default-image

Σε εθνικό προϊόν ο διάσημος κρητικός γύρος

Κρήτη
Σε εθνικό προϊόν ο διάσημος κρητικός γύρος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετά τη φέτα και το γιαούρτι, σε εθνικό προϊόν εξελίσσεται ο γύρος. ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Επεξεργασίας Κρέατος, έχει καταθέσει φάκελο στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για την καταχώριση του «ελληνικού γύρου» ως Προστατευόμενη Γεωγραφική Ενδειξη ΠΟΠ στην ΕΕ.

Ο κρητικός γύρος είναι διάσημος διεθνώς και κερδίζει τις εντυπώσεις όσων το δοκιμάζουν. Σε εντυπωσιακό μέγεθος, χορταστικός και οικονομικός… έχει κερδίσει περισσότερο έδαφος τα τελευταία χρόνια λόγω και της οικονομικής στενότητας.

Τα στοιχεία είναι χαρακτηριστικά. Η ετήσια παραγωγή υπολογίζεται στους 110.000 τόνους. Αντίστοιχα η κατανάλωση στους χώρους εστίασης υπολογίζεται μαζί με τα σουβλάκια και άλλα είδη κρέατος στους 700 τόνους ημερησίως, εκ των οποίων το 70% αφορά στον γύρο, δηλαδή περίπου 420-490 τόνοι την ημέρα.

Το ζητούμενο είναι η χάραξη μίας εναρμονισμένης, κοινά αποδεκτής στρατηγικής, για την προστασία, προβολή και προώθηση του ελληνικού γύρου. Κάτι το οποίο θα τεθεί σε ευρεία σύσκεψη τις επόμενες ημέρες.

Ρεπορτάζ: Φωτεινή Μαυροματάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News