Ειδήσεις

Κρήτη: Ποιοι «βάζουν τα γυαλιά» για τον συνεδριακό τουρισμό

Μπορεί ο τουρισμός να αποτελεί το πιο βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, όμως με την οικονομική κρίση, κυρίως τα πρώτα χρόνια, “χτυπήθηκε” άγρια.

Μπορεί ο τουρισμός να αποτελεί το πιο βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, όμως με την οικονομική κρίση, κυρίως τα πρώτα χρόνια, "χτυπήθηκε" άγρια, με τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης να εμφανίζονται από την τουριστική περίοδο του 2015 μέχρι και σήμερα.

Η Κρήτη εξακολουθεί να μην μπορεί να πάρει το μερίδιο που της αναλογεί όσον αφορά στο συνεδριακό τουρισμό, την ώρα που σε Κύπρο και Τουρκία το 80% του χειμερινού τουρισμού αποτελείται από συνέδρια.

Σε επίπεδο χώρας, τον πρώτο λόγο στο συνεδριακό τουρισμό έχει η Αθήνα και ακολουθούν η Ρόδος, η Κρήτη αλλά και η Χαλκιδική. Στην Κρήτη οι χώροι συνεδρίων είναι συγκεκριμένοι και περιορίζονται κυρίως σε Ηράκλειο και Χανιά, ωστόσο ανήκουν σε ξενοδοχειακές μονάδες που τη χειμερινή περίοδο είναι κλειστές.

Έτσι, η Αθήνα βρίσκει πρόσφορο έδαφος και λόγω των υποδομών, αλλά και εξαιτίας των πυκνών αεροπορικών συνδέσεων χειμώνα-καλοκαίρι, για να προσελκύσει συνεδριακό τουρισμό.

Κάθε χρόνο, στην Κρήτη πραγματοποιούνται περίπου 25 συνέδρια, αριθμός πολύ μικρός για την τουριστική δυναμική του νησιού, που συγκεντρώνει περίπου το 25% των τουριστικών αφίξεων στην πατρίδα μας.

Οι προοπτικές

Η Κρήτη θα μπορούσε να αποτελέσει έναν ελκυστικό προορισμό για συνέδρια και το χειμώνα, ωστόσο για να επιτευχθεί αυτό χρειάζονται κάποια βήματα επί της ουσίας, με σημείο αναφοράς τους συνεδριακούς χώρους, αλλά και την ετήσια αεροπορική σύνδεση του νησιού με κομβικά ευρωπαϊκά αεροδρόμια.

Γιατί, λοιπόν, να γίνουν συνέδρια στην Κρήτη, όταν αυτά μπορούν να πραγματοποιηθούν με μικρότερο κόστος στην Αθήνα ή στην Τουρκία, που φαίνεται να κάνει και πρωταθλητισμό σε αυτό το κομμάτι της τουριστικής βιομηχανίας;

Ο χάρτης του συνεδριακού τουρισμού στο νησί μας περιορίζεται στην αρχή και στα τέλη κάθε τουριστικής περιόδου και κυρίως του μήνες Απρίλιο, Μάιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο. Η δυναμική των συνεδρίων περιορίζεται κυρίως στους δήμους Ηρακλείου και Χερσονήσου, στο δήμο Πλατανιά στα Χανιά, αλλά και σε συγκεκριμένα ξενοδοχεία στον Άγιο Νικόλαο, την Ελούντα και το Ρέθυμνο.

Αν όμως η Πολιτεία στην Κρήτη διέθετε ένα χώρο που θα μπορούσε να φιλοξενήσει μαζικά συνέδρια, ίσως αυτό κυρίως το χειμώνα αποτελούσε ένα ουσιαστικό κίνητρο, μιας και το Ηράκλειο για παράδειγμα έχει μια μεγάλη λίστα αστικών ξενοδοχείων.

Όμως οι καλά γνωρίζοντες λένε ότι για να γίνει αυτό πρέπει επιτέλους και η Πολιτεία να κατανοήσει τη δυναμική της Κρήτης.

Όπως επιβεβαιώνει ο κ. Ντίνος Αστράς, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων - HAPCO (Hellenic Association of Professional Congress Organizers), οι συνθήκες στο εσωτερικό της χώρας σταθεροποιούνται.

«Έπειτα από ένα τρίμηνο οδυνηρού παγώματος και ολικής αδράνειας στη συνεδριακή αγορά εξαιτίας της επιβολής των capital controls, οι ισορροπίες επανέρχονται και, τηρουμένων των περιστάσεων, παρουσιάζεται μια κάποια αναπτυξιακή πορεία. Ο κλάδος βρίσκεται σε ετοιμότητα και, παρά τα πλήγματα που δέχεται κατά καιρούς, είναι ενθαρρυντικό το ότι αντέχει και εξελίσσεται. Η σταθεροποίηση της οικονομικής κατάστασης της χώρας προδιαγράφει την ανοδική τροχιά», επισημαίνει.

Ήπιο κλίμα: Τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας

Η Ελλάδα έχει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, που την καθιστούν ελκυστική ως συνεδριακό προορισμό. Το ήπιο κλίμα της χώρας, με ηλιοφάνεια περισσότερες από 300 ημέρες το χρόνο και υψηλές θερμοκρασίες το χειμώνα στα νότια της χώρας, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη φιλοξενία συνεδρίων κυριολεκτικά όλο το χρόνο - και μάλιστα οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν την εργασία με τον ελεύθερο χρόνο τους ή ακόμη και με επιπλέον ημέρες διακοπών.

Οι επιλογές που προσφέρουν οι ελληνικοί προορισμοί είναι πολλές και ποικίλες: επίσκεψη σε ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους, φυσικές ομορφιές, ατελείωτη ακτογραμμή, υποδομές αθλητισμού και wellness, shopping, κ.ά.

Ταυτόχρονα, η ελληνική γαστρονομική παράδοση, στην οποία έχει στηριχτεί η μεσογειακή διατροφή, αποτελεί ένα ακόμη αξιοσημείωτο πλεονέκτημα της χώρας για την προσέλκυση συνεδρίων.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα επαγγελματικά στελέχη του τουρισμού μιλούν τουλάχιστον μια ξένη γλώσσα, ενώ το υψηλό επίπεδο αγγλομάθειας των εργαζομένων, αλλά και των πολιτών, δίνει τη δυνατότητα στους συνέδρους να γνωρίσουν πολύ καλύτερα τον τόπο που επισκέπτονται.

Ο χάρτης του συνεδριακού τουρισμού

* 25 με 30 συνέδρια ετησίως στο νησί

* Λαμβάνουν χώρα τους μήνες Απρίλιο, Μάιο, Οκτώβριο και Νοέμβριο

* Οι περιοχές που πραγματοποιούνται είναι: Χερσόνησος, Μαλεβίζι, Πλατανιάς, Ελούντα, Ρέθυμνο και Χανιά

Ρεπορτάζ: Μάνος Δασκαλάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια