default-image

Μέχρι Ιούνιο οι μπουλντόζες για το νέο αεροδρόμιο

Κρήτη
Μέχρι Ιούνιο οι μπουλντόζες για το νέο αεροδρόμιο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στο δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου 2018 αναμένονται οι... μπουλντόζες στο Καστέλι για το έργο κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου.

Αυτή είναι τουλάχιστον η νέα εκτίμηση από πλευράς χρονοδιαγραμμάτων, στην οποία καταλήγουν το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών και ο προσωρινός ανάδοχος, η κοινοπραξία "Ariadne Airport Group", στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited, μετά τις προσωρινές καθυστερήσεις που έχουν προκύψει σε κάποια επιμέρους θέματα, όπως ο διαγωνισμός για τον επιβλέποντα του έργου και η εκδίκαση των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις...

Όπως έχουμε γράψει, η μεν εκδίκαση των τιμών των αποζημιώσεων πήρε, κατόπιν σχετικού αιτήματος των εμπλεκόμενων ιδιοκτητών, αναβολή για τις 8 Ιανουαρίου. Η δε καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών, στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού για την εταιρεία που θα αναλάβει καθήκοντα ανεξάρτητου επιβλέποντος μηχανικού του έργου, έχει μετατεθεί για τις 7 Δεκεμβρίου. Εδώ, στο επιμέρους μέτωπο της επιλογής του ανεξάρτητου μηχανικού, υπάρχει μια σχετική καθυστέρηση, αφού κανονικά, βάσει αρχικών χρονοδιαγραμμάτων, θα έπρεπε ο ανάδοχος να είχε προκύψει στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου. Η καθυστέρηση στην επιλογή του μηχανικού έχει πάει κάπως πίσω τα διαδικαστικά βήματα, όπως η κήρυξη του οριστικού αναδόχου και η αποστολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Όμως σε καμία περίπτωση η καθυστέρηση αυτή στο θέμα του επιβλέποντος του έργου δεν προξενεί ιδιαίτερη ανησυχία. Άλλωστε, από τη στιγμή που και το θέμα των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις έχει πάει λίγο πιο πίσω, δεν υπάρχει βιάση για να υπογραφτεί τόσο άμεσα η σύμβαση, με την όποια εταιρεία θα αναλάβει χρέη ανεξάρτητου μηχανικού του έργου.

Βεβαίως, οι εξελίξεις έχουν μετατοπίσει λιγάκι και τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, με το νέο στόχο ως προς την ουσιαστική έναρξη των εργασιών κατασκευής του νέου αεροδρομίου Καστελίου να έχει οριστεί για το διάστημα Μαΐου-Ιουνίου 2018.

Τα επόμενα βήματα

Θυμίζουμε ότι τα επόμενα βήματα, μετά την επιλογή αναδόχου επιβλέποντος του έργου και την επικύρωση της τροποποίησης της έγκρισης περιβαλλοντικών όρων με βάση την τεχνική προσφορά του αναδόχου, είναι η κήρυξη της ελληνο-ινδικής κοινοπραξίας "Ariadne Airport Group" ως οριστικού πια αναδόχου.

Θα ακολουθήσουν ο προσυμβατικός έλεγχος και η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη σύμβαση, η οποία αναμένεται υπογραφεί μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και αναδόχου μέσα στο Μάρτιο του 2018. Η σύμβαση κατόπιν θα επικυρωθεί από το ελληνικό Κοινοβούλιο, όπως προβλέπεται σε τέτοιες περιπτώσεις έργων, ανοίγοντας και με τη βούλα το δρόμο για να βάλει μπρος τις εργασίες κατασκευής η ανάδοχος κοινοπραξία.

Βεβαίως, όπως έχουμε γράψει, ο ανάδοχος ενδέχεται να εγκατασταθεί στο εργοτάξιο νωρίτερα. Ωστόσο, η ουσιαστική έναρξη των εργασιών προσδιορίζεται πλέον, με βάση τις εκτιμήσεις, για τα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου.

Το χρονοδιάγραμμα αυτό δίνουν και κεντρικά δημοσιεύματα, όπως αυτό της naftemporiki.gr, που αναφέρει χαρακτηριστικά: «Με στόχο έως τον Ιούνιο του 2018 να έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος για να ξεκινήσουν οι εργασίες, προχωρούν οι διαδικασίες υλοποίησης του επιχειρηματικού σχεδίου για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, που θα αντικαταστήσει το κορεσμένο "Νίκος Καζαντζάκης".

Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η κοινοπραξία "Ariadne Airport Group", στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited (με 10%), θα υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Η ανάθεση του έργου, κατά την οποία προσωρινός ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί από την περασμένη άνοιξη η ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR, προχωρεί χωρίς εμπόδια, αλλά με ορισμένες καθυστερήσεις στην κατάρτιση της σύμβασης. Επόμενο βήμα είναι η πρόσληψη του ανεξάρτητου μηχανικού, με το σχετικό διαγωνισμό να προγραμματίζεται για τις 7 Δεκεμβρίου.

Όπως ακόμα αναφέρεται, «αυτή τη στιγμή το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη σύναψη δανείου ύψους 180 εκατ. ευρώ, με το οποίο θα καλύψει τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στην κατασκευή του αεροδρομίου στην Κρήτη».

Όρος για Σητεία

Στο ίδιο δημοσίευμα, πάντως, υπάρχει και μια αναφορά που ενδέχεται να "σηκώσει" πολλή συζήτηση. Όπως επισημαίνεται, «αξίζει να σημειωθεί ότι αξίωση του αναδόχου είναι να μην επεκταθεί ο αεροδιάδρομος του αεροδρομίου της Σητείας, όπως έχει προβλεφθεί, για να υποδέχεται αεροσκάφη μεγαλύτερης χωρητικότητας. Σε αντίθετη περίπτωση, η κοινοπραξία μπορεί να εγείρει θέμα αποζημιώσεων, καθώς θεωρείται ότι μια αντίστοιχη επένδυση μπορεί να της στερήσει έσοδα από το νέο αεροδρόμιο...».

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News