Ειδήσεις

Τι θα γίνει με τα ακίνητα για το... αεροδρόμιο Αν. Κρήτης;

Πριν 30 χρόνια περίπου «γεννήθηκε» στην Ιεράπετρα η ιδέα της κατασκευής του αεροδρομίου Ανατολικής Κρήτης  στα όρια των τοπικών κοινοτήτων Παχιάς Άμμου και  Κάτω Χωριού.

Μετά  το 2005 και αφού η Πολιτεία επέλεξε να προωθήσει την κατασκευή του αεροδρομίου Σητείας, οι εκτάσεις που αγοράστηκαν τότε για την κατασκευή του αεροδρομίου «Ξένιος Ζεύς» στην Ιεράπετρα, μένουν αναξιοποίητες, με τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Παχιάς Άμμου Γιώργο Ραπάνη να ζητά την κατάθεση προτάσεων για διαβούλευση, για την καλύτερη αξιοποίηση τους με τρόπο φιλοπεριβαλλοντικό.

«Εδώ και περισσότερα από 12 χρόνια έχει σβήσει το όνειρο για την κατασκευή του αεροδρομίου και οι εκτάσεις που αγοράστηκαν τότε με χρήματα των μετόχων της εταιρείας, παραμένουν αναξιοποίητες. Επειδή έχουμε και το ερειπωμένο ξενοδοχείο στον κόμβο της Παχιάς Άμμου, το οποίο παραμένει κι εκείνο αναξιοποίητο έχοντας περιέλθει στην κατοχή της Εθνικής Τράπεζας, ζητούμε να βρεθούν οι καλύτερες προτάσεις αξιοποίησης αυτών των δυο ακινήτων που έχουν μείνει στο έλεος της εγκατάλειψης από όλους, για να δούμε κάποια σημάδια ανάπτυξης στον τόπο μας. Αν λειτουργούσε το ξενοδοχείο και το αεροδρόμιο, η εικόνα της περιοχής μας θα ήταν πολύ διαφορετική σήμερα», μας λέει ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Παχιάς Άμμου Γιώργος Ραπάνης.

Η «γέννηση» της ιδέας για το αεροδρόμιο Ανατολικής Κρήτης

Η ιδέα για την κατασκευή του αεροδρομίου Ανατολικής Κρήτης «Ξένιος Ζεύς» στο γεωγραφικό κέντρο του Ν. Λασιθίου, γεννήθηκε στην τελευταία περίοδο της δημαρχίας του αείμνηστου Μιχάλη Μυγιάκη. Στη συνέχεια, και μετά το 1990 επί δημαρχίας Μανόλη Μαστοράκη η προσπάθεια συνεχίστηκε, με τους Δήμους Αγίου Νικολάου και Ιεράπετρας, να βάζουν σαν πρώτο αναπτυξιακό στόχο το αεροδρόμιο στην Παχιά Άμμο, αλλά να σκοντάφτουν στην αρχαιολογία και στο «βαθύ κράτος», το οποίο δεν έβλεπε και με πολύ καλό μάτι την επένδυση.

Οι τοπικές κοινωνίες Ιεράπετρας και Αγίου Νικολάου έβλεπαν την αναπτυξιακή προοπτική  του τουριστικού κλάδου να αναπτύσσει μια νέα δυναμική με το αεροδρόμιο στο κέντρο του Νομού Λασιθίου. Ο αείμνηστος ξενοδόχος Νίκος Χουρδάκης από το Μεραμπέλλο, θεωρείται ο άνθρωπος που είχε αγωνιστεί και ως πρόεδρος της «Ξένιος Ζεύς» Α.Ε. περισσότερο από κάθε άλλον, για να επιτευχθεί ο στόχος της χωροθέτησης του αεροδρομίου στην Παχιά Άμμο.

Το όνειρο για τους Ιεραπετρίτες και τους Αγιονικολιώτες  άρχισε να σβήνει εντελώς επί  Υπουργού Μεταφορών Χρήστου Βερελή, ο οποίος όντας παντρεμένος από τη Σητεία, προώθησε την κατασκευή του αεροδρομίου στο ανατολικότερο άκρο της Κρήτης, αφού θεωρούσε ότι ήταν η πιο υστερημένη, αναπτυξιακά, περιοχή.

Σήμερα, το αεροδρόμιο Ανατολικής Κρήτης «Ξένιος Ζεύς» Α.Ε. είναι ουσιαστικά χωρίς διοίκηση. Λογικά θα πρέπει το Πρωτοδικείο να ορίσει μια προσωρινή διοίκηση, η οποία να αναλάβει να προωθήσει τη διαδικασία της εκκαθάρισης της. Η εταιρία δεν φαίνεται να έχει εκκρεμότητες και χρέη προς το Δημόσιο αν και δεν έχει εξαιρεθεί από την υποχρέωση να πληρώνει μέχρι και ΕΝΦΙΑ.

Οι 800 περίπου Ιεραπετρίτες, Αγιονικολιώτες αλλά και Αθηναίοι που πίστεψαν στο αναπτυξιακό αυτό εγχείρημα τοποθετώντας κάποιες από τις οικονομίες τους και  αγοράζοντας τότε μετοχές της εταιρείας, ζητούν τώρα να γίνει η εκκαθάριση της, ΔΙΌΤΙ θεωρούν πως θα πρέπει να γνωρίζουν ποιο είναι το μερίδιο τους από τα ακίνητα που είχαν αγοραστεί.

Από τα παράξενα που ακούσαμε για τις περιπτώσεις των πρώην ιδιοκτητών των εκτάσεων αυτών, που τότε δέχτηκαν να πουλήσουν τη γη τους στην ανώνυμη εταιρία για να κατασκευαστεί το αεροδρόμιο, είναι ότι εδώ και μερικά χρόνια, αφού δεν υπάρχει καμιά ελπίδα πλέον να γίνει αυτό το έργο, ορισμένοι συνεχίζουν να καλλιεργούν τους ελαιώνες που είχαν πουλήσει στην «Ξένιος Ζεύς» να μαζεύουν τις ελιές και να βγάζουν το λάδι τους κανονικά έχοντας, στο μεταξύ, εισπράξει και το συμφωνηθέν ποσό για την πώληση του αγροκτήματος τους.

Ρεπορτάζ: Νίκος Πετάσης

Σχόλια