default-image

Στην πυρά η Ιεράπετρα για τα συμφέροντα της Fraport

Κρήτη
Στην πυρά η Ιεράπετρα για τα συμφέροντα της Fraport

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναταράξεις και σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης ενόψει της αντιπυρικής περιόδου, δημιουργούν οι αιφνιδιαστικές δυσμενείς μεταθέσεις πυροσβεστών που υπηρετούν στην Πυροσβεστική Υπηρεσία της πυρόπληκτης Ιεράπετρας, προκειμένου να επανδρωθούν οι Πυροσβεστικοί Σταθμοί των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν παραχωρηθεί στην κοινοπραξία FRAPORT-Κοπελούζου.

Έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών πυρασφάλειας από το Πυροσβετικό Σώμα, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνογερμανική Κοινοπραξία FRAPORT - Κοπελούζου και η Ελληνική κυβέρνηση κάνει αγώνα δρόμου για να φανεί συνεπής στις δεσμεύσεις της.

Ανάλογες συμβάσεις έχουν υπογραφεί με το Λιμενικό Σώμα αλλά και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Από την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ιεράπετρας, ζητήθηκαν 4 πυροσβέστες για να στελεχώσουν τον πυροσβεστικό σταθμό του αεροδρομίου της Σαντορίνης και τελικά παίρνουν μετάθεση οι 3 από αυτούς, εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων από τους επικεφαλής της τοπικής Π.Υ. της Δημοτικής Αρχής αλλά και της τοπικής υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας.

Από το Αρχηγείο της Π.Υ. οι υπεύθυνοι των μεταθέσεων, πρόσθεσαν παράτυπα το προσωπικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ιεράπετρας και του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Σητείας και βρήκαν, ενώ είναι δυο διαφορετικές αυτόνομες Υπηρεσίες, ότι έχουν πλεονάζον προσωπικό.

«Οι μεταθέσεις αποφασίστηκαν την Παρασκευή και μας ανακοινώθηκαν αιφνιδιαστικά το περασμένο Σάββατο. Είναι άδικο να αποδυναμωθεί η Π.Υ. της πυρόπληκτης Ιεράπετρας, ενόψει της νέας αντιπυρικής περιόδου, που θα ξεκινήσει σε μερικές εβδομάδες. Ο περιφερειακός διοικητής Κρήτης της Π.Υ. κ. Μαραγκάκης μας υποσχέθηκε ότι θα πιέσει το Αρχηγείο, για να μείνουν οι πυροσβέστες μας στη θέση τους», μας είπε ο διοικητής της Π.Υ. Ιεράπετρας αντιπύραρχος κ. Παναγιώτης Καράμπελλας.

«Γνώριζαν εδώ και πολλές μέρες ότι θα φύγει προσωπικό από την Π.Υ. Ιεράπετρας και δεν μας ενημέρωσαν στο Δήμο. Δεν είναι δυνατόν από το    Αρχηγείο, να ρίχνουν στην πυρά ολόκληρη την ευρύτερη Ιεράπετρα από τη Βιάννο μέχρι τη Σητεία, για να ικανοποιήσουν τα συμφέροντα των ιδιωτικών ελληνογερμανικών εταιρειών. Αναρωτιέμαι… αυτά τα 14 αεροδρόμια πως λειτουργούσαν μέχρι σήμερα. Δεν είχαν πυροσβεστικούς σταθμούς στελεχωμένους; Γιατί τώρα ψάχνει η FRAPORT 400 πυροσβέστες χωρίς να γίνουν νέες προσλήψεις; Γύρω στους 200 πυροσβέστες ζήτησαν αυτοβούλως να πάνε στις Π.Υ. αυτών των 14 αεροδρομίων. Οι άλλες 200 θέσεις καλύπτονται με δυσμενείς μεταθέσεις. μεταξύ αυτών είναι και οι 3 πυροσβέστες από την Ιεράπετρα, που αναγκάζονται να ξενιτευτούν και να ζήσουν παρά τη θέληση τους σε ένα ξένο τόπο. Αυτές λέγονται αιφνιδιαστικές δυσμενείς μεταθέσεις, που εκτός από το προσωπικό πρόβλημα που δημιουργούν στον καθέναν, αφήνουν και πάρα πολλά κενά στην κάλυψη των υπηρεσιών που θα βγαίνουν εν μέσω αντιπυρικής περιόδου στην ξηροθερμική Ιεράπετρα με τους θυελλώδεις βορριάδες το καλοκαίρι», μας είπε ο πρώην αντιδήμαρχος υπεύθυνος Πολιτικής προστασίας στο Δήμο Ιεράπετρας κ. Αργύρης Πανταζής.

Δεν τα κατάφερε ο Νίκος Χουντής

Στο μεταξύ δεν ευοδώθηκαν οι προσπάθειες του ευρωβουλευτή της ΛΑΕ Νίκου Χουντή, να επιτύχει μέσω ψηφίσματος στην Ευρωβουλή, την ακύρωση της πώλησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας στην FRAPORT.

Ο Νίκος Χουντής υποστηριζόμενος από την Σοφία Σακοράφα και ακόμα 4 ευρωβουλευτές της Ενωτικής Αριστεράς, είχε προτείνει τροπολογία με την οποία κατέκρινε τους όρους σύναψης της σχετικής συμφωνίας παραχώρησης.

«Η κύρωση της συμφωνίας για τα 14 αεροδρόμια ανάμεσα στην Ελλάδα και την FRAPORT, ήταν προϋπόθεση του τρίτου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής και ως αποτέλεσμα πολιτικών πιέσεων που αντιβαίνουν στο δημόσιο συμφέρον και στα συμφέροντα των εργαζομένων. Επίσης, δεν προωθούν τη συνδεσιμότητα, την κοινωνική ένταξη, ή τα συμφέροντα των νησιωτικών περιφερειών και δεν είναι σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις και το δίκαιο του ανταγωνισμού. Κατά συνέπεια, ζητεί την ακύρωσή της», υπογράμμιζε η τροπολογία του Νίκου Χουντή.

Ο δε πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ κ. Βασίλης Αλεβιζόπουλος μίλησε ωμά για «ξεκάθαρο εκβιασμό της Γερμανίας και του Σόιμπλε εις βάρος της χώρας μας. Στόχος τους είναι τα έσοδα από τον ελληνικό τουρισμό και μάλιστα χωρίς να επενδύσουν το παραμικρό».

Παρά τις ισχυρές αντιδράσεις, που υπήρξαν η κυβέρνηση προχώρησε στην παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Οι υπογραφές μεταξύ του ταμείου αποκρατικοποιήσεων ΤΑΙΠΕΔ και της κοινοπραξίας FRAPORT «έπεσαν» τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου του 2015.

Οι συμβάσεις παραχώρησης αφορούν στη λειτουργία, διαχείριση, ανάπτυξη και τη συντήρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας για 40 χρόνια (συν δέκα χρόνια παράταση).

Τα 14 αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

Η FRAPORT GREECE

Η Fraport Greece, ενόψει της ανάληψης της διαχείρισης των 14 αεροδρομίων, έχει πραγματοποιήσει όλες τις απαιτούμενες διαδικασίες, που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων.

Η εταιρεία έχει προχωρήσει ακόμη στις απαραίτητες προσλήψεις του προσωπικού που θα στελεχώσει τα αεροδρόμια και στην εκπαίδευσή του, αλλά και στην εγκατάσταση νέων υποδομών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την αναβάθμιση των λειτουργειών των αεροδρομίων. Παράλληλα, έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί για την επιλογή των εταιρειών φύλαξης, συντήρησης και καθαρισμού των αεροδρομίων, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία των εμπορικών παραχωρήσεων και μισθώσεων έχει ήδη συμφωνηθεί και συμβολαιοποιηθεί.

Πρόσφατα υπογράφηκε η σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών πυρασφάλειας στα 14 αεροδρόμια από το Πυροσβετικό Σώμα. Aνάλογες συμβάσεις έχουν υπογραφεί με το Λιμενικό Σώμα αλλά και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Ρεπορτάζ: Νίκος Πετάσης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News