου, οι οποίοι καλούνται να προτείνουν ο καθένας τις δικές τους λύσεις αναφορικά με τα προβλήματα των δημοτών.

Πρόκειται για ζητήματα γνωστά και - τα περισσότερα εξ’ αυτών - πολυσυζητημένα στην τοπική κοινωνία του Ρεθύμνου, που χρήζουν άμεσης επίλυσης.

Πιο αναλυτικά, αυτά είναι τα εξής:

  1. Έλλειψη πλοίου
  2. Έλλειψη θέσεων στάθμευσης
  3. Ακριβά ενοίκια
  4. Προβλήματα στο οδικό δίκτυο
  5. Αστική συγκοινωνία
  6. Αποχετευτικό σύστημα - Ύδρευση

Το neakriti.gr επικοινώνησε με τους υποψηφίους Δημάρχους Ρεθύμνου, τους κκ. Σταύρο Βουρβαχάκη (με το συνδυασμό «Ρέθυμνο, Ενεργοί Πολίτες»), Θωμά Κρεβετζάκη (με το συνδυασμό «Οι πολίτες μπροστά - Ένας δήμος για όλους»), Μανούσο Μανουσογιάννη (υποψήφιο με τη στήριξη της «Λαϊκής Συσπείρωσης), Γιώργο Μαρινάκη (με το συνδυασμό «Νέα Αντίληψη για το Ρέθυμνο») και Θοδωρή Νίνο (με το συνδυασμό «Ρέθυμνο Αξίζεις») και σήμερα δημοσιεύει τις απαντήσεις τους:

  1. Έλλειψη πλοίου

Σταύρος Βουρβαχάκης:

«Η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου είναι μια από τις επιβεβλημένες προτεραιότητες για κάθε θεσμική αρχή του τόπου μας και ιδιαίτερα για την αυτοδιοίκηση.

Δυστυχώς μέχρι και σήμερα δεν έχει αναδειχθεί από την παρούσα δημοτική αρχή σαν θέμα προτεραιότητας για την ανάπτυξη του Νομού και την ανθρώπινη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας.

Το Ρέθυμνο παρουσιάζει εξαιρετική ανάπτυξη και σημαντική ανάγκη σε μετακινήσεις επιβατικού κοινού λόγω και του Πανεπιστημίου Κρήτης  που εδρεύει στην πόλη μας.

Έχουμε ένα πιστοποιημένο λιμάνι, μέσα στην καρδιά της πόλης, που πάντα δημιουργούσε προϋποθέσεις για μια βιώσιμη εξυπηρέτηση και το οποίο μπορεί να δέχεται πλοία με ασφάλεια μέχρι και 160 μέτρα.

Το Ρέθυμνο μπορεί και πρέπει να έχει δικό του Καράβι, γι’ αυτό και η δημοτική μας παράταξη θα προσπαθήσει με πράξεις και όχι με λόγια να το επιτύχει αυτό.

Το πρόγραμμα της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης “Ρέθυμνο - Ενεργοί Πολίτες” προβλέπει για την ακτοπλοϊκή σύνδεση:

Τη δημιουργία Δημοτικής ή Διαδημοτικής Ναυτιλιακής Επιχείρησης με σκοπό την αγορά και εκμετάλλευση επιβατικού πλοίου. Η αγορά βασίζεται σε επιχειρηματικό σχέδιο (business plan) που υπάρχει ήδη ,καλύπτει τις σημερινές ανάγκες του τόπου μας και περιγράφει ακριβώς ποιό θα πρέπει να είναι το κατάλληλο πλοίο για την βιωσιμότητα της γραμμής και της Επιχείρησης. Οι Νόμοι που επέτρεπαν και επιτρέπουν στους Δήμους να ιδρύσουν Ναυτιλιακή Επιχείρηση ή να συμμετέχουν με ποσοστό πάνω από 51% στο μετοχικό κεφάλαιο άλλων ΑΕ που έχουν συστήσει ιδιώτες, είναι: α) Νόμος 3463/2006 περί Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Κ.Δ.Κ) στο άρθρο 265 παρ.1,2,3 β) Νόμος 3852/2010 πρόγραμμα Καλλικράτης στο άρθρο 107 παρ.2 και  γ) Νόμος 4555/2018 πρόγραμμα Κλεισθένης Ι στο άρθρο 182 παρ.3. Επομένως υπάρχουν όλα τα εργαλεία για να παίξει ο Δήμος Ρεθύμνου ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στην ακτοπλοϊκή σύνδεση.»

Μανούσος Μανουσογιάννης:

«Ο ακτοπλοϊκός και συγκοινωνιακός σχεδιασμός είναι ευθύνη του κράτους για να ικανοποιείται στοιχειωδώς η κοινωνική ανάγκη της μετακίνησης και να εξασφαλίζονται οι βασικοί όροι οικονομικής ανάπτυξης ενός τόπου.

Το καθεστώς της απελευθέρωσης και της ασυδοσίας των εφοπλιστών, που τους επιτρέπει να καταργούν γραμμές για να ανεβάζουν την κερδοφορία τους στις γραμμές “φιλέτα”, ακύρωσε την δυνατότητα αυτού του σχεδιασμού.

Θέλουμε να «βάλουμε τα δυό πόδια σ’ ένα παπούτσι» στην όποια κυβέρνηση και δημιουργώντας ρήγματα σ’ αυτό το καθεστώς να απαιτήσουμε οι εταιρείες που εκμεταλλεύονται τις γραμμές Ηρακλείου και Χανίων αντί να «σκοτώνονται» με δύο πλοία καθημερινά στα Χανιά, να υποχρεωθούν να βάλλουν από ένα καράβι στο Ρέθυμνο.»

Γιώργος Μαρινάκης:

«Η Επιτροπή Μετακίνησης στην οποία συμμετέχει ο Δήμος Ρεθύμνης ως ενεργό μέλος, αποφάσισε ομόφωνα την ανάθεση εκπόνησης μελέτης βιωσιμότητας της ακτοπλοϊκής γραμμής Ρέθυμνο-Πειραιά- Ρέθυμνο, στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.

Σε σύσκεψη που προκαλέσαμε στο Δημαρχείο, συζητήσαμε με τον Επικεφαλής Καθηγητή κ. Παντουβάκη Άγγελο τις παραμέτρους του θέματος.

Με βάση τα πορίσματα της μελέτης, θα επικαιροποιήσουμε τη διεκδίκηση μας και θα επανακινήσουμε διάλογο με ναυτιλιακές εταιρείες και πλοιοκτήτες.»

  1. Έλλειψη θέσεων στάθμευσης

Σταύρος Βουρβαχάκης:

«Η παρούσα Δημοτική Αρχή δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα της καθημερινότητας όπως το κυκλοφοριακό, την καθαριότητα και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των Ρεθεμνιωτών.

Το πιο μεγάλο όμως πρόβλημα του Ρεθύμνου τα τελευταία χρόνια είναι το κυκλοφοριακό, το οποίο γίνεται οξύτερο με την πάροδο του χρόνου.

Το Ρέθυμνο έχει γίνει μια αφιλόξενη πόλη για τους κατοίκους του όσον αφορά την λειτουργικότητα του. Ο αριθμός των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί πάρα πολύ και η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους της πόλης είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Πολλές φορές σταματά η κυκλοφορία των οχημάτων, ενώ εκατοντάδες Ρεθεμνιώτες ψάχνουν μάταια θέση για να παρκάρουν. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια δεν έχει διανοιχθεί καμία κεντρική αρτηρία στον Δήμο Ρεθύμνου. Η πόλη μας παραμένει με τρεις παράλληλους δρόμους την Μοάτσου, την Λεωφόρο Κουντουριώτη και τον παραλιακό δρόμο.

Πρέπει να γίνουν άμεσα λοιπόν κάποιες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος.»

Μανούσος Μανουσογιάννης:

«Το κυκλοφοριακό δεν θέλουν να το ανακουφίσουν γιατί πάνω στην οξύτητά του διαμορφώνεται μια ολόκληρη εισπρακτική επιχείρηση από δήμο και ιδιώτες, που κοστίζει πολύ ακριβά στον εργαζόμενο λαό. Λύση άμεσης ανακούφισης είναι:

Τα περιφερειακή πάρκινγκ με στόχο να παραλάβουν τον τεράστιο αριθμό των ΙΧ, που επί 8-9 ώρες σταθμεύουν στο κέντρο.

Ο σχεδιασμός των δρομολογίων του ΚΤΕΛ με κριτήριο τις ανάγκες των δημοτών και όχι τα κέρδη του.

Η κατάργηση της ελεγχόμενης στάθμευσης και η αντικατάστασή της με την υποχρεωτικά εναλλασσόμενη ανά 2-3 ώρες, ώστε να λειτουργήσει το κέντρο της πόλης.

Παράλληλα πρέπει να διεκδικήσουμε πόρους για βασικά συγκοινωνιακά έργα, που οι μελέτες τους πρέπει να επικαιροποιηθούν.»

Γιώργος Μαρινάκης:

«Το θέμα της στάθμευσης το μελετούμε σε συνδυασμό με τη διαχείριση του κυκλοφοριακού. Λύνουμε το πρόβλημα ανά γειτονιά. Εφαρμόζουμε σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας το οποίο επεκτείνουμε, δρομολογούμε διανοίξεις δρόμων – τμημάτων περιφερειακού, εξασφαλίζουμε περιφερειακά πάρκιγκ, αξιοποιούμε  την ψηφιακή τεχνολογία για τη δημιουργία πλατφόρμας “έξυπνης πόλης” με εφαρμογές που αφορούν την κυκλοφορία και στάθμευση, ενθαρρύνουμε τη  χρήση εναλλακτικών τρόπων μεταφοράς με επέκταση δικτύου ποδηλατοδρόμων, εφαρμογή πρ/τος ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων, πρωτοπορήσαμε φέρνοντας το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο στην Ελλάδα μέσω Ευρ/κου Πρ/τος Civitas Destinations, συνεργαζόμαστε με ΚΤΕΛ για να γίνει η αστική  συγκοινωνία ελκυστική, προσβάσιμη και ανταγωνιστική έναντι του Ι.Χ.

Μόλις προ ημερών εγκρίθηκε το αίτημα του Δ.Ρ για δημιουργία Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου “Open Mall”, ύψους 2.198.213 ευρώ, έργο που μεταξύ άλλων θα χρηματοδοτήσει τον εξοπλισμό  συστημάτων  για “έξυπνη πόλη” και βιώσιμη κινητικότητα που αφορούν τη στάθμευση.»

  1. Ακριβά ενοίκια

Σταύρος Βουρβαχάκης:

«Το πολεοδομικό κλίμα στο Ρέθυμνο είναι ασφυκτικό. Τον Οκτώβρη του 2018 έληξε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ) αλλά δυστυχώς η παρούσα δημοτική αρχή δεν είχε στις προτεραιότητες της τον πολεοδομικό σχεδιασμό ο οποίος απουσιάζει παντελώς στο Ρέθυμνο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην υπάρχει οικιστική ανάπτυξη και να υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στέγης στην πόλη μας.

Για την επίλυση αυτού του πολύ σημαντικού θέματος η Δημοτική μας παράταξη προβλέπει στο πρόγραμμα της την έναρξη των διαδικασιών για την κατάρτιση Τοπικού Χωρικού Σχεδίου (ΤΧΣ) εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ρεθύμνου. Το νομικό πλαίσιο του 2014 και μετά (Ν.4269/14, Ν.4325/14, Ν.4447/16,ΠΔ 90/18 κλπ) μας δίνει τα απαραίτητα εργαλεία.

Μόνο με την κατάρτιση Τοπικού Χωρικού Σχεδίου (ΤΧΣ) μπορούν να επιλυθούν οριστικά χρονίζοντα προβλήματα, όπως η Πολεοδομική ενότητα «Περιβολίων» και ο καθορισμός ορίων οικισμών που εγκρίθηκαν με διοικητικές  πράξεις  από αναρμόδια όργανα.»

Μανούσος Μανουσογιάννης:

«Με δημόσια χρηματοδότηση δημιουργία φοιτητικών εστιών για δωρεάν διαμονή όλων των φοιτητών, που έχουν τις προϋποθέσεις να στεγαστούν δωρεάν. Σοβαρή φορολόγηση του Airbnb και ελαφρύνσεις στην ενοικίαση από φοιτητές, αναπληρωτές κλπ.»

Γιώργος Μαρινάκης:

«Ο Δήμος δεν νομιμοποιείται να παρέμβει στον καθορισμό του ύψους ενοικίου ιδιωτικών κατοικιών. Η επέκταση του Σχεδίου Πόλεως την οποία επιδιώκουμε μέσα από την  επίλυση  του θέματος επέκτασης ορίων Οικισμών με την έκδοση των σχετικών ΠΔ, τη σύνταξη τοπικού χωρικού σχεδίου στον ενοποιημένο Δήμο και πλήθους άλλων πολεοδομικών και χωροταξικών παρεμβάσεων, θα επιτρέψει την ανέγερση νέων κατοικιών συνθήκη που σε συνδυασμό με την  πρόσφατη έγκριση ανέγερσης νέων φοιτητικών κατοικιών, θα αυξήσει  τη διαθεσιμότητα στέγης και κατ’ επέκταση τη μείωση των ενοικίων.»

  1. Προβλήματα στο οδικό δίκτυο

Σταύρος Βουρβαχάκης:

«Πρέπει να υλοποιηθεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας:

Η κοροϊδία προς τους δημότες είναι μεγάλη. Ο Ο.Α.Κ. έκανε ανάθεση για μελέτες τοπογραφικές, συγκοινωνιακές, στατικές κ.λ.π στις 07/04/2009. Σήμερα το έτος 2019 κανένα τμήμα δεν έχει ολοκληρωθεί για την Νότια παράκαμψη Ρεθύμνης η οποία θα μπορούσε να βελτιώσει το κυκλοφοριακό. Έγιναν αρκετά λάθη όπως π.χ δεν είδαν στην χάραξη ότι ο δρόμος περνάει μέσα από σχολείο (16o Δημοτικό Σχολείο) το οποίο  λειτουργεί με πολλούς μαθητές. Ωστόσο πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις και να ξεκινήσει επιτέλους αυτό το έργο που θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

1) Θα πρέπει να γίνουν έργα στις γειτονιές για την δημιουργία θέσεων πάρκινγκ.

2) Δημιουργία θέσεων στάθμευσης στις τρείς εισόδους της πόλης (από Δύση, Νότια και Ανατολικά). Η σχετική δαπάνη μπορεί να καλυφθεί  από το Πράσινο Ταμείο, είτε σε δημοτικό χώρο είτε αγοράζοντας. Οι χώροι αυτοί πρέπει να λειτουργήσουν ως χώροι Park and Ride, δηλαδή δωρεάν δημοτικοί χώροι στάθμευσης και με συνεχή δρομολόγια με συλλογικά μέσα μεταφοράς θα μπαίνουν επίσης δωρεάν και θα βγαίνουν δημότες και επισκέπτες ,από και προς το κέντρο της πόλης.

3) Είναι απαραίτητη η οργάνωση μιας λειτουργικής αστικής συγκοινωνίας. Η σημερινή εξυπηρέτηση με τα αστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ Ρεθύμνου δεν προσφέρει μια αξιόπιστη και ανταγωνιστική του αυτοκινήτου λύση ούτε καν για μετακινήσεις εντός του συμπαγούς οικιστικού ιστού. Οι συχνότητες που προσφέρονται σήμερα εντός του οικιστικού ιστού είναι τρία δρομολόγια την ώρα και στους γύρω οικισμούς που συγκεντρώνουν πλέον το 1/3 των κατοίκων του Ρεθύμνου τα δρομολόγια κυμαίνονται από 1 δρομολόγιο την ώρα μέχρι 2 δρομολόγια την ημέρα. Επομένως είναι απαραίτητη η αύξηση των δρομολογίων του ΚΤΕΛ από το κέντρο προς τους οικισμούς. Επιπλέον τα τεράστια λεωφορεία «φυσαρμόνικες» που χρησιμοποιεί επιβαρύνουν υπερβολικά την κυκλοφορία.

4) Στις συνοικίες της πόλης πρέπει να διανοιχθούν δρόμοι με σκοπό την σύνδεση των συνοικιών μεταξύ τους.

5) Δημιουργία πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής ,όπου οι μαθητές των σχολείων θα μάθουν να αντιμετωπίζουν την οδήγηση και την κυκλοφορία με υπευθυνότητα.»

Μανούσος Μανουσογιάννης:

«Το οδικό δίκτυο όπως και οι άλλες υποδομές, που καλύπτουν λαϊκές ανάγκες είναι πολύ πίσω στην ιεράρχηση των δυνάμεων, που δίνουν προτεραιότητα στις απαιτήσεις των επιχειρηματικών συμφερόντων (αναπλάσεις, κέντρο συνεδριακού τουρισμού κλπ). Η αποψίλωση των υπηρεσιών οδηγεί στην υποβάθμιση της ποιότητας των έργων από τους εργολάβους.

Η ραγδαία περικοπή κρατικών πόρων και η μεταφορά στον εργαζόμενο λαό και του κόστους αυτών των έργων περιορίζουν στο ελάχιστο τα περιθώρια παρέμβασης. Με όλα τα παραπάνω μόνο η “Λαϊκή Συσπείρωση” είναι διατεθειμένη να συγκρουστεί.»

Γιώργος Μαρινάκης:

«Κατά την τελευταία τετραετία διαθέσαμε από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και πόρους του Δήμου 88.245.528€ και εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση για Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ) ύψους 10.640.000€ σε υποδομές, αναπλάσεις κεντρικών και περιφερειακών οδικών αρτηριών  και σε έργα οδοποιίας στους 102 Οικισμούς του Δ.Ρ.

Για τη νέα  τετραετία προγραμματίζουμε ακόμη περισσότερα έργα αποκατάστασης οδικών δικτύων και διανοίξεις νέων δρόμων.»

  1. Αστική συγκοινωνία

Μανούσος Μανουσογιάννης:

«Οι ευθύνες των άλλων συνδυασμών είναι τεράστιες γιατί αφήνουν εντελώς ανεξέλεγκτο το ΚΤΕΛ να λυμαίνεται με πανάκριβα εισιτήρια τις γραμμές φιλέτα και να εγκαταλείπει τις λιγότερο κερδοφόρες και τα περισσότερα χωριά. 9 χρόνια τώρα ο Δήμος ενώ έχει υποχρέωση, με βάση το νόμο, να ελέγχει και τα δρομολόγια και το εισιτήριο αρνείται να το κάνει κάνοντας πλάτες στην ασυδοσία αυτή.»

Γιώργος Μαρινάκης:

«Όπως προανέφερα, σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ, προωθούμε τον εκσυγχρονισμό της αστικής συγκοινωνίας, αξιοποιώντας το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας, τις κυκλοφοριακές μελέτες που έχουμε στη διάθεση μας από τη συνεργασία του Δήμου με επιστήμονες συγκοινωνιολόγους του Πολυτεχνείου Κρήτης και του ΕΜΠ, την χρήση «έξυπνων» τεχνολογιών για την κυκλοφορία κ.α. ώστε να καταστεί η αστική συγκοινωνία ευέλικτη και προσιτή.»

  1. Αποχετευτικό σύστημα - Ύδρευση

Σταύρος Βουρβαχάκης:

«Ο Δήμος Ρεθύμνου έχει συνολικά 47 οικισμούς, που είναι οι δημοτικές και τοπικές κοινότητες των πρώην Δήμων Ρεθύμνου, Αρκαδίου, Λαππαίων και Νικηφόρου Φωκά. Χωρίς αυτούς τους οικισμούς η πόλη του Ρεθύμνου δεν θα είχε ζωή.

Ωστόσο η δημοτική αρχή τους παραμέλησε και δεν έγιναν σημαντικά έργα υποδομής σε αυτούς. Το βάρος δόθηκε στην πόλη του Ρεθύμνου με αποτέλεσμα  να μην υπάρχει μια ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ πόλης και οικισμών. Πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα ύδρευσης, άρδευσης και αγροτικής οδοποιίας των οικισμών.

Θέμα ζωτικής επίσης σημασίας αποτελεί η προστασία των οικισμών με αντιπλημμυρικά έργα, με δίκτυα ομβρίων υδάτων και η οριοθέτηση των ρεμάτων σε συνεργασία με την Περιφέρεια.

Επιπλέον πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την σήμανση, το φωτισμό, την καθαριότητα και την διαμόρφωση συγκοινωνιακών δικτύων μεταξύ των οικισμών.

Με την συμμετοχή των κατοίκων των οικισμών θα γίνει μια αποτύπωση των αναγκών τους και θα τεθούν οι προτεραιότητες για τις δομές υγείας, παιδείας καθώς και για την ανάπτυξη των τοπικών παραγωγικών δραστηριοτήτων με στόχο την ολοκληρωμένη και ισόρροπη ανάπτυξη τους. Μόνο έτσι θα αναπτυχθούν και δεν θα ερημώσουν.

Βασική αρμοδιότητα των Δήμων αποτελεί η ανάπτυξη των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης (μέσω των Δ.Ε.Υ.Α). Για τον Δήμο μας πρωτεύον ζήτημα είναι η εκμετάλλευση των υδάτων του φράγματος των Ποταμών για την επίλυση του προβλήματος της ύδρευσης. Επίσης το αποχετευτικό δίκτυο πρέπει να επεκταθεί σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα πέραν του τέως Δήμου Ρεθύμνου, με παράλληλη αναβάθμιση της μονάδας βιολογικού καθαρισμού στο Βιολί Χαράκι.

Επιπλέον πρέπει να συνεχιστεί η επέκταση και η ολοκλήρωση του αποχετευτικού δικτύου στο τμήμα Πλατανιά-Σκαλέτα ,επειδή το υπάρχον έργο έχει ήδη αχρηστευθεί από τα όμβρια ύδατα που πέρασαν μέσα στο σύστημα με αποτέλεσμα να μην δουλέψει ποτέ

Αντιπλημμυρικά έργα:

Θέμα ζωτικής επίσης σημασίας αποτελεί η προστασία της πόλης και των οικισμών με αντιπλημμυρικά έργα ,με δίκτυα ομβρίων υδάτων και η οριοθέτηση των ρεμάτων σε συνεργασία με την Περιφέρεια.

Η ανυπαρξία έργων και οι κακοτεχνίες στα υφιστάμενα  έχει μετατρέψει τα νερά και τις βροχές από ευλογία για την αγροτική παραγωγή σε κινδύνους για τους κατοίκους και τις περιουσίες τους.

Φαινόμενα όπως της έντονης βροχόπτωσης και της πλημμύρας δεν είναι ούτε «αιφνίδια», ούτε «απροσδόκητα».

 Η συχνότητά τους πυκνώνει διεθνώς, καθώς οφείλονται σ’ ένα συνδυασμό παραγόντων κλιματικής αλλαγής και ασύστολης τσιμεντοποίησης των πόλεων. Με βάση αυτήν την εμπειρία, που συχνά είναι και τραγική, έχει ανάψει διεθνώς η συζήτηση για την αναζήτηση βέλτιστων αντιπλημμυρικών πρακτικών, και στο πλαίσιο αυτής, κυριαρχούν οι «πράσινες λύσεις»: Δρόμοι και πεζοδρόμια που επιτρέπουν στο νερό να απορροφηθεί από το έδαφος, κήποι και ταμιευτήρες στους δημόσιους χώρους, πράσινες ταράτσες και αποκατάσταση μπαζωμένων ρεμάτων. Ο Δήμος θα πρέπει να κινηθεί  προς αυτήν την κατεύθυνση σε συνεργασία και με τους άλλους φορείς της πόλης.»

Μανούσος Μανουσογιάννης:

«Αν και χρόνια επιμέναμε στην ανάγκη του διυλιστηρίου, έπρεπε να πούμε το νερό νεράκι το 2018 για να το αποδεχτούν. Η πανάκριβη τιμή του νερού μπορεί να μειωθεί αν η ΔΕΥΑΡ σταματήσει τις πανάκριβες εργολαβίες και στηριγμένη σε δικά της μέσα και προσωπικό εκτελεί η ίδια όλες τις ιδιωτικοποιημένες υπηρεσίες της. Αν διαπραγματευτεί, όπως η Πάτρα, έκπτωση στο πανάκριβο τιμολόγιο της ΔΕΗ για τις ΔΕΥΑ.

Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στο νέο χαράτσι του λεγόμενου κόστους ανάκτησης. Είναι περιβαλλοντικό έγκλημα η συντριπτική πλειοψηφία του εκτός πόλης δήμου, το 2019, να μολύνει ακόμη το περιβάλλον και τους υδροφορείς με αποχετεύσεις στα ρυάκια και στους βόθρους.

Η άρνηση χρηματοδότησης από την ΕΕ των αποχετεύσεων σε οικισμούς μικρότερους των 2.000 κατοίκων. Ακόμη και τώρα οι πρόσφατες χρηματοδοτήσεις λύνουν ένα μέρος του προβλήματος αλλά όχι όλο το πρόβλημα αφού μεγάλες περιοχές θα συνεχίσουν να μολύνουν.»

Γιώργος Μαρινάκης:

«Λύνουμε πρόβλημα λειψυδρίας με το εμβληματικό έργο του μεγάλου διυλιστηρίου στην περιοχή Γιαννούδι που θα επιτρέπει την ύδρευση του Ρεθύμνου από το φράγμα των Ποταμών, δαπάνης  22.096.800Ε, εφαρμόζουμε μέσω της ΔΕΥΑΡ σχέδιο ολοκληρωμένης διαχείρισης στερεών και υγρών αποβλήτων δημιουργούμε  2 νέα ταχυδιϋλιστήρια σε Οικισμούς, εκπονήσαμε και εφαρμόζουμε master plan εντάξαμε με ώριμες μελέτες έργα ύδρευσης στο «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» ύψους 3.000.000Ε και έργα αποχέτευσης στο αστικό κέντρο αλλά κυρίως σε Οικισμούς ύψους 4.800.000Ε, εγκαταστήσαμε σύστημα τηλεμετρίας για  έλεγχο διαρροών νερού κόστους 1.500.000 ευρώ κλπ.»

Σημειώνεται ότι το neakriti.gr ζήτησε τις προτάσεις και λύσεις, αναφορικά με τα προβλήματα των κατοίκων και επισκεπτών του Δήμου Ρεθύμνου, και από τους 5 υποψηφίους Δημάρχους.

Μπορείτε να  διαβάσετε αναλυτικότερα τα προβλήματα των Ρεθυμνιωτών ΕΔΩ.

Μπορείτε να δείτε τις απαντήσεις των δημοτών Ρεθύμνου στο γκάλοπ του neakriti.gr στη σελίδα του στο Facebook ΕΔΩ.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News