Δημοτικές εκλογές '19

Ηράκλειο: Οι λύσεις των υποψήφιων Δημάρχων στα προβλήματα που εσείς αναδείξατε

Οι υποψήφιοι που διεκδικούν τον δημαρχιακό θώκο, πήραν τη σκυτάλη από τους πολίτες και απαντούν στα «αγκάθια» του Ηρακλείου

Τα μεγαλύτερα προβλήματα του Ηρακλείου ανέδειξαν οι πολίτες μέσω του gallop που διενεργήθηκε στον επίσημο λογαριασμό στο Facebook του neakriti.gr, περιμένοντας τις λύσεις που θα δώσουν οι υποψήφιοι δήμαρχοι οι οποίοι διεκδικούν τον δημαρχιακό θώκο της πόλης.

Τα ανοιχτά ζητήματα, τα «αγκάθια» του Ηρακλείου, είναι ουκ ολίγα και έχουν αναδειχθεί πολλές φορές μέσα από δημοσιογραφικά ρεπορτάζ.

Και οι 9 υποψήφιοι κλήθηκαν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα που εντόπισαν οι κάτοικοι του Ηρακλείου μέσω της πρωτοβουλίας που πήρε το neakriti.gr, δίνοντας βήμα στους ανθρώπους που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με αυτά.

Τα προβλήματα του Ηρακλείου είναι τα εξής:

  1. Λακκούβες – Κακό οδόστρωμα
  2. Σκουπίδια – Καθαριότητα
  3. Πάρκινγκ
  4. Έλλειψη πράσινου στην πόλη
  5. Ετοιμόρροπα κτίρια
  6. Κυκλοφοριακό ζήτημα
  7. Αναβάθμιση παραλιακής
  8. Αδέσποτα ζώα
  9. Έλλειψη φωτισμού στους δρόμους.

Επικοινωνήσαμε και με τους εννέα υποψήφιους δημάρχους Ηρακλείου προκειμένου να μας δώσουν τις δικές τους απαντήσεις στα «αγκάθια» της πόλης στα οποία οι κάτοικοι ζητούν επιτακτικά λύση:

Μανώλης Βασιλάκης (Ηράκλεια Πρωτοβουλία), Δημήτρης Βρύσαλης (Λαϊκή Συσπείρωση), Πέτρος Ινιωτάκης (ΣυνΠΡΑΞΗ Δημοτών), Ευριπίδης Κουκιαδάκης (ΣυνΕργασία Για το Ηράκλειο), Γιάννης Κουράκης (Ηράκλειο 3.7.5), Βασίλης Λαμπρινός (Δύναμη Πολιτών), Ηλίας Λυγερός (Ενεργοί Πολίτες), Γιώργος Σισαμάκης (Ηράκλειο για Όλους), Βαγγελιώ Σχοιναράκη (Ηράκλειον Αξίζει).

  1. Λακκούβες – Κακό οδόστρωμα

Βρύσαλης Δημήτρης

«Το συγκεκριμένο πρόβλημα έρχεται ως συνέπεια από τη μία της πολιτικής υποστελέχωσης των υπηρεσιών του Δήμου όπως της τεχνικής υπηρεσίας, που τα βγάζουν πέρα όχι με μόνιμο προσωπικό αλλά με 2μηνίτες και 8μηνιτες και αδυνατούν έτσι να έχουν ένα ολοκληρωμένο και μακροπρόθεσμο σχέδιο οδικής συντήρησης και ανάπλασης που θα καλύπτει όλο το οδικό δίκτυο του δήμου. Από την άλλη η κατάσταση αυτή είναι συνέπεια και της πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που ακολουθεί αυτή των προηγούμενων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και έχει καθιερώσει το καθεστώς των εργολαβιών στα δημόσια έργα με αποτέλεσμα όταν αναλάβει ένας εργολάβος να είναι άγνωστο πότε και αν παραδοθεί ένα έργο ακόμη και αν πρόκειται για ένα μικρό κομμάτι δρόμου.».

Ινιωτάκης Πέτρος

«Η οριστική θεραπεία του προβλήματος "λακκούβα" είναι εφικτή σε βάθος 8 ετίας- με ένα πρόγραμμα εκτεταμένων ασφαλτοστρώσεων που θα αποδώσει ένα σύγχρονο, και υψηλής ποιότητας αστικό οδικό δίκτυο για τον Δήμο μας!».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης

«Η μάχη της λακκούβας μπορεί να κερδηθεί με την οργάνωση άμεσης δράσης (επέμβασης) δημοτικών ή ιδιωτικών συνεργείων. Χρειάζονται ολοκληρωμένες, άρτιες μελετημένες παρεμβάσεις. Η μάχη της λακκούβας γίνεται να κερδηθεί; Ναι, γίνεται».

Κουράκης Γιάννης

«Όχι ημίμετρα. Ενισχύουμε το συντονισμό με τις εταιρίες υποδομών για προγραμματισμό έργων και περιορισμό των συνεχών ανακατασκευών. Δεσμευόμαστε για κάλυψη με άσφαλτο του συνόλου των δημοτικών οδών και για ένα πρόγραμμα διαρκούς συντήρησης σε τετραετή βάση.».

Λαμπρινός Βασίλης

«Έχουν δίκιο οι δημότες, το πρόβλημα είναι όντως μεγάλο και οφείλεται στο πολύ κακό οδικό δίκτυο του Ηρακλείου, το οποίο δεν συντηρήθηκε σωστά επί σειρά ετών. Φέτος επιδεινώθηκε εξαιτίας των ισχυρών βροχοπτώσεων. Επιβάλλεται το οδικό δίκτυο να αντικατασταθεί σε ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα περίπου 700 χλμ του συνολικού μήκους του. Έχουμε ήδη ασφαλτοστρώσει 100 χλμ και τρέχουμε τις πιο μεγάλες εργολαβίες που έχουν γίνει στο Ηράκλειο γι’ αυτό το ζήτημα. Προγραμματίζουμε να συνεχίσουμε σε αυτόν τον ρυθμό και τα επόμενα χρόνια για να λύσουμε το πρόβλημα.».

Λυγερός Ηλίας

«Τα προβλήματα στην ποιότητα του οδοστρώματος οφείλονται σε βλάβες των δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης, σε παλαιότητα, σε κατασκευή εκ των υστέρων διαφόρων δικτύων και σε πλημμελή αποκατάσταση λόγω πίεσης χρόνου και δυσμενών καιρικών συνθηκών. Οι εργασίες δεν πρέπει να γίνονται πρόχειρα και σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ενώ το οδικό δίκτυο πρέπει περιοδικά να συντηρείται με επιλογή υλικών με τις καλύτερες προδιαγραφές.».

Σισαμάκης Γιώργος

«Η μάχη της λακκούβας θα κριθεί τελικά το τι δημοκρατία διεκδικούμε, το τι δήμο θέλουμε. Από τα απλά κρίνονται τα μεγάλα. Οι λακκούβες είναι χαρακτηριστική ένδειξη των επιφανειακών λύσεων που έδιναν μέχρι σήμερα οι προηγούμενες δημοτικές αρχές στα προβλήματα του δήμου. Υποχρέωση μας είναι να αναλάβει ο καθένας την ευθύνη που του αναλογεί για το γνωστό “ράβε-ξήλωνε”, για το οποίο ποτέ μέχρι σήμερα δεν έχει απολογηθεί κανείς προς τους πολίτες. Η τεχνική υπηρεσία του Δήμου, το τμήμα οδοποιίας αλλά και με εργολαβίες σε όλη την επικράτεια του Δήμου θα αποκαταστήσουμε ολιστικά και αποτελεσματικά το πρόβλημα με το οδόστρωμα.».

Σχοιναράκη Βαγγελιώ

«Ένα σύγχρονο αστικό περιβάλλον δεν νοείται χωρίς σύγχρονους δρόμους. Η κατάσταση των δρόμων στο Ηράκλειο είναι απογοητευτική. Η εφαρμογή νέων τεχνολογιών και η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών θα μειώσουν το κόστος κατασκευής οδικών αρτηριών σημαντικά και θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών.».

  1. Σκουπίδια – Καθαριότητα

Βρύσαλης Δημήτρης

«Η τεράστια έλλειψη μόνιμου προσωπικού στην υπηρεσία καθαριότητας καθώς και ο μικρός ασυντήρητος στόλος απορριμματοφόρων έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουμε αυτήν την τραγική εικόνα της πόλης μας. Επίσης η προβληματική ανακύκλωση η οποία δεν γίνεται στην πόλη μας. Δεν γίνεται γιατί είναι παραδομένη σε επιχειρηματίες που ανάλογα με τα δικά τους σχέδια ο Δήμος πραγματοποιεί την αποκομιδή κι έτσι βλέπουμε συσσωρευμένα σκουπίδια στις γειτονίες.».

Ινιωτάκης Πέτρος

«Η ενίσχυση του στόλου των απορριμματοφόρων της υπηρεσίας Καθαριότητας μαζί με την αναδιάρθρωση του οργανογράμματός της μπορούν να αλλάξουν την όψη της πόλης μας τόσο στη "βιτρίνα", στο κέντρο της δηλαδή, όσο και στις γειτονιές της.».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης

«Καθαρίζουμε την πόλη με κάθε διαθέσιμο μέσο, χωρίς να υπολογίσουμε το κόστος. Περιφερειακός σχεδιασμός για τα στερεά απόβλητα. Αλλά όχι στη μονάδα επεξεργασίας γύρω από το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης.

Επιδιώκουμε:

- Μείωση της παραγωγής στερεών αποβλήτων με την ανακύκλωση, τη διαλογή στην πηγή και την ανάκτηση.

- Ενίσχυση της οικιακής και επιχειρηματικής κομποστοποίησης.

- Δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών.

- Ολοκλήρωση του δικτύου κάδων συλλογής.

- Δημιουργία πράσινων σημείων για τη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών.

- Κίνητρα για τον περιορισμό των απορριμμάτων (pay as you throw).

- Ανακύκλωση χρηματοδοτικών πηγών για τη διαχείρισή τους.

- Αύξηση και αξιοποίηση του μόνιμου προσωπικού στην υπηρεσία καθαριότητας.

- Εκσυγχρονισμό και συμπλήρωση του τεχνολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού.

- Τακτικό καθαρισμό των κάδων.».

Κουράκης Γιάννης

«Δύο διαφορετικά θέματα. Ως προς το πρώτο σχεδιάζουμε επιτάχυνση της διαδικασίας διαχωρισμού στην πηγή των οικιακών απορριμμάτων, εκσυγχρονισμό της συλλογής σε ξεχωριστούς κάδους και πλήρη ανακύκλωση με ανάκτηση υλικών και ενέργειας. Η κυκλική οικονομία γίνεται πραγματικότητα. Ως προς το δεύτερο, ενισχύουμε με προσωπικό και βελτιώνουμε το συντονισμό της καθαριότητας σε όλες τις γειτονιές με προτεραιότητα στους χώρους συνάθροισης κοινού γύρω από σχολεία, εκκλησίες, ΚΑΠΗ, δημόσιες υπηρεσίες και χώρους υγείας.».

Λαμπρινός Βασίλης

«Θεωρούμε ότι η πόλη είναι σήμερα πιο καθαρή από όσο ήταν το 2014, αλλά όχι τόσο καθαρή όσο θα θέλαμε. Έχουμε προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου των απορριμματοφόρων και πιστεύουμε ότι με ανασχεδιασμό των δρομολογίων και σταθεροποίηση των εργασιακών σχέσεων του προσωπικού θα έχουμε στο μέλλον καλύτερα αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, εδώ, πέρα από την προσπάθεια της εκάστοτε δημοτικής αρχής χρειάζεται να αλλάξουμε και συνολικά νοοτροπία για να υπάρξει μεγαλύτερη βελτίωση – τα καλά αποτελέσματα που έχουμε στην ανακύκλωση δείχνουν ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο.».

Λυγερός Ηλίας

«Οι Ενεργοί Πολίτες, καθ’ όλη τη πενταετία έχουν κάνει αρκετές παρεμβάσεις στο θέμα αυτό, αναφέροντας την ανάγκη για τη δημιουργία των πράσινων σημείων, προωθώντας παράλληλα την ανταποδοτική ανακύκλωση δίνοντας κίνητρα στους δημότες. Η εμφάνιση της πόλης είναι μία προτεραιότητα για εμάς, πράγμα το οποίο θα πετύχουμε με την προμήθεια και χρήση νέας τεχνολογίας μηχανημάτων για τον καθαρισμό του οδικού δικτύου - πεζοδρομίων και του πλυσίματος των κάδων.».

Σισαμάκης Γιώργος

«Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων και νόμιμων εργαλείων για την επίτευξη του στόχου η πόλη να είναι καθαρή. Για εμάς δεν υπάρχουν ταμπού απέναντι στην ανάγκη επιτέλους το Ηράκλειο να αποκτήσει την εικόνα που του αξίζει σε ζητήματα ζωτικής σημασίας όπως η καθαριότητα. Πλήρης αξιοποίηση του προσωπικού του δήμου, διεκδίκηση για αύξηση προσωπικού και μονιμοποίηση αυτού, μικρές εργολαβίες την τουριστική περίοδο και έμφαση σε λεπτομέρειες που μέχρι σήμερα κανείς δεν έδινε σημασία.».

Σχοιναράκη Βαγγελιώ

«Το Ηράκλειο αξίζει να αποκτήσει στρατηγικό μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων. Η πολιτικές της πρόληψης, της επαναχρησιμοποίησης, της ανακύκλωσης και της κομποστοποίησης αποτελούν βασικές μας προτεραιότητες.».

  1. Πάρκινγκ

Βρύσαλης Δημήτρης

«Έχει να κάνει συνολικά με το κυκλοφοριακό ζήτημα. Όμως εδώ χρειάζεται σίγουρα αναβάθμιση των ΜΜΜ, αύξηση τον δρομολογίων τους εντός και εκτός κέντρου. Κάτι που πρέπει να διεκδικήσει η επόμενη δημοτική αρχή. Επίσης είναι απαραίτητο ένα σχέδιο απομάκρυνσης από το κέντρο πόλων έλξης μετακίνησης(π.χ. δημόσιες υπηρεσίες). Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται η Δημοτική Αρχή να αποκτήσει ολοκληρωμένο σχέδιο δημιουργίας χώρων και θέσεων στάθμευσης, δωρεάν τόσο για τους μόνιμους δημότες όσο και για τους επισκέπτες και σε κάθε περιοχή της πόλης, διότι το πρόβλημα δεν περιορίζεται μονάχα στο κέντρο.».

Ινιωτάκης Πέτρος

«Εμείς προκρίνουμε τις συμπράξεις- σε αυτή την περίπτωση θα συνεργαστούμε με τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών πάρκινγκ. Με τη χρήση έξυπνων ψηφιακών εφαρμογών οι συμπολίτες μας θα ενημερώνονται για τη διαθεσιμότητα θέσεων και συνδυαστικά με την ισχυρότερη παρουσία των δημοτικών αστυνομικών θα περιοριστεί το παράνομο πάρκινγκ ενώ θα διευκολυνθεί η πρόσβαση όλων μας στο κέντρο.».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης

«Οι υφιστάμενοι χώροι στάθμευσης, δημόσιοι ή ιδιωτικοί, δεν επαρκούν, ενώ η δημιουργία νέων είναι δυσχερής αλλά και ακριβή λύση για τους χρήστες. Έτσι, όποιος υπόσχεται άμεσες, εύκολες, μαγικές λύσεις, στην καλύτερη περίπτωση αγνοεί την πραγματικότητα. Απαιτείται συνεννόηση, συνεργασία και κίνητρα για τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης, αλλά και χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ανάπτυξη δικτύων ποδηλατοδρόμων, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση της γειτονιάς για να περιορισθούν οι χωρίς λόγο μετακινήσεις στο κέντρο.».

Κουράκης Γιάννης

«Δημιουργία νέων πάρκινγκ εκτός των Τειχών εισαγωγή του θεσμού της ελεγχόμενης στάθμευσης για κατοίκους και επισκέπτες. Με χρήση ασύρματων αισθητήρων στάθμευσης και πληροφοριακών συστημάτων για την καθοδήγηση των πολιτών θα μειωθεί δραστικά η κυκλοφοριακή φόρτιση στο κέντρο της πόλης και οι πολίτες θα βρίσκουν ευκολότερα να σταθμεύσουν νόμιμα. Η νέα τεχνολογία βοηθάει και στην ανίχνευση και καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης.».

Λαμπρινός Βασίλης

«Για το παράνομο παρκάρισμα στο κέντρο η δημοτική αστυνομία καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια και επιβάλλει τα νόμιμα πρόστιμα σε όσους παρανομούν, εν τούτοις το προσωπικό της δεν επαρκεί και γι’ αυτό είναι αναγκαία και η συμμετοχή της τροχαίας.

Θεωρούμε αναγκαία την απομάκρυνση των ΙΧ αυτοκινήτων από το κέντρο και για τον λόγο αυτό καθιερώσαμε την δωρεάν μετακίνηση των συμπολιτών με τα mini bus, με δωρεάν πάρκινγκ στις αφετηρίες τους (Λιμάνι και Παγκρήτιο). Καταγράψαμε επίσης τις θέσεις στάθμευσης στο κέντρο, οι οποίες και θα διατεθούν σε μεγάλο ποσοστό στους μόνιμους κατοίκους του.

Στο επόμενο διάστημα θα λάβουμε και άλλα μέτρα για την άμβλυνση του προβλήματος με εξεύρεση χώρων περιφερειακά, ενώ εξετάζουμε και το ενδεχόμενο μισθώσεως θέσεων σε ήδη υφιστάμενα πάρκινγκ για όσες περιπτώσεις κριθεί αναγκαίο.».

Λυγερός Ηλίας

«Προτείνουμε το δραστικό περιορισμό της κίνησης των οχημάτων μέσα στο Ιστορικό κέντρο σύμφωνα με τις προτάσεις της μελέτης (παλιάς Πόλης) και την άμεση διάθεση των χώρων ελεύθερης στάθμευσης στους μόνιμους κατοίκους. Ταυτόχρονα στο σχέδιο μας περιλαμβάνεται η λειτουργία από το Δήμο ηλεκτροκίνητων μέσων μαζικής συγκοινωνίας για το εσωτερικό της πόλης δωρεάν για τους Δημότες, προωθώντας την μετεπιβίβαση από χώρους στάθμευσης περιμετρικά του κέντρου.».

Σισαμάκης Γιώργος

«Είναι αναγκαία η άμεση εκπόνηση μελέτης για τους χώρους στάθμευσης στο κέντρο αλλά και η καταγραφή των μόνιμων κατοίκων, με σκοπό να αποδοθούν οι θέσεις στάθμευσης σε όσους κατοίκους τις δικαιούνται. Είναι επίσης αναγκαία η τήρηση της νομιμότητας και η αλλαγή της νοοτροπίας όλων μας.».

Σχοιναράκη Βαγγελιώ

«Η τωρινή κακή διαχείριση της κυκλοφορίας (παράνομη στάθμευση, απαράδεκτη σήμανση, λανθασμένη διάταξη οδικού δικτύου, διαμόρφωση κόμβων) καθιστά επιτακτική την ανάγκη για επικαιροποιημένο και συντονισμένο Χωροταξικό – Συγκοινωνιακό Σχεδιασμό/Προγραμματισμό. Η δημιουργία θέσεων αποκλειστικά για μόνιμους κατοίκους και για επισκέπτες καθώς και η κατασκευή νέων σταθμών αυτοκινήτων με μερική ή ολική αυτοχρηματοδότηση αποτελούν βασικούς άξονες του προγράμματος του Συνδυασμού «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ Αξίζει».».

  1. Έλλειψη πράσινου στην πόλη

Βρύσαλης Δημήτρης

«Έχει να κάνει με την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των εργατικών-λαϊκών οικογενειών. Στη καθημερινότητα αυτή όμως κυβερνήσεις και Δημοτική Αρχή δεν δίνουν προτεραιότητα. Απόδειξη η έλλειψη πρασίνου, δωρεάν χώρων αναψυχής κ.α. Χρειάζεται οι ελεύθεροι δημόσιοι χώροι να αποδοθούν στο λαό να μετατραπούν σε πράσινα πάρκα, παιδικές χαρές π.χ. ο χώρος στο Φάρο της Αλικαρνασσού, ο χώρος του νυν αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης σε περίπτωση μεταφοράς του αερολιμένα κ.α. Και να μην περάσουν στα χέρια ιδιωτών που θα μετατρέψουν τη χρήση τους σε πανάκριβο εμπόρευμα. Αυτό να γίνει με διεκδίκηση πόρων από το κράτος και όχι να επωμιστούν τα βάρη, όπως συνήθως, οι δημότες μας.».

Ινιωτάκης Πέτρος

«Υιοθετούμε πάρκα! Εμείς γινόμαστε οι "φύλακες" του πράσινου, αναλαμβάνουμε την ευθύνη του, φροντίζουμε για τη συντήρησή του και συμβάλλουμε στον εμπλουτισμό του!».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης

«Εφαρμόζουμε το σχέδιο πόλης, εξασφαλίζουμε ελεύθερους χώρους, διανοίγουμε σύγχρονους, πράσινους δρόμους προσβάσιμους σε όλους.

Γίνεται; Ναι, γίνεται. Με:

- Με τη «στελέχωση» (υποστήριξη) της νομικής και της τεχνικής υπηρεσίας από την ελεύθερη αγορά.

- Με την αξιοποίηση της εισφοράς σε χρήμα και της τράπεζας γης.».

Κουράκης Γιάννης

«Δημιουργία γραμμικών πάρκων και pocket parks στις γειτονιές. Ανάπλαση οδών με ενίσχυση πρασίνου (δενδροφυτεύσεις κατά μήκος των πεζοδρομίων κ.α.). Ολοκληρωμένη ανάπτυξη του πάρκου Ερυθραίας στις Μεσαμπελιές, και δημιουργία μιας πρότυπης παρέμβασης στο δημόσιο χώρο, ώστε να λειτουργεί ως καταλύτης και σημείο αναφοράς για μελλοντικές αναπτύξεις κοινόχρηστων χώρων που θα πραγματοποιήσουμε και σε άλλες γειτονιές του Δήμου.».

Λαμπρινός Βασίλης

«Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Υπηρεσίας Πρασίνου, το πράσινο στο Ηράκλειο έχει αυξηθεί κατά 20% από το 2014 μέχρι σήμερα. Αυτή τη στιγμή διαμορφώνονται χώροι πρασίνου σε πολλά σημεία της πόλης και το επόμενο διάστημα θα εμπλουτισθεί το πράσινο στα ενετικά τείχη. Η αναλογία πρασίνου ανά κάτοικο παραμένει όμως πολύ χαμηλή και για αυτό έχουμε εκπονήσει ολόκληρο σχεδιασμό που αφορά φυτεύσεις στους κοινόχρηστους χώρους ώστε να αυξηθεί κι άλλο στο άμεσο μέλλον. Εντός των ημερών υπογράφουμε σύμβαση για επιπλέον 12.5 στρέμματα πρασίνου ενώ έχουμε ήδη σχεδιάσει σημαντικές παρεμβάσεις σε Αλικαρνασσό και Μεσαμπελιές.».

Λυγερός Ηλίας

«Η ραγδαία αστικοποίηση της πόλης τις τελευταίες δεκαετίες σε συνδυασμό με την έλλειψη συνολικού σχεδιασμού, οδήγησε πολλές περιοχές σε σημαντική κι άναρχη αύξηση του δομημένου περιβάλλοντος, δημιουργώντας παράλληλα μεγάλο έλλειμμα σε χώρους πρασίνου. Προτείνουμε τη βελτίωση των υφιστάμενων χώρων πρασίνου και τη διαμόρφωση νέων, μελετώντας παράλληλα τη σύνδεση τους δημιουργώντας ένα λειτουργικό δίκτυο.».

Σισαμάκης Γιώργος

«Στους βασικούς άξονες του προγράμματός μας περιλαμβάνεται η μετατροπή του Δήμου Ηρακλείου σε “Πράσινο δήμο”, μέσα από σειρά μέτρων και δράσεων που ξεκινούν από την ανάπλαση και ανάδειξη των υφιστάμενων χώρων και φτάνουν μέχρι την διαμόρφωση νέων, με παράλληλη εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των ίδιων των δημοτών»

Σχοιναράκη Βαγγελιώ

«Το Ηράκλειο αξίζει να έχει πράσινες ζώνες. Η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου αστικού και περιαστικού πρασίνου είναι σημαντική για την ποιότητα ζωής των κατοίκων αλλά και για την οχύρωση της πόλης από φυσικές καταστροφές. Οφείλουμε όλες και όλοι να προστατεύσουμε την πόλη μας γιατί η κλιματική αλλαγή έχει διαμορφώσει νέες συνθήκες και πρέπει να είμαστε έτοιμοι.».

  1. Ετοιμόρροπα κτίρια

Βρύσαλης Δημήτρης

«Καταρχάς απαιτείται καταγραφή όλων αυτών των κτιρίων. Να αποσαφηνιστεί ποια κτίρια είναι συντηρειτέα και ποια όχι. Ποια έχουν ιστορική-αρχαιολογική σπουδαιότητα και ποια όχι. Ύστερα θα πρέπει η Δημοτική Αρχή να ξεκινήσει γενναίες παρεμβάσεις. Η πιο γενναία είναι να πάει κόντρα στη λογική κόστους-οφέλους που διέπει ΕΕ και κυβέρνηση για τα έργα που χρηματοδοτούνται. Δηλαδή τη λογική που λέει πως για να δώσω χρήματα για έργα πρέπει αυτά να αποδώσουν κέρδος στον επιχειρηματία που θα τα αναλάβει. Λογική που μπορεί να αποβεί μοιραία καθώς στην πόλη μας υπάρχουν κτίρια που κρέμονται πάνω από τα κεφάλια των Ηρακλειωτών. Επομένως μόνο αν πας κοντά σε αυτή τη λογική μπορεί να κερδίσεις τις αναγκαίες συντηρήσεις ή ασφαλείς κατεδαφίσεις.».

Ινιωτάκης Πέτρος

«Η δημόσια ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη. Τα επικινδύνως ετοιμόρροπα κτίρια με πρωτόκολλο κατεδάφισης πρέπει να κατεδαφιστούν, ταυτόχρονα καλούμαστε να αποτρέψουμε την ίδια "μοίρα" για το ενδιαφέρον κτιριακό απόθεμα της πόλης συντηρώντας και αναστηλώνοντάς το πριν να είναι αργά.».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης

«Η καταγραφή τους είναι σημαντικό βήμα που μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την επίλυση του προβλήματος σε συνεργασία με τους ιδιοκτήτες τους. Η υφιστάμενη κατάσταση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους στην ασφάλεια των διερχόμενων και εστία ρύπανσης.».

Κουράκης Γιάννης

«Ξεκινάμε με τη καταγραφή και οριοθέτηση των ετοιμόρροπων κτιρίων, ειδικά σε πυκνοδομημένες περιοχές. Διεκδικούμε από το ΥΠΕΝ την άμεση θεσμοθέτηση ειδικού πλαισίου για τα εγκαταλελειμμένα κτίρια για να μπορεί ο δήμος να παρεμβαίνει

ουσιαστικά. Επιδιώκουμε ταυτόχρονα τη διεύρυνση του πλαισίου κινήτρων που υπάρχει ήδη για το Δήμο Αθηναίων και στο δήμο μας, με ειδικά φορολογικά κίνητρα αποκατάστασης εγκαταλελειμμένων κτιρίων.».

Λαμπρινός Βασίλης

«Ο Δήμος Ηρακλείου, σε συνεργασία με το ΤΕΕ ΤΑΚ έχει προχωρήσει σε λεπτομερή καταγραφή των περίπου 750 ετοιμόρροπων κτιρίων στο Ηράκλειο. Έχουμε ήδη ξεκινήσει επαφές με τους ιδιοκτήτες για να προχωρήσουν στις απαραίτητες παρεμβάσεις άρσης της ετοιμορροπίας ή και κατεδαφίσεις μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό όριο, ενώ «τρέχει» ήδη και εργολαβία για τις περιπτώσεις μη ανταπόκρισης των ιδιοκτητών.».

Λυγερός Ηλίας

«Το πρόβλημα των ετοιμόρροπων κτιρίων στην πόλη είναι διαχρονικό και τα τελευταία χρόνια δεν εφαρμόζεται συγκεκριμένη πολιτική επ’ αυτού. Προτείνουμε την άμεση καταγραφή τους, την αξιολόγηση της επικινδυνότητας και την προώθηση των προβλεπόμενων μέτρων, προτάσσοντας την ασφάλεια των Δημοτών.».

Σισαμάκης Γιώργος

«Δεν μπορούμε να κάνουμε εκπτώσεις στην ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών της πόλης».

Σχοιναράκη Βαγγελιώ

«Ο Δήμος Ηρακλείου έχει υποχρέωση να δώσει άμεσα οριστική λύση και όχι να τοποθετεί ταμπέλες που να ενημερώνουν τον κόσμο ότι το κτίσμα είναι ετοιμόρροπο. Η προστασία του αστικού τοπίου, ο σεβασμός της ιστορίας του τόπου αλλά και η ασφάλεια των κατοίκων/επισκεπτών αυτής της πόλης τηρούνται μόνο με αποφασιστικότητα και δράση. Ο Δήμος Ηρακλείου πρέπει να ενισχύσει το θεσμικό του πλαίσιο για να αποφύγουμε ατυχήματα στην καρδιά της πόλης.».

  1. Κυκλοφοριακό ζήτημα

Βρύσαλης Δημήτρης

«Αυτό που απαιτείται είναι η συνολική κυκλοφοριακή μελέτη των προβλημάτων όλων των συνοικιών της πόλης, που λίγο - πολύ είναι κοινά και φυσικά του κέντρου στο οποίο πρέπει να δοθεί προτεραιότητα, διότι συγκεντρώνει το κυκλοφοριακό φόρτο.».

Ινιωτάκης Πέτρος

«Η εφαρμογή των εγκεκριμένων μελετών για την εντός των Τειχών Πόλη, η εφαρμογή της αντίστοιχης κυκλοφοριακής μελέτης και η χρήση εναλλακτικών μέσων μεταφορών, όπως το ποδήλατο, και το λεωφορείο είναι τα εργαλεία μας απέναντι στο οξύ ζήτημα.».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης

«Οι υφιστάμενοι χώροι στάθμευσης, δημόσιοι ή ιδιωτικοί, δεν επαρκούν, ενώ η δημιουργία νέων είναι δυσχερής αλλά και ακριβή λύση για τους χρήστες.

Έτσι, όποιος υπόσχεται άμεσες, εύκολες, μαγικές λύσεις, στην καλύτερη περίπτωση αγνοεί την πραγματικότητα. Απαιτείται συνεννόηση, συνεργασία και κίνητρα για τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης, αλλά και χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ανάπτυξη δικτύων ποδηλατοδρόμων, λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση της γειτονιάς για να περιορισθούν οι χωρίς λόγο μετακινήσεις στο κέντρο.».

Κουράκης Γιάννης

«Απαιτούνται παρεμβάσεις με σχέδιο. Προωθούμε την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης με στόχο τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό της κινητικότητας εντός των τειχών, την οργάνωση και εξασφάλιση της στάθμευσης και τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων. Ανάπτυξη Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.».

Λαμπρινός Βασίλης

«Εμείς θεωρούμε ότι οι κυκλοφοριακές αλλαγές που έγιναν στο κέντρο, εξαιτίας του έργου της Ανάπλασης, είναι κατά κοινή ομολογία επιτυχημένες και πιστεύουμε ότι το ίδιο επιτυχημένος θα αποδειχθεί και ο σχεδιασμός μας για νέους κόμβους – ήδη ο κόμβος στην Όαση έχει βοηθήσει πολύ στην αποσυμφόρηση της περιοχής. Η αναθεώρηση της κυκλοφοριακής μελέτης της Παλιάς Πόλης, την οποία έχουμε προκηρύξει επίσης πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει αλλά χρειάζεται και εν προκειμένω να αλλάξουμε νοοτροπία, ώστε να υιοθετήσουμε την μετακίνηση προς το κέντρο με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και όχι με το αυτοκίνητό μας.».

Λυγερός Ηλίας

«Για το πρόβλημα του κυκλοφοριακού προτείνουμε την εφαρμογή των εγκεκριμένων κυκλοφοριακών μελετών, προωθώντας την ολοκλήρωση του κόμβου στο Γιόφυρο, την κατασκευή κόμβων στον Αι Γιάννη τον Χωστό, στην Παναγίτσα, στον Μπεντεβή και στην 62 Μαρτύρων, προωθώντας ταυτόχρονα τον δραστικό περιορισμό των ΙΧ στο πολεοδομικό και ιστορικό κέντρο.».

Σισαμάκης Γιώργος

«Το κυκλοφοριακό ζήτημα μπορεί να επιλυθεί με τον περιορισμό εισόδου των οχημάτων στο ιστορικό κέντρο, τις εναλλακτικές λύσεις για τις μετακινήσεις των δημοτών και την πλήρη εφαρμογή της νομιμότητας. Παράλληλα, σε σημεία που υπάρχει τεράστιο πρόβλημα όπως ο κόμβος στο Γιόφυρο, η Κνωσού και αλλού με ολιστική παρέμβαση από συγκοινωνιολόγους θα καταβάλλουμε προσπάθεια να μειωθεί το κυκλοφοριακό. Στις μεγάλες πόλεις είναι αδύνατο να εξαλειφθεί το πρόβλημα εντελώς, όμως υπάρχουν λύσεις για τη μείωσή του και θα τις εφαρμόσουμε.».

Σχοιναράκη Βαγγελιώ

«Οι κύριοι στόχοι του «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ Αξίζει» είναι η κανονικότητα στις αστικές μετακινήσεις, η διασφάλιση της προσβασιμότητας σε οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης, για όλους τους εργαζομένους στο κέντρο του Ηρακλείου, η βελτίωση της προστασίας και της ασφάλειας, η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, η ενίσχυση της ποιότητας του αστικού́ περιβάλλοντος, η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, η μείωση του κόστους μετακίνησης και η ενισχυμένη παροχή́ αποτελεσματικών σχεδίων για την αλλαγή του χαρακτήρα της πόλης, με φιλικό και ανθρωποκεντρικό προσανατολισμό.».

  1. Αναβάθμιση παραλιακής

Βρύσαλης Δημήτρης

«Αναβάθμιση για μας σημαίνει μια ενιαία περιπατητική/ποδηλατική διαδρομή από τον Κούλε μέχρι το Παγκρήτιο, με χώρους πρασίνου και αναψυχής και καθαρή θάλασσα. Ένα παραλιακό μέτωπο για όλους τους Δημότες και όχι τα σκάφη των μεγιστάνων όπως είναι στα σχέδια Δημοτικής Αρχής και των υπόλοιπων δημοτικών παρατάξεων με τα σχέδια για δημιουργία «Μαρίνας» στο Παγκρήτιο.».

Ινιωτάκης Πέτρος

«Αναβάθμιση της παραλιακής δε νοείται δίχως την ανάπλαση του δυτικού ιστού της πόλης, δηλαδή της Αγίας Τριάδας και των Καμινίων. Η δρομολόγηση μαρίνας στο Παγκρήτιο Στάδιο θα αποδώσει μια νέα πύλη εισόδου από θαλάσσης για την πόλη του Ηρακλείου και-το σύνολο αυτό των παρεμβάσεων- θα αναβαθμίσει ουσιαστικά το παραλιακό μέτωπο.».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης

«- Καθαρισμός, η αισθητική, λειτουργική (κυκλοφοριακή) αναβάθμιση των εισόδων της πόλης (απομάκρυνση όλων των οχλουσών δραστηριοτήτων, ανάπλαση των κεντρικών οδών, απαγόρευση της στάθμευσης, κατασκευή πεζοδρομίων προσβάσιμων σε όλους, δημιουργία πρασίνου, χώρων στάθμευσης, αντικατάσταση των φωτεινών σηματοδοτών με κυκλικούς κόμβους).

- Αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση των πυλών εισόδου (αεροδρομίου και λιμανιού) και του περιβάλλοντος χώρου οι οποίοι αποτελούν την πρώτη και την τελευταία εικόνα των εκατομμυρίων επισκεπτών της Κρήτης.

- Ο καταυλισμός στα Δύο Αοράκια και οι συνθήκες που επικρατούν σ’αυτόν, υπενθυμίζει σε όλους, εκτός των άλλων την ευθύνη μας για την οργανωμένη ένταξη των κατοίκων του καταυλισμού στον κοινωνικό ιστό της πόλης.

- Η παραγκούπολη ανατολικά της Λ. Καζαντζίδη, που αποτελεί την κεντρική αρτηρία σύνδεσης της πόλης και της Κρήτης με τις πύλες εισόδου, αεροδρόμιο και λιμάνι.

- Η απερίγραπτη εικόνα που αντικρίζουν οι επιβάτες (κάτοικοι της πόλης ή επισκέπτες) των ακτοπλοϊκών γραμμών, στο ανατολικό πολεοδομικό κέντρο Ηρακλείου προσβάλλει με την αισθητική και τον πολιτισμό μας.

- Η τροποποίηση και εφαρμογή του σχεδίου πόλης στην παραλιακή οδό της Ν. Αλικαρνασσού.

- Η τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων, ώστε να ολοκληρωθεί η παραλιακή οδός και να αναβαθμισθεί αισθητικά και λειτουργικά ολόκληρη η περιοχή του παραθαλάσσιου μετώπου.

- Η παραλιακή, τέλος, στο σύνολό της πρέπει να μεταβληθεί σε οδό ήπιας κυκλοφορίας, φιλική και προσβάσιμη στους πολίτες. Η σημερινή λειτουργία της «διευκολύνει» την κυκλοφορία, αλλά ταυτόχρονα αποτρέπει την παρουσία των πολιτών.».

Κουράκης Γιάννης

«Ολοκληρώνουμε την αναβάθμιση του βόρειου μετώπου από τα Νεώρια έως την Αλικαρνασσό, την ανάδειξη των Τειχών και την κατασκευή της γέφυρας στον Προμαχώνα του Αγίου Ανδρέα. Στην παρέμβαση αυτή εντάσσουμε και το νέο Δικαστικό Μέγαρο. Εξετάζουμε την κατά τμήματα υπογειοποίηση της παραλιακής με στόχο την ενοποίηση της πόλης με τη μαρίνα και τον Κουλέ και την πλήρη ανάδειξη των Νεωρίων.».

Λαμπρινός Βασίλης

«Ο Δήμος Ηρακλείου έχει φτάσει σε συμφωνία με τον ΟΛΗ για την παραχώρηση της Χερσαίας Ζώνης – μια ιστορική συμφωνία θα έλεγα, μετά από πολυετή διαμάχη των δυο πλευρών. Όταν περαιωθεί και τυπικά η διαδικασία της παραχώρησης θα παρέμβουμε στην περιοχή.».

Λυγερός Ηλίας

«Το παραλιακό μέτωπο του Ηρακλείου, πρέπει να αναβαθμιστεί και γι αυτό το λόγο συμμετείχαμε στις συζητήσεις που έγιναν με τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου για την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης που αναπτύσσεται έξω από τα κάγκελα του λιμανιού στον Δήμο Ηρακλείου. Η σύνδεση της πόλης με το λιμάνι για εμάς, είναι ένας από τους ιδιαίτερους στόχους που έχουμε θέσει και θα εργαστούμε απρόσκοπτα προς την κατεύθυνση αυτή.».

Σισαμάκης Γιώργος

«Παραπέμπω και πάλι στο πρόγραμμά μας, όπου υπάρχει πρόβλεψη για περαιτέρω ανάδειξη και προστασία του παραλιακού μετώπου.».

Σχοιναράκη Βαγγελιώ

«Το παραλιακό μέτωπο πρέπει να αποτελεί όαση πολιτισμού και ψυχαγωγίας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Ηρακλείου. Η αναβάθμιση του πρέπει μετατρέψει την πόλη σε έναν υπερτοπικό πόλο ανάπτυξης, με παρεμβάσεις που θα στοχεύουν στην ανάπλαση ολόκληρης της περιοχής.».

  1. Αδέσποτα ζώα

Βρύσαλης Δημήτρης

«Εδώ χρειάζεται να ενισχυθεί το κυνοκομείο του δήμου με προσωπικό αλλά και να επεκταθεί ο ίδιος ο χώρος ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερα αδέσποτα.».

Ινιωτάκης Πέτρος

«Μέσα από το Δημοσκόπιο και τη μέθοδο του Δομημένου Δημοκρατικού Διαλόγου του καθηγητή Αλέκου Χρηστάκη, η επίλυση του προβλήματος σχετίζεται πρωτίστως με την καλλιέργεια ζωόφιλης συνείδησης και παιδείας.».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης

«Οι προσπάθειες των φιλοζωϊκών οργανώσεων αλλά και των ευαισθητοποιημένων μεμονωμένων πολιτών, όχι μόνο δεν βρίσκουν την αναγκαία υποστήριξη, αλλά τις περισσότερες φορές βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανελαστικότητα της γραφειοκρατίας, εξαιτίας της οποίας χάνεται η ουσία και ο στόχος πουν υπηρετούν.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, το οποίο δεν αφορά μόνο την προστασία των ζώων, αλλά και την αισθητική, τον πολιτισμό και την ασφάλεια της πόλης και των πολιτών, απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις, οργανωμένες δομές, με απλές και ευέλικτες διαδικασίες.».

Κουράκης Γιάννης

«Ενισχύουμε και διευρύνουμε το Πρόγραμμα Διαχείρισης Αδέσποτων Ζώων του Δήμου και δημιουργούμε ηλεκτρονική χάρτα αδέσποτων με επικαιροποίηση αυτής ανά τρίμηνο. Παράλληλα αναλαμβάνουμε εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού με στόχο τον περιορισμό της εγκατάλειψης και κακομεταχείρισης ζώων, καθώς και την προστασία της υγείας των πολιτών.».

Λαμπρινός Βασίλης

«Λειτουργούμε δημοτικό κυνοκομείο, στο οποίο συγκεντρώνουμε τα αδέσποτα, τα περιποιούμαστε, τα εμβολιάζουμε, τα στειρώνουμε και μετά αναγκαστικά σύμφωνα με τον νόμο, εφόσον δεν υιοθετηθούν, τα επιστρέφουμε στο σημείο που τα παραλάβαμε (με εξαίρεση λιμάνια, νοσοκομεία και αεροδρόμια). Πολύ καλή είναι η συνεργασία μας με τις ζωοφιλικές οργανώσεις.».

Λυγερός Ηλίας

«Αποτελεί ευθύνη του δήμου η προάσπιση της δημόσιας υγείας και η μέριμνα για την προστασία και την ευζωία των αδέσποτων αλλά και των δεσποζόμενων ζώων. Δεσμευόμαστε για την αύξηση της δυναμικότητας του δημοτικού κυνοκομείου και την προώθηση μέτρων φροντίδας των αδέσποτων ζώων σε διάφορα σημεία του Δήμου (σημεία παροχής τροφής και νερού).».

Σισαμάκης Γιώργος

«Τα ζώα είναι αισθανόμενα όντα και πρέπει να αντιμετωπίζονται με πλήρη συναίσθηση της καλής διαβίωσής τους, της προστασίας και φροντίδας τους, αλλά και της συνειδητοποίησης ότι αποτελούν βασικούς συνοδοιπόρους της καθημερινότητας μας.».

Σχοιναράκη Βαγγελιώ

«Το να υπάρχουν αδέσποτα ζώα συντροφιάς είναι τουλάχιστον δείγμα έλλειψης πολιτισμού. Είναι πλάσματα που μπορούν και θέλουμε να ζουν ανάμεσά μας, μαζί μας, αλλά όπως τους αξίζει. Η εικόνα εγκατάλειψης και κακουχίας πρέπει να αντιστραφεί. Η ενίσχυση του Δημοτικού Κυνοκομείου για την εύρυθμη λειτουργία του, η καταγραφή των αδέσποτων σε ειδική ηλεκτρονική βάση του Δήμου και η επιβολή διοικητικών προστίμων για τις παραβάσεις του ν.4039/2012 αναφορικά με τις υποχρεώσεις ιδιοκτητών και την κακοποίηση ζώων (μη ενημερωμένο βιβλιάριο υγείας ζώου, κακοποίηση ζώου, μη τοποθέτηση ηλεκτρονικής σήμανσης κ.ά), θα κάνουν και τη δική μας ζωή αλλά και τη δική τους καλύτερη.».

  1. Έλλειψη φωτισμού στους δρόμους

Βρύσαλης Δημήτρης

«Απαιτείται και σε αυτόν τον τομέα η ενίσχυση των υπηρεσιών του δήμου με μόνιμο προσωπικό αλλά και η κρατική χρηματοδότηση ώστε τέτοια προβλήματα θεωρητικά απλά, αλλά σημαντικά για την ποιότητα ζωής των κατοίκων να λύνονται άμεσα και όχι να εγκαταλείπονται με το πέρασμα του χρόνου. Ακόμα και σε αυτά τα “μικρά” ζητήματα φαίνεται πως ο βασιλιάς είναι γυμνός, κράτος, περιφέρεια, δήμος είναι υποταγμένοι στην πολιτική υποβάθμισης και εμπορευματοποίησης των υπηρεσιών του δήμου με βασική συνέπειά την υποβάθμιση τη ποιότητας ζωής των κατοίκων.».

Ινιωτάκης Πέτρος

«Επιδίωξή μας είναι η εγκατάσταση έξυπνου φωτισμού με λαμπτήρες LED κατά μήκος των δρόμων που θα ενεργοποιούνται με την κίνηση αυτοκινήτων και πεζών, εξοικονομώντας ενέργεια. Η συνολική παρέμβαση θα μπορούσε να γίνει με τη σύμπραξη ιδιωτών.».

Κουκιαδάκης Ευριπίδης

«Περιμένουμε τη διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, η σύμβαση της οποίας έχει ήδη υπογραφεί. Το πρόβλημα αφορά την ασφάλεια των πολιτών και απαιτεί άμεση, ευέλικτη αντιμετώπιση.».

Κουράκης Γιάννης

«Προωθούμε τον εκσυγχρονισμό του συνόλου του δημοτικού φωτισμού και επέκταση του με τηλε-διαχειριζόμενα LED φωτιστικά χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης, με εξαιρετικά μειωμένα κόστη λειτουργίας, αλλά και συντήρησης. Αξιοποίηση των ΑΠΕ σε δημοτικά ακίνητα για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος για τις ανάγκες του Δήμου.».

Λαμπρινός Βασίλης

«Έχουμε καταγράψει και προχωρούμε στην αντικατάσταση 24.000 φωτιστικών με λαμπτήρες LED , λύνοντας έτσι το πρόβλημα του ελλιπούς φωτισμού και εξοικονομώντας παράλληλα σοβαρά ποσά από την μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης.».

Λυγερός Ηλίας

«Το πρόβλημα της έλλειψης φωτισμού στους δρόμους, οφείλεται είτε σε μη ύπαρξη φωτιστικών σωμάτων, είτε σε μη λειτουργία αυτών που υπάρχουν μη συμβάλλοντας στην βελτίωση της παρεχόμενης οδικής ασφάλειας και στην αποφυγή κρουσμάτων εγκληματικότητας. Πρέπει άμεσα να δρομολογηθεί η υλοποίηση των υπαρχουσών μελετών και να εκπονηθούν νέες για σημεία που χρήζουν παρέμβασης, ενώ ταυτόχρονα με σαφές χρονοδιάγραμμα πρέπει να συντηρούνται.».

Σισαμάκης Γιώργος

«Στον άξονα “Καθημερινότητα” φυσικά και περιλαμβάνονται τα έργα φωτισμού σε όλη την επικράτεια του δήμου. Γιατί αυτές και ακόμα περισσότερες παρεμβάσεις που απαιτούνται οφείλουν να γίνονται ισόρροπα σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα και σε όλες τις γειτονιές. Η έλλειψη φωτισμού είναι πρώτης προτεραιότητας ζήτημα διότι συνδέεται άρρηκτα και με το αίσθημα ασφάλειας των δημοτών και πραγματικά είναι εύκολο να γίνει από τις υπάρχουσες υπηρεσίες του Δήμου.».

Σχοιναράκη Βαγγελιώ

«Το Ηράκλειο αξίζει να ένα σύγχρονο δίκτυο φωτισμού, φιλικό προς το περιβάλλον. Η εγκατάσταση νέων LED λαμπτήρων με ευρυζωνική διαχείριση για τη σωστή απόδοση του φωτισμού, ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες, αποτελεί για εμάς προτεραιότητα. Το Ηράκλειο πρέπει να βελτιώσει το ενεργειακό του αποτύπωμα και οι κάτοικοι να νιώθουν ασφαλείς στην πόλη τους.».

Η απάντηση του κ. Βασιλάκη Μανώλη για όλα τα παραπάνω ζητήματα που εντόπισαν οι πολίτες στο Ηράκλειο, είναι η εξής:

«Τα προβλήματα, που κατέγραψε η δημοσκόπηση ανήκουν, σχεδόν όλα, στην ομάδα που ονομάζουμε «καθημερινότητα του πολίτη», η οποία είναι ψηλά στις προτεραιότητες της Ηράκλειας Πρωτοβουλίας. Τα προβλήματα αυτά πρέπει να λυθούν χάριν των δημοτών και των επισκεπτών της πόλης, αλλά και επειδή αποτελούν προϋπόθεση για την υλοποίηση του οράματος να γίνει το Ηράκλειο Μεσογειακό Κέντρο Οικονομίας, Επιστήμης και Πολιτισμού. Απαιτείται ενίσχυση με προσωπικό και καλύτερη οργάνωση των δημοτικών

Υπηρεσιών, ηλεκτρονική διακυβέρνηση του Δήμου, διάθεση κονδυλίων και ανάθεση εργολαβιών εκεί όπου δεν φτάνουν οι δημοτικές Υπηρεσίες. Το θέμα των ετοιμόρροπων απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή σε μια πόλη με ιστορικό μεγάλων σεισμών. Απαιτούνται: προστατευτικές κατασκευές, ενίσχυση παλαιών κτηρίων, καθαιρέσεις επικίνδυνων στοιχείων και, σε ακραίες, μη αναστρέψιμες, περιπτώσεις, κατεδαφίσεις.».

Σημειώνεται ότι το neakriti.gr ζήτησε και από τους 9 υποψήφιους δημάρχους Ηρακλείου να απαντήσουν και να δώσουν λύσεις στους πολίτες.

Διαβάστε αναλυτικά τα προβλήματα του Ηρακλείου, όπως τα ανέδειξαν οι πολίτες μέσω του gallop, ΕΔΩ.

Διαβάστε τις απαντήσεις που έδωσαν οι υποψήφιοι δήμαρχοι Αγίου Νικολάου στα προβλήματα των κατοίκων της πόλης, ΕΔΩ.

Σχόλια