default-image

Έρχονται μπιλιετάκια για τα ανασφάλιστα

Οικονομία
Έρχονται μπιλιετάκια για τα ανασφάλιστα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για όσους κυκλοφορούν ακόμη και σήμερα με ανασφάλιστα οχήματα, καθώς έρχονται έλεγχοι που θα συνοδεύονται με βαρύτατα πρόστιμα.

Συγκεκριμένα, στη "φάκα" στα μέσα Μαΐου αναμένεται να πέσουν 1 εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα, οπότε και θα ξεκινήσει η διαδικασία για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, αναμένεται να σταλούν τα πρώτα 100.000 ειδοποιητήρια. Αν κάποιος δεν ασφαλίσει το όχημά του, θα πρέπει να καταθέσει τις πινακίδες, αλλιώς θα επιβάλλονται πρόστιμα της τάξεως των 250 ευρώ για τα μηχανάκια και 500 ευρώ για τα Ι.Χ.

«Τα ανασφάλιστα οχήματα αυτή τη στιγμή σε επίπεδο χώρας είναι περίπου 1.000.000, ενώ τα μηχανάκια περίπου 1.200.000 στο σύνολο των 5,5 εκατομμυρίων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους», τόνισε ο συνιδιοκτήτης του ασφαλιστικού γραφείου "Smart House" Παναγιώτης Σταυρόπουλος, το οποίο αξίζει να τονιστεί ότι βραβεύτηκε σε πανελλαδικό επίπεδο φέτος για την εξυπηρέτηση και τις υπηρεσίες που προσφέρει, αναφερόμενος στο μεγάλο ποσοστό ανασφάλιστων Ι.Χ. που κυκλοφορούν ανάμεσά μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Το γεγονός αυτό αποδεικνύει τη χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση που χαρακτηρίζει την ελληνική κοινωνία, με τον κόσμο να προβαίνει μόνο υπό πίεση στην υποχρεωτική ασφάλιση. Συνήθεια βέβαια που στο εξωτερικό έχει γίνει υποχρεωτική εδώ και αρκετά χρόνια, όχι μόνο για την ασφάλιση των Ι.Χ., αλλά και για την ασφάλιση της κατοικίας και σε ό,τι αφορά θέματα υγείας, ενώ τείνει προσεχώς να γίνει υποχρεωτική και στη χώρα μας. Εξ ου και στέλνονται ειδοποιητήρια, ώστε να υποχρεωθεί ο ανασφάλιστος αργά ή γρήγορα να ασφαλιστεί.

«Η ασφάλιση είναι προϊόν κυρίως για το φτωχό και όχι τόσο για τον πλούσιο. Ο πλούσιος, και να τρακάρει, έχει χρήματα να φτιάξει το αμάξι του, ενώ ο φτωχός στηρίζεται στην ασφαλιστική εταιρεία προκειμένου να πληρώσει ό,τι του συμβεί», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Σταυρόπουλος, επισημαίνοντας την ίδια ώρα πως 9 στους 10 οδηγούς που παρασύρουν κάποιο πεζό και τον εγκαταλείπουν είναι ανασφάλιστοι. Ο ίδιος, επισημαίνοντας ότι ένα ανασφάλιστο όχημα αποτελεί "κινητή βόμβα", απαριθμεί μία προς μία τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα ανασφάλιστο όχημα και ο οδηγός του, τονίζοντας πως στην περίπτωση που εμπλακεί σε ατύχημα στο οποίο η υπαιτιότητα είναι δική του, πάει αυτόφωρο και του αφαιρείται το δίπλωμα οδήγησης, όπως και οι πινακίδες για 2 χρόνια.

«Οι περισσότεροι πολίτες έχουν αυτή τη στιγμή καταλάβει τους κινδύνους που διατρέχουν αν δεν ασφαλίσουν το όχημά τους. Βέβαια, να πούμε σε αυτό το σημείο πως οι τιμές στα ασφαλιστήρια έχουν υποστεί πτώση έως και 50% σε σχέση με το 2011. Άρα, λοιπόν, πρέπει να γίνει αντιληπτό στον κόσμο ότι οι τιμές δεν είναι πια απαγορευτικές. Μπορεί κανείς να ασφαλιστεί και με 20 ευρώ. Παράλληλα, δίνεται η ευκαιρία και ως προς τη διάρκεια του ασφαλίστρου, αφού πλέον μπορεί κανείς να ασφαλιστεί από μερικές ημέρες μέχρι και μερικούς μήνες».

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως μεγάλος κίνδυνος να βεβαιωθεί πρόστιμο υπάρχει και στη μη εμπρόθεσμη ανανέωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση που "τσιμπήσει" το σύστημα το όχημα να είναι ανασφάλιστο την ώρα που γίνεται ο έλεγχος, έστω και αν ο κάτοχος του Ι.Χ. ήταν έως πρότινος συνεπής στην πληρωμή-ανανέωση του συμβολαίου, τότε και πάλι ο "πέλεκυς" μπορεί να είναι βαρύς.

ΖΗΜΙΑ 200 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ

Μεγάλη η οικονομική χασούρα

Περί τα 200 εκατομμύρια ευρώ έχει χάσει σε έσοδα το ελληνικό Δημόσιο από το ένα εκατομμύριο και πλέον ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, ενώ για την ασφαλιστική αγορά η απώλεια υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ. Την έναρξη των ελέγχων έκανε γνωστή στον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργος Πιτσιλής.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τονίστηκε ότι η διαδικασία που θα ακολουθηθεί για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων τοποθετείται στα μέσα Μαΐου και, όπως εξήγησε ο διοικητής, εξετάζονται τα στοιχεία της τελευταίας τριετίας, ώστε να εντοπιστούν οι περιπτώσεις που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και παράλληλα ποιοι από αυτούς δεν έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Τα ευρήματα θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο, ώστε να ενημερωθούν πρώτα αυτοί που έχουν εντοπιστεί και να προβούν σε ανάλογες ενέργειες πιστοποίησης του ευρήματος ή διαφωνίας και εν συνεχεία, αφού προκύψουν αποτελέσματα, θα γίνει το δεύτερο βήμα, που είναι η ειδοποίηση, η επιβολή προστίμων και η υποχρέωση αυτών των περιπτώσεων να ασφαλιστούν.

Όπως επισήμανε ο κ. Χατζηθεοδοσίου, αυτά τα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα και προκαλούν αλυσιδωτές βλάβες, όχι μόνο στην οικονομία, που χάνει έσοδα, αλλά και σε πολίτες, σε εταιρείες, σε θεσμικούς φορείς και όλους εκείνους που καλούνται εκ της ευθύνης και της θέσης τους να λειτουργήσουν έχοντας "απέναντί τους" μια περίπτωση "ανασφάλιστου". Επίσης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου σημείωσε πως είναι κοινωνική αδικία κάποιοι να πληρώνουν για να είναι ασφαλισμένοι και νομοταγείς και κάποιοι άλλοι να κυκλοφορούν παράνομα, με την ανοχή των μηχανισμών του κράτους και την αδυναμία του να εφαρμόσει τη νομοθεσία.

Ρεπορτάζ: Μαρία Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News