default-image

Στήνεται εργοτάξιο για μια διετία στην καρδιά του Ηρακλείου

Κρήτη
Στήνεται εργοτάξιο για μια διετία στην καρδιά του Ηρακλείου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θέμα ημερών είναι πλέον να ανοίξουν τα εργοτάξια στο κέντρο του Ηρακλείου, στο πλαίσιο της μεγάλης ανάπλασης των οδών Δικαιοσύνης, Ίδης, Έβανς και 1821. Μετά το "πράσινο φως" του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έφτασε η ώρα των υπογραφών της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι προς τα τέλη του μήνα ο ανάδοχος θα βγάλει τα μηχανήματα και τα συνεργεία του στους κεντρικούς αυτούς δρόμους.

Πλέον οι ημέρες μετρούν αντίστροφα για να ξεκινήσουν οι εργασίες της μεγάλης ανάπλασης που περιμένουμε στο Ηράκλειο εδώ και χρόνια.

Θυμίζουμε ότι η μεταμόρφωση του λεγόμενου "σταυρού" της πόλης είχε δρομολογηθεί από την προηγούμενη δημοτική Αρχή του Γιάννη Κουράκη. Μετά από κάποιες καθυστερήσεις, εμπόδια και εμπλοκές, και αφού η νυν δημοτική Αρχή αποφάσισε να επιστρατεύσει για τη χρηματοδότηση του έργου τη δανειακή σύμβαση που έχει συναφθεί με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και όχι τα κοινοτικά προγράμματα του ΕΣΠΑ όπως ζητούσαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, το έργο δημοπρατήθηκε τον περασμένο Μάιο.

Οι διαδικασίες με την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου ολοκληρώθηκαν. Ακολούθησε το καθιερωμένο σε αυτές τις περιπτώσεις στάδιο του προσυμβατικού ελέγχου στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που και αυτό ολοκληρώθηκε.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο έστειλε στο Δήμο την έγκριση του προσυμβατικού ελέγχου, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για να "πέσουν" οι υπογραφές της σύμβασης με τον ανάδοχο. Αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να γίνει άμεσα. Μέσα στις επόμενες κιόλας ημέρες.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, σε ένα διάστημα αν κρίνουμε με βάση τη συνήθη εμπειρία 15-20 ημερών, αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες της ανάπλασης. Μιλάμε φυσικά για το κυρίως έργο της ανάπλασης, διότι "τρέχουν" ήδη και επιμέρους εργασίες υπογειοποίησης του δικτύου της ΔΕΗ.

Σημειώνεται ότι οχρόνος αποπεράτωσης του έργου συνολικά ορίζεται στους 18 μήνες, ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 4,6 εκατομμύρια ευρώ, με το επιμέρους έργο της υπογειοποίησης των δικτύων της ΔΕΗ να έχει προϋπολογισμό 500.000 ευρώ.

Διαβεβαιώσεις προς εμπόρους

Μια τέτοιου μεγέθους ανάπλαση βεβαίως στην "καρδιά" της πόλης μπορεί να είναι καλοδεχούμενη και να γεννά προσδοκίες για το μέλλον, όταν με το καλό ολοκληρωθεί το έργο και αλλάξει η εικόνα στο "σταυρό", την ίδια ώρα όμως συνεπάγεται και μια μεγάλη ταλαιπωρία. Μια μακρά σε μέγεθος και σε διάρκεια ταλαιπωρία για τους πολίτες, και ακόμα περισσότερο για τον εμπορικό κόσμο, λόγω του εργοταξιακού σκηνικού που θα επικρατεί στο κέντρο του Ηρακλείου για μια σχεδόν διετία. Βεβαίως από πλευράς Λότζιας έχουν δοθεί καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις προς τον εμπορικό κόσμο, πως η ταλαιπωρία όσο γίνεται από τεχνικής πλευράς θα περιοριστεί.

Το θέμα είχε απασχολήσει σχετική σύσκεψη μεταξύ της δημοτικής Αρχής, του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου και των εμπόρων που δραστηριοποιούνται στους κεντρικούς αυτούς δρόμους, η οποία είχε λάβει χώρα πριν από τρεις εβδομάδες.

Η κοινή εκτίμηση του εμπορικού κόσμου, όπως αποτυπώθηκε στη σύσκεψη, είναι ότι όταν τελειώσει η παρέμβαση θα βελτιώσει πράγματι λειτουργικά, αισθητικά και εμπορικά το σκηνικό στο κέντρο της πόλης. Όμως, όπως φάνηκε από τα λεγόμενα του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, Μανόλη Κουμαντάκη, και των υπόλοιπων εμπόρων που πήραν το λόγο, δεν παύει να υπάρχει αγωνία για το χρόνο που μπορεί να πάρει ένα τόσο μεγάλο έργο και φυσικά για την ενδεχόμενη απώλεια αγοραστικής κίνησης και τζίρου που μπορεί να επιφέρει το εργοταξιακό σκηνικό. Από πλευράς Λότζιας είχε ξεκαθαριστεί στη σύσκεψη πως θα υπάρξει ένας σχεδιασμός τμηματικής εκτέλεσης του έργου, που θα περιορίσει στο μέτρο του δυνατού την ταλαιπωρία και τις οικονομικές επιπτώσεις από το μεγάλο εργοτάξιο που θα στηθεί στην "καρδιά" της πόλης για την προσεχή διετία. Δε δόθηκαν, είναι η αλήθεια, αναλυτικά χρονοδιαγράμματα σε ό,τι αφορά αυτή καθαυτή την ανάπλαση, ξεκαθαρίστηκε ωστόσο σε καθησυχαστικό τόνο από πλευράς Δήμου πως το έργο θα "σπάσει" σε πολλά τμήματα και πως οι εργασίες θα εκτελούνται σε κυλιόμενο μοτίβο. Δηλαδή θα κλείνει για ένα διάστημα ένα κομμάτι, θα δουλεύει ο εργολάβος, εν συνεχεία θα κλείνει άλλο κομμάτι και θα απελευθερώνεται το πρώτο.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News