default-image

Η κρίση σπρώχνει τους νέους στις "μαϊμούδες"

Κρήτη
Η κρίση σπρώχνει τους νέους στις "μαϊμούδες"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εν γνώσει τους, ως απόρροια της κρίσης, φαίνεται πως στρέφονται στα προϊόντα- "μαϊμού" οι καταναλωτές, όπως διαπιστώνεται από πανευρωπαϊκή έρευνα.

Κάποιοι γνωρίζοντας και κάποιοι άλλοι όχι το ανεπανόρθωτο κακό που επιφέρουν με την κίνησή τους αυτή στην ελληνική οικονομία αλλά και το ότι τα είδη που αγοράζουν είναι συνήθως αμφιβόλου ποιότητας, Ηρακλειώτες καταναλωτές δήλωσαν στο ρεπορτάζ που κάναμε ότι στα χρόνια της κρίσης, που όλοι βιώνουμε, πολλές φορές αναγκάζονται να αγοράσουν κάτι παραποιημένο, εάν το αρχικό προϊόν ήταν πάρα πολύ ακριβό, καθαρά για να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα.

Όλα τα παραπάνω οδηγούν από τη μια στο γεγονός τα ιμιτασιόν προϊόντα να έχουν κατακλύσει την αγορά, βλάπτοντας την ελληνική οικονομία, και από την άλλη να προκαλούν αγανάκτηση στους εμπόρους, οι οποίοι, βλέποντας τα καταστήματά τους να κλείνουν το ένα μετά το άλλο και στη θέση τους να ανοίγουν κινέζικα, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και ζητούν από τις αρμόδιες Αρχές να λάβουν δραστικά μέτρα.

Τα στοιχεία της έρευνας

Σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα που διενεργήθηκε από το Γραφείο Εναρμόνισης της Εσωτερικής Αγοράς (ΓΕΕΑ - EUIPO), της? μεγαλύτερης υπηρεσίας Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ε.Ε., οι νέοι δείχνουν ανοχή στην αγορά των παραποιημένων αγαθών.

Πιο αναλυτικά, το ?15% των ατόμων ηλικίας 15-24 ετών ανέφερε πως σκόπιμα αγόρασε ένα παραποιημένο προϊόν τους τελευταίους 12 μήνες, 9 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το 2013.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής κρίσης, το 41% των νέων ανέφερε πως αισθάνθηκε ότι ήταν αποδεκτό να αγοράσουν κάτι παραποιημένο, εάν το αρχικό προϊόν ήταν πάρα πολύ ακριβό, ενώ τα 3/4 όλων των ερωτηθέντων είπαν ότι θα σταματούσαν την αγορά παραποιημένων αγαθών, αν υπήρχαν όμως προσιτές εναλλακτικές λύσεις.

Αξιοσημείωτο, ωστόσο, είναι το ότι το 70% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τίποτα δεν μπορεί να δικαιολογήσει την αγορά των εμπορευμάτων παραποίησης/απομίμησης, ενώ το 78% πιστεύει ότι αγοράζοντας παραποιημένα προϊόντα έχει αρνητικές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις και την απασχόληση.

Ωστόσο, η έρευνα καταδεικνύει πως φαίνεται να υπάρχει περισσότερη ανοχή για την αγορά των παραποιημένων αγαθών, ιδίως μεταξύ των νέων.

Στην έρευνα απάντησαν ?26.555? άτομα ηλικίας από 15? ετών και πάνω σε όλη την ?Ε.Ε.? των ?28? κρατών-μελών σχετικά με τις αντιλήψεις τους στη Διανοητική Ιδιοκτησία.

Σημειώνεται, επίσης, ότι η έρευνα αυτή επιβεβαιώνει τα συνολικά αποτελέσματα παρόμοιας μελέτης που διεξήχθη από το EUIPO το 2013.

Σε τοπικό επίπεδο τώρα, όπως διαπιστώσαμε μέσα από το ρεπορτάζ μας, σημαντική μερίδα των καταναλωτών έχει μπει στον πειρασμό να ψωνίσει "μαϊμού" προϊόν ή να ντυθεί από τα κινέζικα. Και αυτό γιατί, όπως ανέφεραν οι πολίτες, ψωνίζουν περισσότερα είδη με λιγότερα χρήματα.

Ωστόσο, φαίνεται να καταφεύγουν στα κινέζικα μόνο για να αγοράσουν κάτι δεύτερης ποιότητας και καθημερινής χρήσης, ενώ όταν πρόκειται για κάτι πιο καλό, πιο επίσημο και πιο προσεγμένο ντύσιμο, αναμφισβήτητα, όπως λένε, θα επιλέξουν τα τοπικά καταστήματα.

Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News