Ειδήσεις

Οικογένεια Αναστασάκη: Τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία

Στις 20 Σεπτεμβρίου εκδικάζεται η αγωγή της οικογένειας του αδικοχαμένου σμηναγού Σήφη Αναστασάκη.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται προσεχώς, στις 20 Σεπτεμβρίου, η δικαστική πλέον συνέχεια στο προ 7ετίας τραγικό δυστύχημα της Πολεμικής Αεροπορίας νότια της Ιεράπετρας, που κόστισε τη ζωή στον αείμνηστο Ηρακλειώτη σμηναγό Σήφη Αναστασάκη, την ώρα που οι μνήμες της τραγωδίας που είχε συγκλονίσει το πανελλήνιο παραμένουν ανεξίτηλες...

Προχθές Σάββατο μάλιστα είχαμε τη "μαύρη" επέτειο από την τραγωδία που εκτυλίχθηκε με τη σύγκρουση των δύο μαχητικών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, στο πλαίσιο άσκησης, στα ανοικτά της νήσου Χρυσής, στις 26 Αυγούστου του 2010. Τραγωδία που ολοκληρώθηκε τρεις ημέρες μετά, όταν και ο άτυχος σμηναγός άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο, υποκύπτοντας στα βαριά τραύματά του..

Το τραγικό δυστύχημα είχε συγκλονίσει τότε το νησί μας, τη χώρα και βεβαίως τις Ένοπλες Δυνάμεις. Μια 7ετία μετά, ωστόσο, αναμένεται να δοθεί δικαστική πλέον συνέχεια στην τραγωδία της 26ης Αυγούστου 2010, αφού η οικογένεια του 35χρονου (τότε) σμηναγού έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατά του ελληνικού Δημοσίου.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η οικογένεια υποστηρίζει ότι υπάρχουν ευθύνες του ελληνικού Δημοσίου για τον τραγικό χαμό του Σήφη Αναστασάκη, εστιάζοντας κυρίως στον τρόπο που δούλεψε το αλεξίπτωτο του πιλότου μετά την εκτίναξή του από το μαχητικό αεροσκάφος.

Η αγωγή που έχει κατατεθεί από την οικογένεια είναι προγραμματισμένη να συζητηθεί στις 20 Σεπτεμβρίου, ενώπιον του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Ηρακλείου. Με την εκδίκαση της υπόθεσης αναμένεται να έρθουν στο προσκήνιο αθέατες πτυχές της τραγωδίας, ενώ αναμένεται με ενδιαφέρον η ετυμηγορία της Δικαιοσύνης ως προς τα όσα υποστηρίζει η πλευρά της οικογένειας.

Κατά την οικογένεια, το αλεξίπτωτο, το οποίο χρησιμοποίησε ο Σήφης Αναστασάκης για τη διάσωσή του με την ενεργοποίηση του συστήματος εγκατάλειψης, αφού το αεροσκάφος έπεφτε ανεξέλεγκτο, ήταν ελαττωματικό.

"Πρόδωσε" τον άτυχο σμηναγό, οδηγώντας τον σε μια θανατηφόρα - όπως έμελλε τελικά να αποδειχτεί τρεις μέρες μετά και κατόπιν άνισης μάχης του με τα βαριά τραύματα - ελεύθερης πτώσης από ύψος 700 μέτρων...

Η τραγωδία

Το τραγικό δυστύχημα συνέβη κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης της 340 Μοίρας στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, δυτικά της νήσου Χρυσής, όταν το μονοθέσιο αεροσκάφος F-16C του σμηναγού (Ι) Αναστάσιου Μπαλατσούκα συγκρούστηκε στον αέρα με ένα διθέσιο F-16D, στο οποίο επέβαιναν ο σμηναγός (Ι) Σήφης Αναστασάκης και ο ανθυποσμηναγός (Ι) Παύλος Βοτζάκης.

Τα αεροσκάφη, που κατέπεσαν στο τραγικό δυστύχημα πάνω από τη νήσο Χρυσή, ήταν:

- Το μονοθέσιο F-16C Block 52+ με s/n "522", το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα την 25η Φεβρουαρίου 2004 και είχε συμπληρώσει 1.315 περίπου ώρες πτήσης.

- Το διθέσιο F-16D Block 52+ με s/n "604", το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα τη 19η Ιουνίου 2003 και είχε συμπληρώσει 1.130 περίπου ώρες πτήσης.

Ο σμηναγός (Ι) Ιωσήφ Αναστασάκης, 35 ετών τότε, έγγαμος με μία κόρη (τότε), με σύνολο ωρών πτήσεως 1.955, εκ των οποίων οι 1.456 ώρες σε F-16, τραυματίστηκε και νοσηλεύτηκε για τρεις ημέρες σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο.

Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών να τον κρατήσουν στη ζωή και τις προσευχές των οικείων του - η σύζυγός του ήταν σε κατάσταση προχωρημένης εγκυμοσύνης στο δεύτερο παιδί τους - παρουσίασε βαριά πολυοργανική ανεπάρκεια, με προοδευτική κατάρριψη όλων των οργάνων, και απεβίωσε στη 1:15 τα ξημερώματα της 29ης Αυγούστου του 2010.

Ως αιτία θανάτου θεωρήθηκε η εγκεφαλική ανοξία, η εκτεταμένη εσωτερική αιμορραγία και οι κακώσεις πυέλου.

Ποιος ήταν ο Σ. Αναστασάκης

Ο αδικοχαμένος σμηναγός Σήφης Αναστασάκης γεννήθηκε την 1η Νοεμβρίου 1975. Γιος του Στέφανου και της Μαρίας, γεννήθηκε κι έζησε στη Γέργερη και στο Ηράκλειο. Το 1993 αποφοίτησε από το Καπετανάκειο σχολείο και σε ηλικία 18 ετών εισήχθη από τους πρώτους στη Σχολή Ικάρων, όπου αποφοίτησε ως Αρχηγός της Σχολής.

Τον Οκτώβριο του 1997 τοποθετήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, για προκεχωρημένη εκπαίδευση στα αεροσκάφη Τ-2 και το Φεβρουάριο 1999 στο Σμήνος Μετεκπαίδευσης των Α-7 στην 115 Πτέρυγα Μάχης.

Μετά το πέρας της εκπαίδευσης επάνδρωσε την 340 Μοίρα Βομβαρδισμού μέχρι τον Ιούλιο 2001, οπότε μετατέθηκε στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Νέα Αγχίαλο, για εκπαίδευση στα αεροσκάφη F-16.

Από τον Οκτώβριο 2002 μέχρι τον Οκτώβριο 2003 υπηρέτησε στην 347 Μοίρα και στη συνέχεια επανήλθε στην 115 Πτέρυγα Μάχης και στην 340 Μοίρα, με την έλευση των νέων αεροσκαφών F-16 Block 52 plus, όπου και υπηρετούσε μέχρι την ημέρα του δυστυχήματος.

Μετά από την επιτυχή του εκπαίδευση στα Α7 και έπειτα στα F-16, διακρίθηκε τόσο για την εργατικότητά του, όσο και για την αρτιότητα του χαρακτήρα του, επελέγη δε από την υπηρεσία του και ως εκπαιδευτής, καθώς η μεταδοτικότητα ήταν άλλο ένα χάρισμα που τον χαρακτήριζε.

Εκπροσωπούσε πάντα επάξια τη χώρα, λαμβάνοντας μέρος σε πάρα πολλές αποστολές, εντός κι εκτός Ελλάδας. Ήταν έγγαμος, πατέρας δύο τέκνων.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια