default-image

Μini bus: Το βράδυ στην πρίζα, το πρωί στην κυκλοφορία vid

Κρήτη
Μini bus: Το βράδυ στην πρίζα, το πρωί στην κυκλοφορία vid

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέα "όπλα" στη φαρέτρα του, στο μέτωπο της συγκοινωνίας, ετοιμάζεται να αποκτήσει το Ηράκλειο, σε μια "ενίσχυση" με πρωτοβουλία της Λότζιας, που όμως συνοδεύεται από αρκετά ερωτηματικά και παράδοξα...

Ο Δήμος θα ενισχυθεί με δύο ολοκαίνουργια ηλεκτροκίνητα μίνι-μπας, στο πλαίσιο του έργου "Κοινές Δράσεις για τη Δημιουργία Πράσινων-Περιβαλλοντικά Φιλικών Διαδρομών μέσα σε Τουριστικές Περιοχές", ECORouTs. Η κίνηση αυτή ανοίγει το δρόμο για την εφαρμογή του νέου κυκλοφοριακού σκηνικού που προωθεί η δημοτική Αρχή στο κέντρο της πόλης, προβλέποντας μετακινήσεις με μικρά ευέλικτα λεωφορεία και "εξοστρακισμό" των Ι.Χ. Το παράδοξο ωστόσο, όπως αποκαλύφθηκε στο χθεσινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων της "KΡHTH TV", είναι ότι την αρμοδιότητα για τη διαχείριση των δύο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που θα αποκτήσει ο Δήμος και θα ανήκουν σε αυτόν, θα την έχει το Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου!

Για του λόγου το αληθές, όπως αποκαλύφθηκε, υπάρχει σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το 2016, σύμφωνα με την οποία ο Δήμος παραχωρεί τη διαχείριση των ηλεκτροκίνητων μίνι-μπας στο Αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου. Το σχετικό ερώτημα τέθηκε μάλιστα χθες στον αρμόδιο αντιδήμαρχο Γιάννη Αναστασάκη, ο οποίος απέφυγε, με εμφανή αμηχανία, να απαντήσει...

Το επίσης παράδοξο στη συγκεκριμένη υπόθεση είναι πως τα δύο ηλεκτροκίνητα μίνι-μπας, που θα προμηθευτεί ο Δήμος, είναι χωρητικότητας μόλις 10-12 θέσεων, τη στιγμή που η χωρητικότητα του ενός από τα 4 μίνι-μπας του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου, ρυπογόνου τεχνολογίας, είναι 38 θέσεων.

Αυτό σημαίνει ότι, εφόσον αγκαλιαστεί το όλο εγχείρημα από την τοπική κοινωνία, θα υπάρξει η αναγκαιότητα δρομολόγησης περισσότερων μίνι μπας, δεδομένου της μικρής χωρητικότητας των ηλεκτροκίνητων - γεγονός που σημαίνει ότι το κόστος λειτουργίας όχι μόνο δε θα μειωθεί, αλλά ενδέχεται να εκτοξευτεί στα ύψη, με ανοικτό μάλιστα το ενδεχόμενο ο Δήμος να πρέπει στραφεί και σε άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα για την εξασφάλιση χρηματοδότησης, αφού η παρούσα δε θα επαρκεί.

>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ ΜINI BUS ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Η ανακοίνωση της Λότζιας

«Την υλοποίηση του έργου "Κοινές Δράσεις για τη Δημιουργία Πράσινων-Περιβαλλοντικά Φιλικών Διαδρομών μέσα σε Τουριστικές Περιοχές" και με ακρωνύμιο "ECORouTs" πρόκειται να αναλάβει ο Δήμος Ηρακλείου κατά τη διάρκεια της νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020. Πρόκειται για ένα έργο με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους 24 μήνες, το οποίο θα συγχρηματοδοτηθεί κατά 85% από κοινοτικούς πόρους και 15% εθνικούς, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Interreg V-A "Ελλάδα-Κύπρος 2014-2020"», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Δήμου Ηρακλείου και συνεχίζει: «Στο εταιρικό σχήμα του έργου συμμετέχουν ως επικεφαλής εταίρος ο Δήμος Ηρακλείου, και συνεργάζονται ο Δήμος Χανίων και από την Κύπρο οι Δήμοι Πάφου και Αραδίππου. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου "ECORouTs" είναι 1.616.000 ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός του Δήμου Ηρακλείου για την υλοποίηση των δράσεων που θα αναλάβει ως επικεφαλής εταίρος του έργου ανέρχεται στα 813.530 ευρώ.

Ο γενικότερος σκοπός του έργου "ECORouTs" είναι η ελάττωση των εκπομπών CO2 και άλλων αερίων επιβλαβών, τόσο για την ανθρώπινη υγεία όσο και για το φυσικό περιβάλλον. Παράλληλα στόχος είναι η υιοθέτηση τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών που θα βελτιώνουν τη διαχείριση των μεταφορών και θα εισάγουν μέτρα και πολιτικές που θα στηρίζουν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα ειδικότερα στις τουριστικές περιοχές. Κύριες δράσεις του έργου, μεταξύ άλλων, είναι η προμήθεια δύο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων μικρού μεγέθους, η επάνδρωση και η πιλοτική λειτουργία τους, η δημιουργία διαδικτυακής εφαρμογής που θα επιτρέπει τη λήψη πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο για αφίξεις, αναχωρήσεις, στάσεις και διαδρομή λεωφορείων, και η εφαρμογή συστήματος τηλεματικής για ηλεκτρονικές πινακίδες με στόχο την καλύτερη ενημέρωση του επιβατικού κοινού».

«Το έργο αυτό έρχεται τώρα να συμπληρώσει τη σημαντική προσπάθεια του Δήμου Ηρακλείου να δημιουργήσει δύο διαδρομές για μικρά λεωφορεία που επανασχεδιάστηκαν για να καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού εντός των τειχών της πόλης του Ηρακλείου σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ. Πρόκειται για μια υποδομή που θα καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης των Ηρακλειωτών, αλλά και των επισκεπτών της πόλης, χωρίς επιβάρυνση στην κυκλοφορία, ενώ παράλληλα θα αναδεικνύει και θα ενισχύει το ιστορικό-εμπορικό κέντρο. Στόχος είναι η μεταφορά του επιβατικού κοινού κατευθείαν στο κέντρο της πόλης του Ηρακλείου από τη συντομότερη διαδρομή», καταλήγει η ανακοίνωση της Λότζιας.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης- Γεωργία Μακάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News