default-image

Παναγία Τήνου: Ξεκινάει για το τελευταίο της ζωής του ταξίδι

Ελλάδα
Παναγία Τήνου: Ξεκινάει για το τελευταίο της ζωής του ταξίδι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το τελευταίο του ταξίδι, πριν διαλυθεί στην Τουρκία και πουληθεί για παλιοσίδερα ώστε να ανακυκλωθεί, ξεκίνησε σήμερα Τρίτη 21 Μαρτίου στις 9:30 το πρωί το πάλαι ποτέ ακτοπλοϊκό επιβατηγό οχηματαγωγό «Παναγία Τήνου».

Το πλοίο που κάποτε εξυπηρετούσε τα δρομολόγια των Κυκλάδων βρίσκεται ρυμουλκούμενο καθοδόν για τα διαλυτήρια του Αλιάγα βόρεια της Σμύρνης. Προηγήθηκε η πρώτη φάση ανέλκυσης και σταθεροποίησης του πλοίου και στη συνέχεια η έκδοση των απαραίτητων διασυνοριακών αδειών για την απομάκρυνσή του.

Το «Παναγία Τήνου» μετατράπηκε τα τελευταία έτη σε σύμβολο εγκατάλειψης και συνώνυμο της κρίσης που χτύπησε την ακτοπλοΐα την προηγούμενη πενταετία.

Πειραιάς, πλοίο
Φωτ. αρχείου

Παρέμενε από τα τέλη του 2014 δεμένο στον Πειραιά, μπροστά από τον Αγιο Διονύσιο στην πύλη Ε3 προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στο επιβατηγό τμήμα του λιμανιού του Πειραιά. Μνημείο μιας άλλης εποχής αλλά και των σύγχρονων αγκυλώσεων του Δημοσίου που δεν επέτρεψαν τη διάσωσή του νωρίτερα, πριν δηλαδή μπλοκάρει το λιμάνι αλλά και απαξιωθεί εντελώς.

Αρχικά είχε γίνει επίσχεση εργασίας από ναυτικούς λόγω οφειλών δεδουλευμένων από την τότε πλοιοκτήτρια και στα τέλη του 2015 το ΝΑΤ προέβη στην αναγκαστική κατάσχεσή του, σύμφωνα με τις κείμενες περί ΝΑΤ διατάξεις, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών. Το ναυάγιο έλαβε χώρα το πρωί της 26ης Απριλίου, Μεγάλη Τετάρτη του 2016, όταν άρχισε εισροή υδάτων, με αποτέλεσμα να «κάτσει» τελικά στη λάσπη του βυθού του λιμανιού.

Ο ΟΛΠ έκανε διαγωνισμό για την απομάκρυνση του και ουσιαστικά το πούλησε στον πλειοδότη. Ο ΟΛΠ τα τελευταία έτη έχει απομακρύνει πάνω από 100 εγκαταλελειμμένα και ημιβυθισμένα πλοία από τους χώρους ευθύνης του αλλά η εταιρία Antipollution, η οποία και επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό του ΟΛΠ στεγανοποίησε και αποκατέστησε την πλευστότητα του καραβιού και ανέλαβε την απομάκρυνση του απο το λιμάνι.

Το «Παναγιά Τήνου» έχει ναυπηγηθεί το 1972 στην Αγγλία. Είναι μήκους 117 μέτρων και ολικής χωρητικότητας (GT) 5.122 τόνων και η τελευταία ανακατασκευή του είχε ολοκληρωθεί το Μάιο του 2009. Ανήκε από το 2004 στην Ventouris Sea Lines που ιδρύθηκε το 1987 από τον Ευάγγελο Κ. Βεντούρη και έκτοτε επί δυο και πλέον δεκαετίες κάλυπτε με τακτικά δρομολόγια αρκετά λιμάνια των δυτικών κυρίως Κυκλάδων.

Όμως από το 2010 και μετά και καθώς η κρίση κλιμακωνόταν και η επιβατική και εμπορική κίνηση συρρικνώθηκε δραματικά, η εταιρεία, με μόνον αυτό το πλοίο στο ενεργητικό της, αντιμετώπισε σοβαρότατα προβλήματα.

Δείτε το βίντεο:

Πηγή: kathimerini.gr

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News