Ειδήσεις

Ο Α. Μανιαδάκης για τις "Μινωικές" και το λιμάνι του Νότου

Οι Μινωικές Γραμμές” ... δείχνουν το δρόμο, έχοντας καταφέρει, όχι μόνο να βγουν αλώβητες από την κρίση, αλλά και να απογειώσουν τους οικονομικούς δείκτες της εταιρείας

Ανθεκτική, παρά τα πλήγματα που έχει δεχτεί από την παρατεταμένη οικονομική κρίση και τις αντιξοότητες, παραμένει η ελληνική επιβατηγός ναυτιλία, με τις "Μινωικές Γραμμές" να... δείχνουν το δρόμο, έχοντας καταφέρει, χάρη σε μια συνετή οικονομική πολιτική και τα έγκαιρα μέτρα που πάρθηκαν, όχι μόνο να βγουν αλώβητες, αλλά και να απογειώσουν τους οικονομικούς δείκτες της εταιρείας!

Τα παραπάνω μηνύματα βγήκαν μέσα από την πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία του διευθύνοντος συμβούλου των "Μινωικών Γραμμών" Αντώνη Μανιαδάκη στη χθεσινή εκδήλωση του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ανατολικής Κρήτης με θέμα "Κρίση και ναυτιλία".

Από την εκδήλωση, που διοργανώθηκε από το ΟΕΕ/ΤΑΚ στο ξενοδοχείο "Ατλαντίς", με κύριους ομιλητές τους κ.κ. Αντώνη Μανιαδάκη, διευθύνοντα σύμβουλο των "Μινωικών Γραμμών", και Άγγελο Παντουβάκη, πρόεδρο της Ένωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων Ελλάδος και αναπληρωτή καθηγητή Πανεπιστημίου Πειραιά, δεν έλειψαν τα μηνύματα και οι αναφορές σε αναγκαία έργα υποδομών, όπως και σε λιμενικές επενδύσεις για την Κρήτη.

Ο κ. Μανιαδάκης επανέφερε μάλιστα στο τραπέζι το εγχείρημα του λιμανιού του Νότου, ζητώντας μάλιστα τη συστράτευση των φορέων του νησιού για τη δημιουργία ενός μικτού λιμένα, που θα συνδυάζει, όπως είπε, επιβατικές, μεταφορικές και τουριστικές δραστηριότητες...

Ξεκινώντας από το τελευταίο, το περίφημο δηλαδή λιμάνι του Νότου, η σχετική αναφορά διά στόματος του διευθύνοντος συμβούλου των "Μινωικών Γραμμών" κέντρισε για τα καλά το ενδιαφέρον.

Ο Αντώνης Μανιαδάκης επέλεξε να κλείσει την ομιλία του με μια ηχηρή αναφορά στην παλαιότερη επενδυτική πρόταση που έχει συζητηθεί στην πορεία των τελευταίων ετών πάρα πολύ, αλλά έχει μείνει στα χαρτιά...

Αναφερόμενος λοιπόν στο τι πρέπει να γίνει για την ανάπτυξη της ναυτιλίας στην Κρήτη, ο κ. Μανιαδάκης χαρακτήρισε ως μεγάλο "στοίχημα" την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου του Νότιου Κρητικού Πελάγους.

«Μιας και το θέμα των επενδυτικών προκλήσεων και της ναυτιλιακής ανάπτυξης της χώρας μας παραμένει επίκαιρο και η εκμετάλλευση της τεράστιας ακτογραμμής που διαθέτει η Κρήτη αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση και εξαιρετική ευκαιρία ανάπτυξης και ευημερίας για τον τόπο μας, κατά τη γνώμη αλλά και τις δηλώσεις πολλών ειδικών επί του θέματος σε διεθνές επίπεδο, η υπάρχουσα προ ετών επενδυτική πρόταση για αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου στο Νότιο Κρητικό Πέλαγος είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να αποδείξουμε ότι έχουμε λάβει το μήνυμα της ανάπτυξης. Και πως είναι στο χέρι μας να το διαχειριστούμε και να το εξελίξουμε», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος των "Μινωικών Γραμμών" και συνέχισε: «Η εξαιρετική γεωγραφική θέση του προβλεπόμενου από το χωροταξικό σχεδιασμό Κρήτης λιμένος Τυμπακίου ευνοεί τις εμπορικές συναλλαγές, αφού αποτελεί τόπο επικοινωνίας και σύγκλισης τριών ηπείρων, ενώ η Κρήτη ως κέντρο εμπορευματικών μεταφορών θα αποκτήσει κύριο ρόλο στη Μεσόγειο, τον οποίο διεκδικούν και άλλα νησιά, όπως η Κύπρος, η Μάλτα και η Σικελία.

Το Νότιο Κρητικό Πέλαγος θα πρέπει και μπορεί να γίνει πέλαγος προοπτικής, ανάπτυξης και δημιουργίας για την ευρύτερη περιοχή. Η στρατηγική θέση της Κρήτης με τη δημιουργία ενός μικτού λιμένα, όπως του Ηρακλείου, επιβατηγού, οχηματαγωγού, κρουαζιέρας και διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, θα ενισχυθεί σημαντικά. Την ίδια ώρα, τα οφέλη για το νησί και τους κατοίκους θα είναι πολλαπλά, αφού το λιμάνι του Τυμπακίου θα λειτουργήσει ως καταλύτης οικονομικής ανάπτυξης και πηγή ευημερίας για την περιοχή και κατ' επέκταση για όλη την Κρήτη»...

Οι δυσκολίες και οι προκλήσεις

Πέρα από την αναφορά στο λιμάνι του Νότου και το μήνυμα συστράτευσης γύρω από την πολυσυζητημένη επενδυτική προσπάθεια, το ενδιαφέρον κατά την ομιλία του Αντώνη Μανιαδάκη κέντρισαν και τα στοιχεία που παρουσίασε για την πορεία της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και των "Μινωικών Γραμμών" κατά τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης.

Όπως ανέφερε, η κατάσταση με την οποία έχει βρεθεί αντιμέτωπος ο χώρος της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας μεσούσης της κρίσης δεν ήταν και δεν είναι ακόμα διόλου εύκολη...

«Στο χώρο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας, ο κλάδος της ακτοπλοΐας αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις ανάπτυξης και απειλές. Ο κλάδος κλήθηκε και καλείται ακόμα και σήμερα να αντιμετωπίσει σημαντικές δυσκολίες, όπως:

- Τη σημαντική μείωση του μεταφορικού έργου των επιβατών κυρίως λόγω της ύφεσης κατά 46% περίπου και των εσόδων σε όλες τις γραμμές κατά την περίοδο 2009-2016.

- Το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον μεταξύ των εταιρειών του κλάδου, αλλά και τον έμμεσο ανταγωνισμό, με την επιθετική εμπορική πολιτική των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.

- Το υψηλό λειτουργικό κόστος.

- Τη μη διαθέσιμη τραπεζική χρηματοδότηση, συνεπεία των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες.

- Το υψηλό κόστος αγοράς πλοίου, το οποίο κατά τη συνήθη πρακτική χρηματοδοτείται κατά 60% με τραπεζικό δανεισμό και κατά 40% με ιδία κεφάλαια», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος των "Μινωικών Γραμμών".

«Επιλογές στη σωστή κατεύθυνση»

Πώς στάθηκαν απέναντι στις σοβαρές αυτές δυσκολίες οι "Μινωικές";

«Σε αυτό το τοπίο, λοιπόν, η εταιρεία μας ακολουθεί τα τελευταία χρόνια πολιτική μείωσης των λειτουργικών δαπανών της, όσο και του τραπεζικού δανεισμού, αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών και εξορθολογισμού των δομών της σε ξηρά και θάλασσα, διατηρώντας παράλληλα τα σημεία του εμπορικού της δικτύου.

Πήραμε μέτρα τα οποία κρίθηκαν ως απολύτως απαραίτητα, ώστε οι "Μινωικές Γραμμές" να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους και να έχουν μια υγιή χρηματοοικονομική δομή, προκειμένου να πραγματοποιήσουν ικανοποιητικά επίπεδα κερδοφορίας», σημείωσε ο κ. Μανιαδάκης.

Ο ίδιος πρόσθεσε: «Οι "Μινωικές Γραμμές" κατάφεραν να βγουν αλώβητες από την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών, καταγράφοντας μάλιστα το 2016 την καλύτερη οικονομική επίδοση (επί των καθαρών κερδών) στα 45 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας! Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 20,7 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 3 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος και τα συνολικά ίδια κεφάλαια της εταιρείας ανήλθαν σε 280,2 εκατ. ευρώ. Τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του 2016 αποδεικνύουν έμπρακτα ότι οι επιλογές της εταιρείας κινήθηκαν προς τη σωστή κατεύθυνση»...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια