Ειδήσεις

Τμηματικά κλείνει το κέντρο του Ηρακλείου (photos)

Eργασίες ξεκινούν στο κέντρο , η φύση των οποίνω δε θα επιτρέπει την κίνηση των οχημάτων. Δεν θα κλείσει όμως όλο το κέντρο ταυτόχρονα.

Και επίσημα ξεκινάει η ανάπλαση του κέντρου της πόλης του Ηρακλείου, καθώς σήμερα υπεγράφη η σύμβαση για τη  «Διαμόρφωση του άξονα της Λεωφόρου Δικαιοσύνης - Ίδης - Καλοκαιρινού». Όπως διαβεβαιώνει ο Δήμος, μπορεί το κέντρο του Ηρακλείου να είναι… «υπό κατασκευή» για 18 ολόκληρους μήνες, όμως, δεν πρόκειται να «κλείσουν» ταυτόχρονα όλοι οι δρόμοι.

Τη σύμβαση υπέγραψε, στη Λότζια, ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός, παρουσία του Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων Γιάννη Αναστασάκη, εκπροσώπων της αναδόχου εταιρίας που ανέλαβε το έργο και υπηρεσιακών παραγόντων.

Που θα πραγματοποιηθούν εργασίες;

Το έργο περιλαμβάνει εργασίες ανάπλασης στις Λεωφόρους Ίδης και Δικαιοσύνης, στην οδό 1821, σε τμήμα της οδού Έβανς από την οδό Αβέρωφ έως την Λεωφόρο Δικαιοσύνης (γνωστή ως μικρή Έβανς), σε τμήμα της οδού Χατζημιχάλη Γιάνναρη και σε τμήμα της λεωφόρου Καλοκαιρινού.

Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης τα τμήματα των συμβολών Καλοκαιρινού - Ψαρομηλίγκων - Ταγματάρχη Τζουλάκη - Ίδης, Ίδης - 1821 - Δικαιοσύνης, Δικαιοσύνης - Έβανς καθώς και οι δύο πλατείες που δημιουργούνται μεταξύ των τριών σημαντικών δημοσίων κτιρίων της Οθωμανικής περιόδου που βρίσκονται στη Λεωφόρο Δικαιοσύνης (Περιφέρεια Κρήτης, Δικαστήρια, πρώην Αστυνομική Διεύθυνση).

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη φάση της εκτέλεσης των εργασιών θα υπάρξουν περιορισμοί της κυκλοφορίας μόνο στα τμήματα όπου θα εκτελούνται εργασίες, των οποίων η φύση δε θα επιτρέπει την κίνηση των οχημάτων. Δεν θα κλείσει όλο το κέντρο ταυτόχρονα.

Το έργο είναι συμβατικού κόστους 1.620.171,03 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.) και έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 18 μήνες.  

Σύμφωνα με το σχετικό Δελτίο Τύπου του Δήμου Ηρακλείου, ο Δήμαρχος, κ. Βασίλης Λαμπρινός, ανέφερε - μεταξύ άλλων - ότι το συγκεκριμένο έργο είναι «απόλυτα ενταγμένο στο συνολικό σχεδιασμό μας, ο οποίος στοχεύει στην λειτουργική, αισθητική και εμπορική αναβάθμιση ολόκληρης της Παλιάς Πόλης, με τελικό στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου ιστορικού κέντρου που θα σέβεται και θα αναδεικνύει την πολιτιστική κληρονομιά του Ηρακλείου, στα πρότυπα των κέντρων που συναντάμε στις ευρωπαϊκές πόλεις».

«Ξαναγεννιέται» η Πλατεία Ελευθερίας και το Πάρκο Γεωργιάδη

Μάλιστα, όπως αναφέρει ο κ. Λαμπρινός: «μελετήσαμε και δημοπρατούμε εντός των ημερών την βιοκλιματική αναβάθμιση του Πάρκου Γεωργιάδη, ξανασχεδιάσαμε την Πλατεία Ελευθερίας η οποία βρίσκεται ήδη υπό αδειοδότηση και είμαστε στο τελικό στάδιο μελέτης για τη διαμόρφωση μιας ενιαίας περιπατητικής διαδρομής επί των τειχών, ώστε να μπορεί κάθε δημότης να ξεκινά τη βόλτα του από την Λεωφόρο Δημοκρατίας έως τον Άγιο Αντρέα και να επιστρέφει πάνω στα ενετικά τείχη, σε ένα πλήρως αναπλασμένο και φιλικό περιβάλλον».

Πως θα λειτουργήσουν τα mini bus;

«Έχουμε δρομολογήσει τη χρήση των mini bus για εναλλακτική πρόσβαση στην Παλιά Πόλη και έχουμε λάβει ήδη την έγκριση για να δημοπρατήσουμε τη σήμανση συγκεκριμένων πολιτιστικών διαδρομών στην Παλιά Πόλη.  

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την μελλοντική αξιοποίηση τόσο του κτιρίου στην 25ης Αυγούστου 3 (τμήμα του Παλιού ξενοδοχείου Μίνως) ως στέγη Κρητικής Διατροφής όσο και του Μεγάρου Κοθρή ως δημοτική πινακοθήκη, αλλά και την επικείμενη έγκριση της Πολεοδομικής Μελέτης Ανάπλασης της Αγίας Τριάδας, περιγράφουν, λεπτομερώς το σχέδιό μας για το κέντρο  της πόλης.», τόνισε ο κ. Λαμπρινός

«Σε περίπου ένα χρόνο η ολοκλήρωση του κυρίου άξονα»

Σύμφωνα με τον κ. Λαμπρινό, μπορεί να υπάρξει ταλαιπωρία, όμως η πόλη θα αλλάξει προς το καλύτερο: «Με βάση  τον προγραμματισμό μας και καλώς εχόντων των πραγμάτων, σε περίπου ένα χρόνο, ο κύριος άξονάς του έργου θα έχει ολοκληρωθεί. Η άρτια προετοιμασία που έχει προηγηθεί από πλευράς Δήμου Ηρακλείου και η μέχρι στιγμής καλή συνεργασία με τον ανάδοχο στην αποκατάσταση του Καπετανάκειου, μας δίνουν την αισιοδοξία ότι το έργο θα εκτελεστεί εντέχνως και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Σε κάθε περίπτωση όμως, ταλαιπωρία θα υπάρξει. Δεν γίνεται αλλιώς. Ζητάμε προκαταβολικά την κατανόηση των δημοτών.

Ο κυκλοφοριακός σχεδιασμός που έχουμε  εκπονήσει,  και περιλαμβάνει τις απαραίτητες εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης και στάθμευσης, θα λειτουργήσει πιλοτικά και ταυτόχρονα εκπαιδευτικά: Με την ολοκλήρωση της ανάπλασης,  τα Ι.Χ. θα μείνουν οριστικά έξω από ιστορικό κέντρο του Ηρακλείου.»

Σχόλια