default-image

Ποια νέα δεδομένα καθιερώνει ο νόμος για τα ΜΜΕ;

Ποια νέα δεδομένα καθιερώνει ο νόμος για τα ΜΜΕ;

Ολοκληρώθηκε χθες, με την ψήφισή του στην Ολομέλεια της Βουλής, η συζήτηση του σχεδίου νόμου του Νίκου Παππά, που έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία. Χαρακτηριστικό στοιχείο του είναι ότι καθιερώνει ηλεκτρονική πλατφόρμα για την τηλεοπτική διαφήμιση, barcode στις εφημερίδες και Μητρώο Περιφερειακού Τύπου.

Η Ν.Δ., η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το ΚΚΕ, η Χρυσή Αυγή και το Ποτάμι καταψήφισαν το νομοσχέδιο, ενώ η Ένωση Κεντρώων δήλωσε "παρών".

Η τροπολογία πέρασε με ευρεία πλειοψηφία, καθώς την υπερψήφισαν, πλην του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝ.ΕΛ., και η Ν.Δ. και η Δημοκρατική Συμπαράταξη. Την τροπολογία καταψήφισαν η Χρυσή Αυγή, το ΚΚΕ και το Ποτάμι, ενώ "παρών" δήλωσε η Ένωση Κεντρώων.

Σχετικά με τα κανάλια, η τροπολογία που κατέθεσε ο Νίκος Παππάς διατηρεί τον ελάχιστο αριθμό εργαζομένων (400) όλων των ειδικοτήτων, ο οποίος πλέον αποτελεί απαραίτητο όρο για τη λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών και τους δίνεται χρονικό διάστημα 6 μηνών από την ημέρα αδειοδότησης για τη συμμόρφωσή τους.

Το διάστημα των 6 μηνών δίνεται ως προθεσμία από την ημέρα της αδειοδότησης και για τον απαραίτητο μηχανικό εξοπλισμό και τις κτηριακές υποδομές.

Παράλληλα, με την τροπολογία προβλέπεται ότι το τίμημα για κάθε τηλεοπτική άδεια μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το οποίο θα ανέρχεται στα 35 εκατομμύρια ευρώ, θα καταβληθεί σε 10 ισόποσες δόσεις.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται και στη σχετική έκθεση του ΓΛΚ, επανακαθορίζεται η διαδικασία αναφορικά με την αδειοδότηση των ψηφιακών τηλεοπτικών σταθμών στα εξής:

- Ορίζεται ως ασυμβίβαστη για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία αδειοδότησης η ιδιότητα των μετόχων, μελών Δ.Σ. και νομίμων εκπροσώπων με την οποιαδήποτε συμμετοχή τους σε επιχειρήσεις διενέργειας τηλεπωλήσεων.

- Καθορίζεται η - μέσω υπεύθυνης δήλωσης - δέσμευση των υποψηφίων προς αδειοδότηση, ότι εντός χρονικού διαστήματος έξι μηνών θα διαθέτουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τις κτηριακές εγκαταστάσεις που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.

- Επεκτείνεται ο χρόνος συμμόρφωσης για τις προδιαγραφές του εκπεμπόμενου προγράμματος στους έξι από τους τρεις μήνες που ισχύει σήμερα.

- Θεσπίζεται η υποχρεωτική τεχνική συνδρομή της Αρχής Καταπολέμησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες κατά τον έλεγχο της προέλευσης και του τρόπου απόκτησης των οικονομικών μέσων του υποψήφιου υπερθεματιστή της υψηλότερης υποβληθείσας προσφοράς από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Ο εν λόγω έλεγχος πρέπει να έχει ολοκληρωθεί εντός 45 ημερών, από 30 που ισχύει σήμερα, από την υποβολή της προσφοράς.

- Ορίζονται σε δέκα ετήσιες ισόποσες, από τρεις ισόποσες που ισχύει σήμερα, οι δόσεις καταβολής του τιμήματος των χορηγηθεισών αδειών.

- Θεσπίζεται η υποχρεωτική απόδοση συγκεκριμένου, ανά κατηγορία αδείας, ποσού στο ΕΣΡ. Επίσης, με την ίδια τροπολογία και σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, επιτρέπεται η παράλληλη απασχόληση των δημοσιογράφων της ΕΡΤ και του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ως ανταποκριτών στο εξωτερικό, είτε με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου ή αορίστου χρόνου, είτε με σύμβαση έργου. Με δεδομένο ότι τα δημόσια αυτά μέσα δεν είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους, επιτυγχάνεται η εξοικονόμηση σημαντικών οικονομικών δαπανών, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.

Τέλος, ορίζεται στα δύο έτη, από το ένα έτος που ισχύει σήμερα, η θητεία της Διοικούσας Επιτροπής της ΕΡΤ3.

«Προσπαθούν να ελέγξουν τα ΜΜΕ»

Σε ανακοίνωσή του, ο γραμματέας Π.Ε. της Ν.Δ. - βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης, αναφορικά με το νομοσχέδιο Παππά για το ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, αναφέρει ότι «είναι ενδεικτικό της προχειρότητας, των ιδεολογικών αγκυλώσεων, των κομματικών σκοπιμοτήτων και της αναποτελεσματικότητας της κυβέρνησης. Αναχρονιστικές ρυθμίσεις και στη μη κρατική διαφήμιση, σε μια καθεστωτικού τύπου προσπάθεια για έλεγχο των ΜΜΕ.

Ο κ. Παππάς δεν κατάφερε, ως "...φιλόδοξος υπουργός καναλάρχης", να ελέγξει την ενημέρωση με το N. 4339/2015. Προσπαθεί τώρα να ελέγξει τα κανάλια διά της πλαγίας οδού, με τον έλεγχο της διαφημιστικής πίτας. Παράλληλα, γίνεται και προσπάθεια ελέγχου στις εφημερίδες περιφερειακού Τύπου και της κρατικής διαφήμισης στον περιφερειακό Τύπο.

Το επόμενο βήμα είναι η προσπάθεια ελέγχου των δημοσκοπήσεων; Ο κ. Παππάς, μετά την παταγώδη αποτυχία του με τον αντισυνταγματικό του νόμο, επιχειρεί με το παρόν νομοσχέδιο να ελέγξει τα ΜΜΕ, προκειμένου να κάνει προπαγάνδα. Στην προσπάθεια αυτή φέρνει ένα νομοσχέδιο που βρίθει, για άλλη μια φορά, αντισυνταγματικών ρυθμίσεων. Η Ν.Δ. είναι αντίθετη επί της αρχής στον έλεγχο της ιδιωτικής διαφήμισης. Δε θα επιτρέψουμε να ελέγξετε τον περιφερειακό Τύπο».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News