Ειδήσεις

Κρήτη: Στα λυόμενα εδώ και τρία χρόνια μαθητές

Τα λυόμενα φιγουράρουν μέσα στον αύλειο χώρο του 21ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου από το Σεπτέμβριο του 2014.

Στο "μικροσκόπιο" μπαίνουν εκ νέου από το Δήμο Ηρακλείου η στατική επάρκεια και οι κτηριακές προδιαγραφές του πολύπαθου Δημοτικού Σχολείου της Φορτέτσας, όπου, θυμίζουμε, τα τελευταία χρόνια ένας μεγάλος αριθμός των μικρών μαθητών κάνει μάθημα μέσα σε κοντέινερ που έχουν τοποθετηθεί στην αυλή του σχολείου...

Ο Δήμος προκήρυξε διαγωνισμό με αντικείμενο την εκπόνηση μελέτης αποτίμησης της φέρουσας ικανότητας όλου του κτηριακού συγκροτήματος του 21ου Δημοτικού Σχολείου. Η δημοπράτηση έχει οριστεί για τις 23 Μαΐου, ενώ η μελέτη θα καταγράψει την ακριβή, επικαιροποιημένη κατάσταση του σχολικού συγκροτήματος και τα περαιτέρω βήματα που θα πρέπει να γίνουν. Το τεχνικό δηλαδή προφίλ της παρέμβασης αποκατάστασης ή ανακατασκευής, το μέγεθος της παρέμβασης, το αντικείμενο των εργασιών και το εκτιμώμενο κόστος.

Πρόκειται για ένα πρώτο βήμα για την κτηριακή αποκατάσταση του σχολείου, με την ελπίδα τα βάσανα για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να τελειώσουν το συντομότερο δυνατόν και να μην παραταθεί για πολλά ακόμα χρόνια η υφιστάμενη κατάσταση, του μαθήματος σε αντιπαιδαγωγικές συνθήκες μέσα στα λυόμενα!

Να σημειωθεί ότι τα λυόμενα φιγουράρουν μέσα στον αύλειο χώρο του 21ου Δημοτικού Σχολείου από το Σεπτέμβριο του 2014. Τότε, στην αρχή της σχολικής σεζόν 2014-2015, οι μισοί περίπου μαθητές του Δημοτικού της Φορτέτσας μετακόμισαν στις λυόμενες αίθουσες, με την ευχή να επιστρέψουν το γρηγορότερο δυνατό στις κανονικές, αλλά ασφαλείς πια, αίθουσες διδασκαλίας. Μια λύση προσωρινή, όχι ακριβώς ιδανική, αλλά αναγκαία βεβαίως, από τη στιγμή που διαπιστώθηκε τότε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ηρακλείου πως υπήρχε σοβαρός κίνδυνος λόγω στατικών προβλημάτων στον α' όροφο του κτηρίου και έπρεπε να σφραγιστεί.

Η σφράγιση του α' ορόφου του σχολικού συγκροτήματος, η τοποθέτηση των λυόμενων και η μετακόμιση των μαθητών ήταν μάλιστα μια από τις πρώτες διοικητικές ενέργειες της δημοτικής Αρχής, που τότε είχε μόλις αναλάβει τα καθήκοντά της.

Σύμφωνα με τη σχετική, τότε, ανακοίνωση του Δήμου, «ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση από το Δήμο Ηρακλείου έξι λυόμενων αιθουσών στο 21ο Δημοτικό Σχολείο, στη Φορτέτσα, μέχρι να τελειώσουν οι εργασίες συντήρησης και επισκευής του 1ου ορόφου του σχολικού κτηρίου, το οποίο κρίθηκε ακατάλληλο από τους αρμόδιους σε περίπτωση σεισμού».

Οι μαθητές ξεκίνησαν κανονικά τα μαθήματα στις νέες αίθουσες, αφού προηγήθηκε ο καθαρισμός της αυλής από τα συνεργεία καθαριότητας του Δήμου και, σύμφωνα με την (τότε) αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Μαρία Καναβάκη, τα παιδιά θα επέστρεφαν στις κανονικές τους αίθουσες το συντομότερο δυνατόν.

Πώς φτάσαμε όμως στα λυόμενα στην έναρξη της σχολικής σεζόν 2014-2015;

Στο πλαίσιο της έναρξης ενός μπαράζ ελέγχων σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα και κτήρια του Δήμου Ηρακλείου, επιβεβαιώθηκε το σοβαρό πρόβλημα στατικής επάρκειας που αντιμετώπιζε το 21ο Δημοτικό Σχολείο της Φορτέτσας. Η κεραμοσκεπή κρίθηκε επικίνδυνη, με συνέπεια να παρθεί η απόφαση ο α' όροφος του κτηρίου να σφραγιστεί και οι μισοί μαθητές να κάνουν μάθημα σε λυόμενες αίθουσες.

Η μελέτη

Κτηριακή αποτίμηση

Έστω και με σχετική καθυστέρηση, η Λότζια αποφάσισε να κάνει ένα πρώτο σημαντικό βήμα για την επάνοδο κάποια στιγμή του Δημοτικού Σχολείου της Φορτέτσας σε συνθήκες... ομαλότητας!

Το πρώτο βήμα γίνεται με την προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάθεση μελέτης αποτίμησης της φέρουσας ικανότητας όλου του κτηριακού συγκροτήματος του 21ου Δημοτικού Σχολείου.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, η αμοιβή της μελέτης ανέρχεται σε 56.006,78 ευρώ, συν 24% ΦΠΑ. Η προθεσμία εκτέλεσης είναι 112 ημερολογιακές ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ η προθεσμία υποβολής προσφορών είναι μέχρι τις 23 Μαΐου και ώρα 10 το πρωί.

Η μελέτη αφορά στην εκπόνηση μελέτης για τον έλεγχο της στατικής επάρκειας του διώροφου κτηρίου (εμβαδού 349,16 + 349,16 = 698,321 μ2) και του ισόγειου βοηθητικού κτίσματος (εμβαδού 21,66 μ2) του 21ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου και οι προτάσεις επισκευής ή ενίσχυσης του κτηρίου, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο από την ανάλυση.

Η μελέτη περιλαμβάνει αποτύπωση του φέροντος οργανισμού των κτηρίων, εκπόνηση των απαραίτητων διερευνητικών εργασιών και μετρήσεων, αποτίμηση του υφισταμένου δομήματος με την εκτίμηση της διαθέσιμης φέρουσας ικανότητάς του, έλεγχο ικανοποίησης των απαιτήσεων που επιβάλλονται από τους κανονισμούς, προτάσεις, ανάλυση, διαστασιολόγηση και σχεδιασμό των απαραίτητων επεμβάσεων επισκευής ή ενίσχυσης στο φορέα.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια