default-image

Ολοένα και πιο πίσω το Καστέλι - Νέα καθυστέρηση στο έργο

Κρήτη
Ολοένα και πιο πίσω το Καστέλι - Νέα καθυστέρηση στο έργο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ολοένα και πιο πίσω το... Καστέλι! Για το φθινόπωρο οδεύει πλέον - όπως όλα δείχνουν - η έναρξη εργασιών κατασκευής του νέου αεροδρομίου Καστελίου, αφού οι παρατάσεις σε επιμέρους σημαντικά διαδικαστικά μέτωπα διαδέχονται η μια την άλλη, συμπαρασύροντας σε γενική καθυστέρηση όλο το έργο!

Χωρίς τελειωμό για του λόγου το αληθές είναι οι παρατάσεις του διαγωνισμού για την εταιρεία που θα αναλάβει χρέη ανεξάρτητου επιβλέποντος του έργου. Ο διαγωνισμός, που είχε πάρει παράταση για τις 31 Ιανουαρίου, μετατέθηκε εκ νέου, αυτή τη φορά για τις 12 Μαρτίου... Έτσι πηγαίνουν ακόμα πιο πίσω τα επόμενα κομβικά βήματα, όπως είναι η κήρυξη της ελληνο-ινδικής κοινοπραξίας με τίτλο "Ariadne Airport Group", στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited, σε οριστικό ανάδοχο του έργου, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και η έγκριση της χρηματοδότησης προς το ελληνικό Δημόσιο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το πρόβλημα εδώ είναι ότι όλα αυτά τα βήματα είναι αλληλένδετα μεταξύ τους. Για να εγκριθεί η χρηματοδότηση της ΕτΕΠ προς το ελληνικό Δημόσιο, θα πρέπει να υπάρχει εγκεκριμένη σύμβαση μεταξύ Δημοσίου και κοινοπραξίας. Για να υπογραφεί η σύμβαση θα πρέπει να έχει προηγηθεί η κήρυξη οριστικού αναδόχου του έργου. Για να κηρυχθεί όμως οριστικός ανάδοχος, θα πρέπει να διευθετηθεί το θέμα του επιβλέποντος μηχανικού του έργου, που παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και ένα 5μηνο!

Από τα τέλη Σεπτεμβρίου, θυμίζουμε, ήταν να διενεργηθεί ο διαγωνισμός για τον ανεξάρτητο μηχανικό. Για τον ένα ή τον άλλο λόγο πήρε όμως συνεχείς παρατάσεις. Η τελευταία παράταση είχε χρονικό ορίζοντα τις 31 Ιανουαρίου. Όμως, ούτε τώρα έγινε ο διαγωνισμός, που αντιθέτως μετατέθηκε ξανά για τις 12 Μαρτίου.

Η νέα παράταση ήταν μάλλον αναμενόμενη διότι έγινε μια μικρή "γκάφα" από πλευράς υπουργείου Υποδομών σε ό,τι αφορά τη σύνθεση της επιτροπής του διαγωνισμού. Στην επιτροπή του διαγωνισμού προβλέφθηκε συγκεκριμένα η συμμετοχή εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας! Η ΕΤΕπ, όμως, δεν μπορεί από τη στιγμή που δεν υπάρχει σύμβαση να συμμετάσχει σε μια τέτοια επιτροπή!

Εν πάση περιπτώσει, βρέθηκε μια λύση στη μικρή αυτή διαδικαστική εμπλοκή. Πάνω όμως που περιμέναμε μια μικρή παράταση, για τις 10 Φεβρουαρίου, είδαμε τον προσωρινό ανάδοχο, την κοινοπραξία "Αriadne Airport Group", να ανακοινώνει ως νέα ημερομηνία υποβολής προσφορών για τον επιβλέποντα του έργου τη 12η Μαρτίου!

Πιο πίσω τα χρονοδιαγράμματα

Θυμίζουμε ότι το επόμενο βήμα, μετά την επιλογή επιβλέποντος του έργου, είναι η κήρυξη της ελληνο-ινδικής κοινοπραξίας "Ariadne Airport Group" ως οριστικού πια αναδόχου. Θα ακολουθήσουν ο προσυμβατικός έλεγχος και η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη σύμβαση, η οποία αναμένεται να υπογραφεί μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και αναδόχου στα τέλη της άνοιξης προς αρχές καλοκαιριού. Η σύμβαση κατόπιν θα επικυρωθεί από το ελληνικό Κοινοβούλιο, ανοίγοντας και με τη βούλα το δρόμο για να βάλει μπρος τις εργασίες κατασκευής η ανάδοχος κοινοπραξία.

Βεβαίως, όπως έχουμε γράψει, ο ανάδοχος ενδέχεται να εγκατασταθεί στο εργοτάξιο νωρίτερα. Ωστόσο, μετά τις τόσες παρατάσεις και καθυστερήσεις, το "πουλάκι" σε σχέση με τις αρχικές προσδοκίες για έναρξη κατασκευαστικών εργασιών μέσα στο καλοκαίρι μοιάζει να έχει... πετάξει!

Η ανακοίνωση της παράτασης

Στη σχετική ανακοίνωση του προσωρινού αναδόχου αναφέρεται: «Η ένωση εταιρειών με την επωνυμία "Ένωση Προσώπων ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - GMR Airports Limited", με δ.τ. "Ariadne Airport Group" (η "Ένωση"), ως προσωρινός ανάδοχος για την υλοποίηση του έργου "Μελέτη-κατασκευή- χρηματοδότηση- λειτουργία- συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης & μελέτη- κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων" (το "Έργο"), ανακοινώνει την παράταση της ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τον ως άνω διαγωνισμό ανεξάρτητου μηχανικού και ορίζει ως νέα ημερομηνία τη Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018, από τις 10 π.μ. και το αργότερο μέχρι τις 12 μ.».

Σημειωτέον, οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα πρέπει να έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία σε καθήκοντα ανεξάρτητου μηχανικού, στην ανάπτυξη και εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης ποιότητας έργων, στον έλεγχο μελετών, χρονοδιαγράμματος, πιστοποιήσεων και στην επίβλεψη κατασκευής σε τουλάχιστον ένα συμβατό αεροδρόμιο κατά την τελευταία δεκαετία (2007-2016).

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News