default-image

"Πράσινο" φως για νέα έργα στον ΒΟΑΚ

Κρήτη
"Πράσινο" φως για νέα έργα στον ΒΟΑΚ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εξελίξεις σε διάφορα μέτωπα υποδομών, από το μεγάλο έργο αναβάθμισης του ΒΟΑΚ και τον περίφημο κόμβο στου Κοκκίνη Χάνι μέχρι τον κάθετο οδικό άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς, αλλά και περιβαλλοντικά έργα ύδρευσης και επεξεργασίας λυμάτων, σηματοδότησε η τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης.

Στα αξιοσημείωτα, αν μη τι άλλο, της συνεδρίασης, η απόφαση έγκρισης μελετών για τη δρομολόγηση της μεγάλης, όσο και αναγκαίας οδικής παρέμβασης στο δύσκολο κομμάτι του ΒΟΑΚ από Παχιά Άμμο μέχρι Σητεία...

Αναλυτικότερα, από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. ανακοινώθηκε ότι, στα πλαίσια της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του, σε απαρτία και με προεδρεύοντα τον πρόεδρό του Δημήτρη Κουνενάκη, ελήφθησαν ομόφωνα αποφάσεις για υπηρεσιακά θέματα αλλά και θέματα ειδικού ενδιαφέροντας, όπως:

1. Εγκρίθηκε το σχέδιο προγραμματικής σύμβασης μεταξύ υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. με τίτλο "Μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ".

2. Ενόψει της αναγκαιότητας της εφαρμογής της νέας Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τη διαχείριση των υδατικών πόρων, ο ΟΑΚ Α.Ε. προχώρησε σε υπογραφή συμβάσεων με φορείς που διανέμουν νερό.

3. Εγκρίθηκε η γεωτεχνική έρευνα-μελέτη του Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Πανασού, τμήμα του έργου "Ολοκλήρωση κατασκευής της οδού Αγ. Βαρβάρα-Απομαρμά".

4. Αποφασίστηκε η αποδοχή μελέτης με τίτλο "Αρχική τεχνική μελέτη αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο από Χανιά (Σούδα) έως Ηράκλειο (Ληνοπεράματα)", στα πλαίσια της σύμβασης με τίτλο "Παροχή υπηρεσιών συμβούλου-οίκου για την υποβοήθηση της υπηρεσίας στην εκπόνηση μελετών κατά τμήματα και στη δημοπράτηση των έργων".

5. Δόθηκε το "πράσινο φως" για έγκριση μελετών στο τμήμα του ΒΟΑΚ του νομού Λασιθίου της σύμβασης που αφορά το τμήμα "Παχιά Άμμος-Σητεία" του ΒΟΑΚ και στη δημοπράτηση των έργων.

Εδώ βεβαίως θα πρέπει να σημειωθεί ότι μιλάμε για ένα δύσκολο, απαιτητικό έργο, που απαιτεί γενναία χρηματοδότηση. Λόγω ακριβώς του μεγάλου κόστους, υπάρχουν έντονες επιφυλάξεις και κανείς θα πρέπει να κρατά μικρό καλάθι. Μακάρι πάντως να μπει σε τροχιά υλοποίησης το κομμάτι από την Παχιά Άμμο έως τη Σητεία, όπως ομοίως και με το κομμάτι "Καλό Χωριό-γέφυρα Φρουζή".

Για το οδικό έργο "Καλό Χωριό-γέφυρα Φρουζή", μήκους 5,7 χλμ., έχει εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και είναι ώριμα προς έγκριση τα υποβεβλημένα στάδια της προμελέτης οδοποιίας, της οριστικής γεωλογικής και της προκαταρκτικής μελέτης τεχνικών έργων.

Με την ολοκλήρωση των μελετών του υποτμήματος "Καλό Χωριό-γέφυρα Φρουζή" και του αμέσως επόμενου υποτμήματος "Γέφυρα Φρουζή-Παχιά Άμμος", ολοκληρώνεται όλος ο άξονας Αγίου Νικολάου-Παχιάς Άμμου. Εφόσον πράγματι δρομολογηθεί μελλοντικά και το κομμάτι "Παχιά Άμμος-Σητεία", μιλάμε για τελείως νέα δεδομένα, ταχύτητας και ασφάλειας στην οδική διασύνδεση του Αγίου Νικολάου με τη Σητεία αλλά και την Ιεράπετρα.

6. Εκκινεί η διαδικασία προκήρυξης και τευχών δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου "Ολοκλήρωση της κατασκευής του κόμβου Κοκκίνη Χάνι του ΒΟΑΚ".

7. Υποβάλλεται η πράξη "Αντικατάσταση παλαιάς υδρομάστευσης Λαχιανών-Υδραυλικά έργα νέας υδρομάστευσης, επεξεργασίας του νερού της και διασύνδεσής της με τα δίκτυα ύδρευσης της ΔΕΥΑΒΑ" στο Ε.Π. "Κρήτη 2014-2020".

8. Εγκρίνεται το σχέδιο προγραμματικής σύμβασης μεταξύ ΔΕΥΑ Σελίνου, Δήμου Καντάνου-Σελίνου και Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. για την πράξη "Έργα μεταφοράς λυμάτων και εγκατάσταση επεξεργασίας αστικών λυμάτων Παλαιόχωρας-Κουντούρας Δήμου Καντάνου-Σελίνου".

Ενημέρωση Φ.Καζάση

Μελέτη κυκλοφοριακού φόρου για όλο το έτος

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Α.Ε. Φώτης Καζάσης ενημέρωσε το Δ.Σ. για τη συνάντηση στην οποία παραβρέθηκε, και έγινε με πρωτοβουλία του υπουργείου Μεταφορών, στις 15 Μαΐου, με την παρουσία εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, οι οποίοι ήταν εξαιρετικά θετικοί στη χρηματοδότηση του τμήματος Χανίων-Ηρακλείου.

Ο ίδιος εξήγησε πως η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού αφορά ολόκληρο το ΒΟΑΚ και ότι στο πλαίσιο της μελέτης θα υλοποιηθεί μελέτη κυκλοφοριακών φόρτων για το σύνολο του δρόμου και για όλη τη διάρκεια του έτους. Ο κ. Καζάσης διευκρίνισε ότι η μελέτη κυκλοφοριακών φόρτων αποτελεί βασικό στοιχείο για το χαρακτηρισμό των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του δρόμου.

Δήλωσε ικανοποιημένος για το γεγονός ότι ο ΟΑΚ Α.Ε. ανέλαβε το ρόλο της διευθύνουσα Αρχής στη μελέτη για ολόκληρο το ΒΟΑΚ (προϋπολογισμού 4 εκατ. ευρώ, ποσού που θα προκύψει από τη τεχνική στήριξη του ΕΣΠΑ 2014-2020).

Αναφερόμενος στα ειδικά χαρακτηριστικά του καινούργιου δρόμου, είπε ότι για το τμήμα στο Καλάμι Χανίων, όπου υπάρχει μείζον πρόβλημα με κατολισθήσεις βράχων, προτείνεται κατασκευή σήραγγας 1.200 μέτρων.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News