default-image

Μύδροι ΤΕΕ/ΤΔΚ για την τραγική κατάσταση του ΒΟΑΚ

Κρήτη
Μύδροι ΤΕΕ/ΤΔΚ για την τραγική κατάσταση του ΒΟΑΚ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έναν κανονικό ΒΟΑΚ, ανακατασκευασμένο, με προδιαγραφές ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από τα όρια των νομών Ρεθύμνου-Χανίων μέχρι την Κίσσαμο στα δυτικά, ζητά μέσω δημόσιας παρέμβασής του το Τμήμα Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Στη σχετική παρέμβαση, που ήρθε με φόντο τη γενικότερη συζήτηση και τις αντιδράσεις για την καταρχάς προώθηση του έργου ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα μονάχα για το τμήμα Ηρακλείου-Χανίων, το ΤΕΕ/ΤΔΚ ζητά αφενός την επιτάχυνση των διαδικασιών ωρίμανσης των υφιστάμενων μελετών για τμήματα του ΒΟΑΚ στο νομό Χανίων, και αφετέρου τη δρομολόγηση των διαδικασιών για άλλα οδικά τμήματα που δεν έχουν μπει σε τροχιά... μελέτης!

>> ΔΙΑΒΑΣΤΕ: ΑΛΛΟΥ ΤΑ ΕΡΓΑ, ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΒΟΑΚ

«Όπως γνωρίζετε, ο ΒΟΑΚ αποτελεί τμήμα των ευρωπαϊκών οδικών δικτύων και είναι κατά κοινή θέση όλων των φορέων το βασικότερο έργο υποδομής για την Κρήτη.

»Όμως, παρά την καθοριστική επιρροή του στην ανάπτυξη του νησιού, η υφιστάμενη κατάσταση του δρόμου δεν ανταποκρίνεται ούτε κατ' ελάχιστο στις σημερινές σύγχρονες απαιτήσεις για αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, με πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων.

»Η Κρήτη βρίσκεται στην τρίτη θέση ανάμεσα στις περιφέρειες της Ελλάδας όσον αφορά στη συνεισφορά στην οικονομία της χώρας. Η καταφανής αυτή αδικία στον καταμερισμό των κονδυλίων όσον αφορά στα αναπτυξιακά έργα σε επίπεδο Περιφέρειας, σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα, θα πρέπει οπωσδήποτε να αναστραφεί.

»Στο πλαίσιο αυτό, υπερθεματίζουμε την πρόσφατη πρωτοβουλία του ΟΑΚ να αποστείλει αίτημα προς το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να αναλάβει τη διαδικασία για την προκήρυξη διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του ΒΟΑΚ με τον ΟΑΚ, μέσω Προγραμματικής Σύμβασης», αναφέρεται στην ανοιχτή επιστολή του ΤΕΕ/ΤΔΚ και επισημαίνεται:

«Στην Π.Ε. Χανίων έως σήμερα έχουν κατασκευαστεί μόλις 11 χλμ. του ΒΟΑΚ 4ιχνης διατομής, περιφερειακά της πόλης των Χανίων, στο τμήμα Βαμβακόπουλου-Σούδας.

Επίσης, εκπονούνται τρεις μελέτες για νέο δρόμο, και αυτές αφορούν τα τμήματα:

1. Καλύβες-Άγιοι Πάντες, μήκους 8 χλμ., 4ιχνης διατομής (με εγκεκριμένη ΜΠΕ, που αποτελεί και το πλέον ώριμο έργο για να υλοποιηθεί άμεσα, αρκεί να υπάρξει χρηματοδότηση δεδομένης και της σημαντικότητας της, έστω και τμηματικής, άμεσης αναβάθμισης του ΒΟΑΚ).

2. Βρύσσες-Ατσιπόπουλο, μήκους 22 χλμ., 4ιχνης διατομής (με υπό έγκριση ΜΠΕ) και

3. Παράκαμψη Κισσάμου, μήκους 6 χλμ., δρόμου 2ιχνης διατομής (στάδιο έγκρισης ΜΠΕ).

Θέση του ΤΕΕ/ΤΔΚ είναι ότι σε κάθε περίπτωση απαιτείται η επίσπευση των ενεργειών και η άμεση αντιμετώπιση των θεμάτων που δημιουργούν τις πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στην πλήρη ωρίμανση και των τριών υπό εκπόνηση μελετών.

Επίσης, λαμβάνοντας υπόψη τη σχεδιαζόμενη στρατηγική μελέτη για το ΒΟΑΚ, τις κατά καιρούς δεσμεύσεις των αρμόδιων υπουργών και την παράλληλη διερεύνηση χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου, θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη εκπόνησης μελετών για κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) για τα τμήματα του ΒΟΑΚ που δεν έχει ακόμη ξεκινήσει καμία διαδικασία για την ανάθεση και εκπόνηση μελετών.

Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στα τμήματα:

1. Βαμβακόπουλο-Κολυμπάρι-Κίσσαμος, μήκους 36 χλμ.

2. Σούδα-Καλύβες, μήκους 12 χλμ.

3. Άγιοι Πάντες-Βρύσες, μήκους 5 χλμ.».

«Διεκδίκηση όλων των φορέων»

Από το Ρέθυμνο ως την Κίσσαμο

«Ακόμη, έχοντας υπόψη την πάγια θέση της Π.Ε. Χανίων, έτσι όπως εκφράστηκε στις παρατηρήσεις για το Χωροταξικό Πλαίσιο Κρήτης "...ειδικά για τη δυτική απόληξη του ΒΟΑΚ προτείνεται 4ιχνη διατομή με μεσαία διαχωριστική νησίδα έως την Κίσσαμο και 2ιχνη διατομή για την παράκαμψη Κισσάμου και έως τον λιμένα Κισσάμου...", αλλά και διαπιστώνοντας την άμεση ανάγκη να αποκτήσει η Κρήτη ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για τα επόμενα χρόνια, πιστεύουμε ως ΤΕΕ-Τμήμα Δυτικής Κρήτης ότι θα πρέπει να είναι αίτημα και διεκδίκηση όλων των φορέων και ΟΤΑ του νομού μας η παραδοχή ότι κάθε σχεδιασμός θα πρέπει να αφορά στην κατασκευή αυτοκινητόδρομου (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα και πλήρες δίκτυο παράλληλων δρόμων) από τα όρια του νομού Ρεθύμνου έως την Κίσσαμο», καταλήγει το Τμήμα Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News