default-image

Απειλή η αξιολόγηση πάνω από τα κεφάλια των καθηγητών

Κρήτη
Απειλή η αξιολόγηση πάνω από τα κεφάλια των καθηγητών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί να ήταν βασική προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ (πριν αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας), αλλά για τους εκπαιδευτικούς, όχι μόνο δεν έχει καταργηθεί η περίφημη αξιολόγηση για πάντα, αντιθέτως σήμερα παραμένει ως μια απειλή που αιωρείται πάνω από τα κεφάλια τους.

Αυτό καταγγέλλει στη "Νέα Κρήτη" ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Ζαχαρίας Ρηγάκης, καλώντας την κυβέρνηση να ξεχάσει να ξαναβάλει μπρος την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ενώ ξεκαθαρίζει:

«Εμείς λέμε ναι στην αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά αυτή να γίνεται από τους ίδιους τους συλλόγους και όχι από προϊσταμένους, διευθυντές ή επιθεωρητές»!

«Είναι μια απειλή που αιωρείται πάνω από τα κεφάλια μας. Απλά δεν ξέρουμε με ποια μορφή θα έρθει και πώς θα έρθει η αξιολόγησή μας», λέει στην εφημερίδα μας ο κ. Ρηγάκης.

«Αν δεν μπορέσουμε να την αποφύγουμε, εμείς θα επιμείνουμε σε μια αξιολόγηση η οποία θα προάγει το δημόσιο σχολείο, θα βελτιώνει την εκπαιδευτική διαδικασία, θα επιμορφώνει τον εκπαιδευτικό. Και σε καμία περίπτωση δε θα δεχτούμε καμία ατομική, τιμωρητική αξιολόγηση».

Μάλιστα, ανατρέχοντας στο παρελθόν, όταν η πρώην συγκυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ είχε ξεκινήσει τη διαδικασία της αξιολόγησης, ο Ζαχαρίας Ρηγάκης θυμάται: «Έμπαινες στο σχολείο και έβλεπες τους πάντες σε κατάθλιψη. Ήξεραν όλοι ότι ο στόχος της αξιολόγησης ήταν οι απολύσεις. Αλλά, αν κρίνουμε και από τη σημερινή κατάσταση, θα έλεγα ότι εμείς ως εκπαιδευτικοί δεν πιστεύουμε πια κανέναν»!

Η πρόταση της ΕΛΜΕ

Μεταφέροντάς μας τη θέση της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, ο πρόεδρός της Ζαχαρίας Ρηγάκης κάνει λόγο για μια αυτοαξιολόγηση, που θα γίνεται μέσα στους Συλλόγους Διδασκόντων.

«Ο κάθε σύλλογος θα βάζει τα δεδομένα κάτω του κάθε σχολείου, θα τα αναλύει, θα βάζει το πλαίσιο και μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα κάνει την αξιολόγηση, η οποία ένα στόχο και μόνο θα έχει: «Την προαγωγή για την καλυτέρευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο Σύλλογος θα αποφασίσει. Αυτή τη στιγμή θα είναι ο πλέον αρμόδιος. Άλλωστε, αν δεν εμπιστευόμαστε και το Σύλλογο και στους εκπαιδευτικούς, τότε τι νόημα έχει η εκπαιδευτική διαδικασία;» διερωτάται ο ίδιος.

Και προσθέτει: «Αλλιώς να μπει ποιος να μας αξιολογήσει; Να μπουν μάναντζερ, γκόλντεν μπόις; Ή μήπως να ξαναγυρίσουμε στους επιθεωρητές που είχαμε κάποτε; Τον μπαμπούλα; Έναν άνθρωπο που δεν έχει πατήσει ποτέ το πόδι του σε μια σχολική τάξη; Όλοι αυτοί τι θα έρθουν να μας πουν. Τι θα έρθουν να πουν στον άλλο, τον εκπαιδευτικό, που είναι μες στην τάξη και έχει κατεβάσει την κιμωλία μέχρι τα πνευμόνια;».

Ο στόχος

Παρακάτω ο κ. Ρηγάκης αναφέρει ότι, με βάση την πρόταση της ΕΛΜΕ, οι σύλλογοι θα μπορούν να κάνουν αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με ένα και μόνο στόχο: Την καλυτέρευση και την ποιοτικότερη προσφορά στην ελληνική κοινωνία της δημόσιας εκπαίδευσης.

Και απαντώντας στο ερώτημα αν αυτή η αξιολόγηση θα μπορούσε να γίνεται και για τον κάθε εκπαιδευτικό, ο συνδικαλιστής μας λέει:

«Προφανώς και των εκπαιδευτικών, αλλά θα γίνεται εντός πλαισίου του Συλλόγου. Προφανώς. Όταν υπάρχουν ελλείμματα προσωπικά - πού δεν υπάρχουν άραγε; - θα γίνεται. Και μάλιστα σε ένα χώρο που απαρτίζεται αυτή τη στιγμή από 130.000 ανθρώπους. Αλλά θα αξιολογείται ως εξής: Όπου υπάρχει μια ελλειμματική κατάσταση, στα πλαίσια της αλληλεγγύης και της συναδελφικότητας θα βρίσκει ο Σύλλογος τρόπους επιμόρφωσης του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού, για να καλυτερεύσει μες στην τάξη το μάθημα και τη δουλειά του».

Και ξεκαθαρίζει ότι «αν έρθει μια αξιολόγηση από προϊσταμένους ή άλλους εκτός συλλόγου, είναι ηλίου φαεινότερον και αποδεδειγμένο όπου και αν εφαρμόστηκε, ακόμη και στην Ευρώπη, ότι αυτό καταστρέφει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεν μπορεί ένας άνθρωπος, λειτουργός της εκπαίδευσης, που αυτό που κάνει είναι να καλλιεργεί συνειδήσεις και να "χτίζει" προσωπικότητες, να έχει αυτή τη "δαμόκλειο σπάθη" πάνω από το κεφάλι του. Αυτήν της απόλυσης. Γιατί τότε αυτό θα γίνει. Θα φαγωθούμε μεταξύ μας.

Όταν υπήρχε η υποψία πριν τρία χρόνια, ότι έρχεται η αξιολόγηση, υπήρχαν άνθρωποι που, ενώ δεν είχαν πατήσει ποτέ σε σεμινάριο, δεν άφηναν πια σεμινάριο για σεμινάριο. Γίνονταν 15 και 20 σεμινάρια τη βδομάδα. Απίστευτα πράγματα»!

Ρεπορτάζ: Χριστόφορος Παπαδάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News