Επίθεση του Δημάρχου Γόρτυνας στο Δήμο Ηρακλείου

Κρήτη
Επίθεση του Δημάρχου Γόρτυνας στο Δήμο Ηρακλείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμος Γόρτυνας κατά Δήμου Ηρακλείου για έλλειψη διάθεσης... συνεργασίας και παροχή βοήθειας!

Στον ίδιο τον υπουργό Εσωτερικών, με τον οποίο και συναντήθηκε τις προάλλες, εξέφρασε ο Δήμαρχος Γόρτυνας Νίκος Σχοιναράκης τα παράπονα και την έντονη δυσφορία του για την άρνηση - όπως τόνισε - του Δήμου Ηρακλείου να παράσχει τεχνική και διοικητική υποστήριξή του στο Δήμο του. Κάτι, σύμφωνα με τον κ. Σχοιναράκη, που ο Δήμος Ηρακλείου οφείλει να κάνει λόγω του μητροπολιτικού του χαρακτήρα, αλλά αρνείται πεισματικά να το πράξει...

Ο Δήμαρχος Γόρτυνας στη διαμαρτυρία αυτή που έκανε εναντίον του Δήμου Ηρακλείου επικαλέστηκε μια νομική πρόβλεψη που προέκυψε στο πλαίσιο του «Καλλικράτη» και στη δημιουργία των νέων καλλικρατικών δήμων, βάσει της οποίας οι μητροπολιτικοί Δήμοι καλούνται να παρέχουν τεχνική υποστήριξη στους μικρότερους, περιφερειακούς Δήμους, που δεν έχουν τις δυνατότητες, την οργάνωση και τα μέσα να διαθέτουν συγκροτημένη Τεχνική Διεύθυνση.

Προφανώς η πρόβλεψη αυτή έμεινε στα χαρτιά και έτσι ο Δήμαρχος Γόρτυνας προέβη στην ασυνήθιστη αυτή κίνηση, της διαμαρτυρίας απευθείας στον υπουργό, σε μια προσπάθεια να ενεργοποιηθεί η συγκεκριμένη διάταξη.

Βεβαίως, αυτό δεν ήταν το μοναδικό θέμα που απασχόλησε τη συνάντηση μεταξύ του Νίκου Σχοιναράκη και του Πάνου Σκουρλέτη.

Στη συνάντηση συζητήθηκε το μείζον θέμα της οικονομικής βιωσιμότητας του Δήμου, καθότι ο Δήμος Γόρτυνας έχει ενταχθεί σε «Πρόγραμμα Εξυγίανσης» και παρακολουθείται από το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης του υπουργείου Εσωτερικών.

Η επιστολή

Σε σχετική επιστολή που έδωσε στον υπουργό Εσωτερικών ο δήμαρχος Γόρτυνας τού ζήτησε τη συνδρομή του για τα εξής ζητήματα που ταλανίζουν το Δήμο του:

«1) Άρνηση Δήμου Ηρακλείου, μητροπολιτικού Δήμου νομού Ηρακλείου, να μας παρέχει τεχνική και διοικητική υποστήριξη στο Δήμο μας, όπως υποχρεούται (από 1/1/11 έως και σήμερα, παρά τις επανειλημμένες έγγραφες ενημερώσεις, δε μας έχει προσφέρει καμία υποστήριξη, με δικαιολογία την αδυναμία της υπηρεσίας).

2) Έλλειψη προσωπικού (διοικητικού, τεχνικού και εξειδικευμένου). Ενδεικτικά αναφέρω:

α) Τη θέση στο πρωτόκολλο κατέχει υπάλληλος ΥΕ γενικών καθηκόντων, τη γραμματειακή υποστήριξη στην Υπηρεσία Εσόδων κατέχει υπάλληλος ΥΕ υδρονομέας, τη γραμματειακή υποστήριξη στην Τεχνική Υπηρεσία κατέχει υπάλληλος χειριστής μηχανημάτων κ.ά.

β) Είναι αδύνατον να λειτουργήσει η Τεχνική Υπηρεσία με τρεις μηχανικούς ΤΕ (όταν απαραίτητη προϋπόθεση, για τις ανάγκες της Τεχνικής Υπηρεσίας, είναι μηχανικός ΠΕ).

3) Η εξυπηρέτηση θεμάτων ΟΓΑ-ΕΛΓΑ επιβαρύνει περισσότερο το ήδη ελλιπές και υπερφορτωμένο με αρμοδιότητες προσωπικό του κάθε Δήμου με προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ ΟΓΑ ή ΕΛΓΑ και Δήμων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της καθημερινότητας. Πρόταση: Να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας με ημιαπασχόληση ανά Δήμο, και τα χρήματα που παίρνουν οι υπάλληλοι του Δήμου να τα δίνουν για να καλύψουν τις νέες θέσεις.

4) Να δοθεί η δυνατότητα - ανάλογα με τις υπηρεσιακές ανάγκες - μετακίνησης υπαλλήλων των ΚΕΠ σε άλλες διοικητικές υπηρεσίες του Δήμου.

5) Να γίνει επαναπροσδιορισμός των κριτηρίων των ΚΑΠ. Το έλλειμμα στην κάλυψη μισθοδοσίας των υπαλλήλων των Δήμων, αφού οι ΚΑΠ που αποδίδονται από το κράτος πρωτίστως για τη μισθοδοσία και τις λειτουργικές ανάγκες των Δήμων δεν αρκούν ούτε καν για τη μισθοδοσία.

6) Το ακατάσχετο των τραπεζικών λογαριασμών των Δήμων. Να σταματήσει η ελεύθερη επιβολή κατασχέσεων στους τραπεζικούς λογαριασμούς των Δήμων. Θα πρέπει με νομοθετική παρέμβαση να χαρακτηριστούν ως ακατάσχετα τα έσοδα που βρίσκονται στους τραπεζικούς λογαριασμούς των Δήμων, προερχόμενα από τους ΚΑΠ πάσης φύσεως, από τη ΣΑΤΑ, από εξειδικευμένα χρηματοδοτικά προγράμματα (π.χ. "Θησέας" κ.λπ.), από δάνεια για την εκτέλεση συγκεκριμένων έργων ή την κάλυψη συγκεκριμένων οφειλών, καθώς δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία και τον προγραμματισμό των Δήμων.

7) Να επανέλθουν οι θέσεις των ειδικών συμβούλων και στους μικρούς Δήμους, όπως ήταν και πριν, οι οποίοι στερούνται εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού, σε αντίθεση με τους μεγαλύτερους Δήμους που διατηρήθηκαν οι θέσεις αυτές, αν και υπάρχει και το κατάλληλο προσωπικό.

8) Να γίνει νομοθετική ρύθμιση για τους προέδρους των Νομικών Προσώπων του Δήμου, σχετικά με τις ασφαλιστικές και φορολογικές ενημερότητες και τις δεσμεύσεις των προσωπικών τους λογαριασμών, για χρέη των εταιρειών στο Δημόσιο (ΙΚΑ και εφορία).

9) Να κατοχυρωθεί νομοθετικά η υποχρεωτική καταβολή τελών χρήσης δημοτικών χώρων, από τη ΔΕΗ και τον ΟΤΕ και τις εταιρείες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.

10) Να γίνει επαναπροσδιορισμός του ποσοστού καταβολής εσόδων από τις ΑΠΕ στους κατά τόπους Δήμους, στο ύψος του 5%, από το 1,7% που είναι σήμερα (για την ιστορία, ήταν 3% και το 2010 έγινε 1,7%).

11) Δημιουργία ψηφοδελτίου Επικρατείας και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

12) Να θεσμοθετηθεί επιπλέον ειδικός αντιδήμαρχος ανά τέσσερις τοπικές κοινότητες, όπου κάθε χρόνο τα χρέη του ειδικού αντιδημάρχου θα τα εκτελεί ένας από τους τέσσερις προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων, με αρμοδιότητες τοπικού ενδιαφέροντος, έλεγχος-προώθηση και καταγραφή αιτημάτων που αφορούν αποκλειστικά τις τέσσερις κοινότητες»...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News