default-image

Καστέλι και καλώδιο στο τραπέζι κορυφαίων παραγόντων

Κρήτη
Καστέλι και καλώδιο στο τραπέζι κορυφαίων παραγόντων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με "άρωμα" Κρήτης, και δη του έργου του νέου αεροδρομίου Καστελίου, καθώς επίσης και του υποθαλάσσιου καλωδίου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στο υπουργείο Υποδομών, το 1ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών "Προοπτικές ανάπτυξης", που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.

Στο Καστέλι αναφέρθηκε τόσο ο προϊστάμενος της ΕΥΔΕ για έργα παραχώρησης Γιάννης Καρνέσης, όσο και ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΤΕΡΝΑ, που αναμένεται και τυπικά προσεχώς σε σύμπραξη με τον ινδικό όμιλο της GMR να κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος του μεγάλου αναπτυξιακού έργου της Κρήτης...

Σκοπός του συνεδρίου, όπως επισήμαναν οι διοργανωτές, ήταν να αναδείξει τη δυναμική του κλάδου των κατασκευών με τις νέες συνθήκες χρηματοδότησης, αλλά και τις μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης στο χώρο των μεταφορών, λόγω της περαιτέρω απελευθέρωσης της αγοράς, δεδομένης και της αναβάθμισης των οδικών, αεροπορικών, σιδηροδρομικών και λιμενικών δικτύων της χώρας.

Στο 1ο αυτό Συνέδριο Υποδομών παρευρέθηκαν και μίλησαν, πέρα από τα κυβερνητικά στελέχη, υψηλόβαθμα στελέχη από τον ευρύτερο κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών (αεροπορικές/αεροδρόμια, σιδηρόδρομος, ταχυμεταφορές, logistics, ναυτιλία και μέσα μαζικής μεταφοράς).

Οι ομιλητές του 1ου αυτού συνεδρίου, που έλαβε χώρα στο αμφιθέατρο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισαν τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι κλάδοι των υποδομών και των μεταφορών στην ανάταση της εθνικής οικονομίας.

Καρνέσης για Καστέλι

«Το 2022-23 "τροχοδρομεί" το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης», ανέφερε στην ομιλία του o προϊστάμενος της ΕΥΔΕ Κατασκευής Έργων με σύμβαση παραχώρησης Πελοποννήσου και βορείου Ελλάδος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Καρνέσης.

Στην τοποθέτησή του παρουσίασε την ταυτότητα του έργου, υπογραμμίζοντας ότι «το 2022-23 θα είναι εφικτή η λειτουργία του αεροδρομίου, με εκτιμώμενη περίοδο κατασκευής τα 4-5 έτη. Η περίοδος παραχώρησης είναι 35 έτη, ενώ 10 τουλάχιστον έτη προ της λήξεως το Δημόσιο και η ανάδοχος εταιρεία θα αρχίσουν μη δεσμευτικές διαπραγματεύσεις για ενδεχόμενη παράταση που δε θα υπερβαίνει τα 10 έτη.

»Το νέο αεροδρόμιο θα διαθέτει σύστημα πίστας και διαδρόμου, προσαρμοσμένου στα αεροσκάφη που το χρησιμοποιούν, σύγχρονο βιοκλιματικό αεροσταθμό, ολοκληρωμένη περιβαλλοντική διαχείριση ενώ θα λειτουργεί ανεξάρτητα από το στρατιωτικό αεροδρόμιο», σημείωσε ο κ. Καρνέσης.

Το μήνυμα Περιστέρη

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, με πολλαπλά μηνύματα, ήταν η ομιλία του ισχυρού άνδρα του Ομίλου ΤΕΡΝΑ, που αναμένεται να φτιάξει το νέο αεροδρόμιο Καστελίου. «Οι επενδύσεις στις υποδομές είναι ο μόνος τρόπος για να μπει άμεσα "φρέσκο" χρήμα στην ελληνική οικονομία», ήταν το βασικό μήνυμα που έστειλε ο δ/νων σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, καλώντας τις ελληνικές εταιρείες να επιδείξουν έναν νέο επενδυτικό πατριωτισμό, με κυρίαρχο στόχο την καταπολέμηση της μάστιγας της ανεργίας.

Ο επικεφαλής του ομίλου τάχθηκε υπέρ των ενεργειακών υποδομών, χαρακτηρίζοντάς τες καθοριστικές για την ανταγωνιστικότητα και τη γεωστρατηγική θέση της χώρας. Με αφορμή μάλιστα τη μεγάλη επένδυση του Ομίλου ΤΕΡΝΑ στο Καστέλι, τόνισε πως «πρωταγωνιστές» στις νέες μεγάλες επενδύσεις υποδομών είναι οι μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις.

«Όπως έμπρακτα αποδείξαμε στην περίπτωση της μεγάλης επένδυσης στο Καστέλι, "πρωταγωνιστές" στις νέες μεγάλες επενδύσεις υποδομών είναι οι μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις. Όσες είναι σήμερα ζωντανές έχουν άλλωστε επιδείξει απίστευτη αντοχή.

»Άντεξαν στη μακρότερη και πιο βίαιη ύφεση σε οικονομία της Δύσης μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Άντεξαν capital controls, ραγδαία αύξηση της φορολογίας, πανάκριβα επιτόκια. Έχουν βαθιά γνώση των συγκεκριμένων επενδύσεων σε υποδομές και γνωρίζουν πώς να πλοηγήσουν τις επενδύσεις τους στους μαιάνδρους της δύσκολης και βαλτωμένης ελληνικής γραφειοκρατίας. Τι ζητούν; Κάτι πολύ απλό. Ισότιμη μεταχείριση. Ισότιμη μεταχείριση τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη φορολογία και την πληρωμή των υποχρεώσεων του κράτους, όπως π.χ. επιστροφές ΦΠΑ.

»Το ελληνικό κράτος ίσως δεν μπορεί να κάνει πολλά για το ύψος των επιτοκίων και την ευκολία πρόσβασης των εταιρειών σε κεφάλαια, αλλά ας κάνει τουλάχιστον αυτά που μπορεί», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης: Δυνατότητα μείωσης στην τιμή του ρεύματος

Ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε επίσης και στην υπόθεση της καλωδιακής ενεργειακής διασύνδεσης της Κρήτης με την ηπειρωτική χώρα.

«Αν προχωρήσει η πλήρης διασύνδεση των νησιών του Αιγαίου και της Κρήτης με το ελληνικό και ευρωπαϊκό δίκτυο, θα δημιουργηθεί η δυνατότητα για μια μόνιμη μείωση στην τιμή του ρεύματος, που είναι καθοριστική για τη συνολική ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Κάθε χρόνο, οι καταναλωτές ρεύματος πληρώνουν περίπου 700 εκατ. ευρώ ΥΚΩ, δηλαδή το κόστος του μαζούτ για τη ρευματοδότηση των νησιών, τα οποία γίνονται καπνός και ρύποι. Με ένα κόστος που αντιστοιχεί σε αυτό μιας τετραετίας ΥΚΩ, θα μπορούσαν να έχουν διασυνδεθεί τα νησιά με τις μεγαλύτερες καταναλώσεις.

»Ταυτόχρονα θα δημιουργούνταν οι δυνατότητες για τη στρατηγική εκμετάλλευση του πολύ μεγάλου δυναμικού ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ στο νησιωτικό χώρο του Αιγαίου (χερσαίο και υπεράκτιο), που ξεπερνά τα 10.000 MW, και το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει το πεδίο για την επόμενη γενιά μεγάλων επενδύσεων στη χώρα», επισήμανε χαρακτηριστικά...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News