default-image

Αυτοψία στα σημεία καρμανιόλες του ΒΟΑΚ που θερίζει ζωές vid

Κρήτη
Αυτοψία στα σημεία καρμανιόλες του ΒΟΑΚ που θερίζει ζωές vid

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο φονικός και πολύπαθος βόρειος οδικός άξονας Κρήτης έχει στοιχίσει τη ζωή σε εκατοντάδες ψυχές. Η αυτοψία της ΚΡΗΤΗ- TV στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης από το Ηράκλειο έως και τις Σίσες, με επαγγελματίες οδηγούς και εκπαιδευτές οδήγησης καταδεικνύει τα κακώς κείμενα μια πολιτείας που παρά την αιματοχυσία παραμένει απαθής θεατής.

Από την διασταύρωση της Λυγαριάς μέχρι τη διασταύρωση του Φόδελε έχουν χάσει τη ζωή τους 81 άνθρωποι από το 2000 έως και σήμερα.

Η επίστρωση ασφαλτοτάπητα σε επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ έχει αποδειχθεί σωτήρια, με τους επαγγελματίες οδηγούς να τονίζουν την ανάγκη της επίστρωσης σε όλο το μήκος του ΒΟΑΚ, έως ότου το έργο ολοκληρωθεί.

Σημείο καρμανιόλες σε κομβικά σημεία κατά μήκους του εθνικού δικτύου της Κρήτης μεταξύ των οποίων ο κόμβος της Αγ. Πελαγίας, όπως επίσης και η στροφή που σημειώθηκε το θανατηφόρο τροχαίο την περασμένη Τετάρτη με τους τρεις νεκρούς, ενώ παρόμοιο το σκηνικό και στη διασταύρωση της Λυγαριάς αλλά και στις επικίνδυνες στροφές των Σισών.

Παρακολουθήστε το ρεπορτάζ της Φωτεινής Μαυροματάκη

Στη σκιά της πολύνεκρης τραγωδίας στην Αγ. Πελαγία η προαναγγελία Σπίρτζη

Το πρώτο βήμα για μικρότερης κλίμακας αλλά συχνά σωτήριες παρεμβάσεις επί του ΒΟΑΚ γίνεται σήμερα με την υπογραφή της μελέτης οδικής ασφάλειας για το Βόρειο Οδικό Άξονα από τον ΟΑΚ Α.Ε., στη σκιά βεβαίως της νέας πολύνεκρης τραγωδίας στο ύψος της Αγίας Πελαγίας, που βύθισε στο πένθος δύο οικογένειες από τη Χερσόνησο και την Τήλο.

Στην πολύνεκρη τραγωδία αναφέρθηκε και ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος γνωστοποίησε πως μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα περάσει από τη Βουλή η τροπολογία με την οποία θα ανοίξει ο διαγωνισμός για το μεγάλο έργο ανακατασκευής του ΒΟΑΚ!

«Δεν είμαστε μάγοι σαν τη Ν.Δ., που τα έκαναν όλα 40 χρόνια. Θα σας πω τι γίνεται με το ΒΟΑΚ. Τα τεύχη δημοπράτησης ήταν έτοιμα μέσα στο Δεκέμβριο. Δεν μπορούσε να βγει ο διαγωνισμός, γιατί η Αρχή που πρέπει να "τρέξει" το διαγωνισμό είναι το υπουργείο Υποδομών. Με την υπάρχουσα νομοθεσία, ο διαγωνισμός πρέπει να γίνει από τον ΟΑΚ. Πρέπει λοιπόν να περάσει στη Βουλή. Έχει κατατεθεί σχετική τροπολογία, που θα περάσει την επόμενη εβδομάδα, προκειμένου να βγει ο διαγωνισμός του ΒΟΑΚ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σπίρτζης στην πρωινή εκπομπή "Πρώτη Είδηση" της ΕΡΤ.

Ο υπουργός Υποδομών εξέφρασε συνάμα τα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των τριών αδικοχαμένων θυμάτων στο πρόσφατο τροχαίο στην εθνική οδό, στο ύψος της Αγίας Πελαγίας, και αναφέρθηκε στα 25 εκατ. ευρώ που προβλέπονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για δράσεις οδικής ασφάλειας στο υπάρχον οδικό δίκτυο της Κρήτης. Ποσό, όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται το ποσό των 3,5 εκατ. ευρώ για τους κόμβους της Αγίας Πελαγίας, που περιμένουμε να υλοποιηθούν εδώ και τόσα χρόνια.

«Έγινε πριν μερικές ημέρες ένα θλιβερό δυστύχημα. Να δώσουμε τα συλλυπητήριά μας στους συγγενείς των συμπολιτών μας που έχασαν τη ζωή τους. Εκτός από το ΒΟΑΚ, έχουν δοθεί 25 εκατ. ευρώ για δράσεις οδικής ασφάλειας στο υπάρχον οδικό δίκτυο της Κρήτης. Και μία από αυτές - και σημειωτέον δεν υπογράφτηκε τώρα με το δυστύχημα, αλλά νωρίτερα - είναι για τους κόμβους της Αγίας Πελαγίας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Απορίες

Θετικές και καλοδεχούμενες αναμφίβολα οι προαναγγελίες-ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών, όμως κάποια από τα λεγόμενά του προκαλούν απορίες. Μια απορία αφορά στην αναφορά περί τευχών δημοπράτησης. Ίσως να εννοούσε κάτι διαφορετικό ο κ. Σπίρτζης, πάντως είναι απορίας άξιο πως το υπουργείο μπόρεσε να φτιάξει τεύχη δημοπράτησης μέσα στο Δεκέμβριο για ένα έργο που αυτή τη στιγμή δε διαθέτει καμία εγκεκριμένη μελέτη, και για το οποίο η τεχνική πρόταση που έχει και χαρακτηριστικά προκαταρκτικής περιβαλλοντικής μελέτης δεν έχει ακόμα κατατεθεί από τον αρμόδιο φορέα, δηλαδή τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης!

Επίσης, πλανάται η εξής απορία: Από τη στιγμή, όπως μετέφερε τις προάλλες ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες στο δήμαρχο Μαλεβιζίου Κώστα Μαμουλάκη και είπε χθες και ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης, η εγκριτική απόφαση χρηματοδότησης για τα 25 εκατ. ευρώ της οδικής ασφάλειας, που υπάρχουν μέσα και οι κόμβοι της Αγίας Πελαγίας, είχε βγει από τις 21 Δεκεμβρίου, γιατί η εξέλιξη δεν έγινε γνωστή τότε; Αλλά, αντιθέτως, έγινε γνωστή μετά το τραγικό δυστύχημα με τις τρεις χαμένες ζωές στην περιοχή της Αγίας Πελαγίας;

Από 'κει και πέρα, σε ό,τι αφορά το θέμα της οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ, η εικόνα είναι ανάμικτη. Από τη μια υπάρχει ικανοποίηση για το ότι σήμερα θα υπογραφεί η μελέτη της οδικής ασφάλειας και για το ότι έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση με 25 εκατ. ευρώ. Δύο θετικά αναμφίβολα μαντάτα. Την ίδια ώρα, όμως, για να το θέσουμε πρακτικά, απέχουμε κατά πολύ από το να δούμε να ξεκινούν οι παρεμβάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας σε επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ...

Η μελέτη, που υπογράφεται σήμερα από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης και έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης ένα χρόνο, θα αποτελέσει απλώς το εργαλείο, το "μπούσουλα" για τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν. Θα χρειαστεί, δηλαδή, κι άλλος χρόνος, νέα προετοιμασία και διαδικασίες γι' αυτές καθαυτές τις παρεμβάσεις. Άρα θα χρειαστεί πολλή υπομονή και αναμονή.

Για του λόγου το αληθές, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. (ΟΑΚ Α.Ε.), μέσω της αρμόδιας Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Α.Ε., ανακοίνωσε χθες ότι σήμερα Πέμπτη 11 Ιανουαρίου και ώρα 12 μ. θα υπογραφεί η σύμβαση της μελέτης οδικής ασφάλειας στο ΒΟΑΚ, με προεκτιμώμενη αμοιβή 499.668,99 ευρώ και ποσό σύμβασης 232.438,00 ευρώ με ΦΠΑ.

Η σύμβαση θα υπογραφεί στα γραφεία της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Α.Ε., μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΚ και του εκπροσώπου του αναδόχου, που είναι η ένωση οικονομικών φορέων: 1) "Α.D.Τ. ΩΜΕΓΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί ΑΤΕ", και 2) "ΕΜΒΕΛΕΙΑ - Σύμβουλοι Γεωτεχνικοί Μηχανικοί Α.Ε.", παρουσία του περιφερειάρχη Κρήτης.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση επιμέρους μελετών κατά τμήματα στο ΒΟΑΚ, με ιεράρχηση προτεραιοτήτων α) για τη λήψη άμεσων μέτρων βελτίωσης οδικής ασφάλειας, όπως διορθώσεις-συμπληρώσεις σήμανσης-ασφάλισης, αντιολισθηρά οδοστρώματα κυκλοφορίας, κλαδοκοπές, κ.ά., β) αναθεωρήσεις ορίων ταχύτητας κατά τμήματα, γ) διορθώσεις επικλίσεων οδοστρωμάτων, δ) απορροές όμβριων νερών, ε) αποκαταστάσεις ευστάθειας πρανών κ.ά.

Ο συνολικός χρόνος ολοκλήρωσης του μελετητικού αντικειμένου ορίζεται συνολικά σε 12 μήνες, με τμηματική παράδοση των άμεσων μέτρων οδικής ασφάλειας σε 6 μήνες».

Ρεπορτάζ: Φωτεινή Μαυροματάκη- Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News