default-image

Πολλοί οι τουρίστες, αλλά μικρός ο τζίρος στην Ιεράπετρα

Κρήτη
Πολλοί οι τουρίστες, αλλά μικρός ο τζίρος στην Ιεράπετρα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αναδυόμενη τουριστική αγορά της Ιεράπετρας «πάει» πολύ καλύτερα φέτος, όσον αφορά στην πληρότητα, όχι όμως και στους τζίρους των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

«Κόσμος υπάρχει…λεφτά δεν υπάρχουν», λένε οι περισσότεροι επιχειρηματίες όταν τους ρωτάμε.

Οι αντίξοες καιρικές συνθήκες με τους επαναλαμβανόμενους καύσωνες, οι μεγάλες περίοδοι με τους ισχυρούς βόρειους ανέμους, οι πυρκαγιές και το άγχος των επιχειρηματιών μην ξεχάσουν να κόψουν κάποια απόδειξη και πέσουν στα δίχτυα των ελεγκτών του Υπουργείου Οικονομικών, έπαιξαν έναν σημαντικό ρόλο ανάσχεσης της ορμής που φαινόταν ότι θα είχε, από την περασμένη Άνοιξη, η τρέχουσα τουριστική περίοδος.

«Ευτυχώς για την Νοτιοανατολική Κρήτη, η Ιεράπετρα διαθέτει γραφικά παραδοσιακά χωριά, όπως είναι ο Μύρτος, όπου οι βοριάδες δεν φτάνουν λόγω της γεωμορφολογίας της περιοχής, έτσι οι Έλληνες ,αλλά και οι ξένοι επισκέπτες , μπορούσαν να χαρούν την καθαρή θάλασσα και τις ακτές μας, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα.

Η τουριστική σαιζόν εξελίσσεται πολύ καλά για τον Μύρτο. Εμείς οι ξενοδόχοι , διαπιστώνουμε όμως , ότι  οι Έλληνες  αλλά και οι ξένοι επισκέπτες , δεν έχουν την οικονομική άνεση που είχαν πριν μερικά χρόνια , έτσι δεν ξοδεύουν πολλά  χρήματα στις διακοπές τους.

Εμείς προσφέρουμε τα δωμάτια μας και οι ταβέρνες του Μύρτου το φαγητό τους, σε πολύ χαμηλές τιμές. Δουλεύουμε στην ουσία χωρίς κέρδος , γιατί έχουμε να πληρώσουμε μια δυσβάσταχτη φορολογία.

Δουλεύουμε τελικά, μόνο για την Εφορία…», αναφέρει ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Μύρτου (ξενοδόχος) κ Αλέκος Παντελάκης.

Και στην Ανατολική Ιεράπετρα, που θεωρείται το πιο τουριστικό σημείο της περιοχής, η Τοπική Κοινότητα του Αγίου Ιωάννου, όπου βρίσκονται τα μεγαλύτερα και τα πολυτελέστερα ξενοδοχεία, η εικόνα της φετινής τουριστικής περιόδου, εμπνέει  αισιοδοξία σε ότι αφορά την πληρότητα, ενώ ασφαλή συμπεράσματα για την πρόσοδο των τουριστικών επιχειρήσεων, θα εξαχθούν στα τέλη Οκτωβρίου όταν οι επιχειρηματίες θα κάνουν τον τελικό τους απολογισμό.

«Το Κουτσουνάρι, τα Φέρμα, αλλά και ο ορεινός  Άγιος Ιωάννης, πάνε πάρα πολύ καλά φέτος. Όλα τα μικρά και τα μεγάλα ξενοδοχεία είναι γεμάτα , ενώ εξαιρετικές πληρότητες έχουν τον μήνα Αύγουστο και τα τουριστικά καταλύματα σε όλους τους οικισμούς της τοπικής μας κοινότητας.

Ικανοποιημένοι φαίνονται και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, στα μαγαζιά των οποίων βλέπουμε καθημερινά πάρα πολύ κόσμο.

Φυσικά και εκείνοι διαπιστώνουν ότι , οι Έλληνες επισκέπτες πρωτίστως και δευτερευόντως οι ξένοι, δεν ξοδεύουν τόσο πολύ, περιορίζοντας τις καταναλώσεις τους. Από την πλευρά μας , προσπαθούμε να διατηρούμε τις παραλίες μας καθαρές και να προτείνουμε κάποιες εναλλακτικές λύσεις κατά τις ημέρες που πνέουν ισχυροί βόρειοι άνεμοι», υπογραμμίζει η πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Αγίου Ιωάννου, κ. Μαρία Σακκαδάκη, λίγες ώρες μετά το ημερήσιο γλέντι, στο πανηγύρι της Παναγίας στο Ψυχρό, το οποίο διοργάνωσε ο Σύλλογος Ανάπτυξης Αγίου Ιωάννου, και στέφθηκε για άλλη μια φορά με πολύ μεγάλη επιτυχία, προσελκύοντας πάρα πολλούς Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

Αρκετός κόσμος κυκλοφορεί κατά το μήνα Αύγουστο και στην πόλη της Ιεράπετρας, η οποία προτιμάται εδώ και χρόνια από τους Έλληνες τουρίστες, αλλά και από παλιούς επαναλαμβανόμενους Ευρωπαίους επισκέπτες.

«Κόσμος κυκλοφορεί αρκετός, όμως χρήμα δεν κυκλοφορεί», μας λέει ο ιδιοκτήτης ταβέρνας στην κάτω παραλία Ιεράπετρας κ Σπύρος Ζαφειράκης.

«Οι τζίροι μας, παρότι κυκλοφορεί περισσότερος κόσμος φέτος, δεν έχουν καμία σχέση με τους τζίρους που κάναμε πριν μερικά χρόνια. Και αυτό συμβαίνει την ώρα που έχουν δεκαπλασιαστεί τα έξοδα λειτουργίας και η φορολογία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Αυτό που μας στενοχωρεί ιδιαίτερα όμως αυτό το καλοκαίρι , είναι ότι οι Έλληνες επισκέπτες, όταν κάθονται στα μαγαζιά μας να φάνε, δεν έχουν καλή διάθεση, ότι και αν τους προσφέρουμε.  Ο Έλληνας έχει χάσει το χαμόγελο του. Ξέχασε τι σημαίνει  κέφι και καλαμπούρι… Είναι σκυθρωπός , προβληματισμένος και δεν χαίρεται τις διακοπές του. Δεν το διασκεδάζει.  Σαν να κάνει αγγαρεία… και όχι διακοπές.

Αυτή η κατάσταση μας επηρεάζει και εμάς τους επαγγελματίες, και δεν έχουμε κέφι για δουλειά», προσθέτει ο κ Σπύρος Ζαφειράκης.

Ρεπορτάζ: Νίκος Πετάσης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News