default-image

Φανάρια με αισθητήρες πεζών & ηλιακά πάνελ στο Ηράκλειο pics

Κρήτη
Φανάρια με αισθητήρες πεζών & ηλιακά πάνελ στο Ηράκλειο pics

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτεινές ενδείξεις σε διαβάσεις πεζών οι οποίες λειτουργούν με ηλιακά πάνελ προκειμένου να προφυλάξουν τους πεζούς από τα διερχόμενα οχήματα και να συστήσουν στους οδηγούς  να χαμηλώσουν ταχύτητες όταν θα βλέπουν τους σηματοδότες να ανάβουν, τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά στο Ηράκλειο.

Τα ατυχήματα που έχουν συμβεί στο παρελθόν επί της παραλιακής λεωφόρου είναι αρκετά και πολλά από αυτά με δυσάρεστες συνέπειες.

Η αρχή έγινε μπροστά από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, ενώ πολύ σύντομα θα τοποθετηθούν αντίστοιχα φανάρια και στο ύψος του αγάλματος του Βενιζέλου στην πλατεία Ελευθερίας, πιλοτικά προγράμματα που φέρουν την σφραγίδα του δήμου Ηρακλείου.

Πώς λειτουργεί το σύστημα ομαλούς διάβασης με αισθητήρα πεζών.

Το σύστημα ασφαλούς διάβασης τοποθετείται  σε σημεία συχνής διάβασης πεζών και συνάμα σημεία όπου αρκετές φορές στο παρελθόν έχει τεθεί σε κίνδυνο η ζωή των περαστικών και ενεργοποιείται όταν ο πεζός μπει στην ζώνη ανίχνευσης για να διασχίσει την διάβαση

Τα φανάρια λειτουργούν καθόλη την διάρκεια της ημέρας και αναβοσβήνουν κάθε φόρα που περνάει από το συγκεκριμένο σημείο πεζός δίνοντας σήμα στους οδηγούς να μειώσουν ταχύτητα και να σταματήσουν .

Αναλυτικότερα οι αναλάμποντες φανοί αρχίζουν να αναβοσβήνουν και στις δύο πλευρές του δρόμου μέσω ασύρματης ραδιοζεύξης, έτσι ώστε η διάβαση να γίνεται ορατή από μεγάλη απόσταση. Ενώ η τροφοδότηση του συστήματος πραγματοποιείται με φωτοβολταϊκό πάνελ .

"Εμείς εδώ και πολλά χρόνια ζητούμε από τις  δημοτικές αρχές του Ηρακλείου να τοποθετήσουν  μπροστά από το μουσείο αυτού τους είδους σηματοδότες ή ακόμη και σαμαράκια ", αναφέρει από την πλευρά του ο διευθυντής του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Μωυσής Μυλώνας προσθέτοντας όμως ότι το ιδανικότερο κατά την άποψη του θα ήταν να δημιουργηθούν σαμαράκια θεωρώντας τα πιο ασφαλή για τους πεζούς καθώς οι οδηγοί αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες και δεν είναι σε θέση με τον τρόπο αυτό να ελέγξουν τα οχήματα τους.

"Εάν οι σηματοδότες είναι κάτι μόνιμο δεν είναι κάτι το ικανοποιητικό καθώς οι οδηγοί δεν έχουν συνηθίσει να μειώνουν ταχύτητα και τα διερχόμενα αυτοκίνητα δεν θα προσέχουν. Έχουν υπάρξει σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Θεωρώ ότι το πιο αποτελεσματικό μέτρο και το ιδανικότερο για εμάς, θα ήταν να υπάρξουν σαμαράκια στο σημείο."

Από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Αυτεπιστασίας & Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του δήμου Ηρακλείου κ. Γιάννης Αναστασάκης "αντικρούει" την άποψη του κ. Μυλωνά αναφέροντας ότι το να δημιουργηθούν σαμαράκια στη συγκεκριμένη περιοχή δεν επιτρέπεται από τη νομοθεσία.

"Έχουμε διερευνήσει το θέμα με τα σαμαράκια, έχουν σταλεί από Υπουργείο σχετικές εγκύκλιοι με το τι προβλέπει η νομοθεσία και δεν είναι  επιτρεπτό να κάνουμε νέα σαμαράκια δρόμων στο Ηράκλειο. Θεωρώ ότι τα φανάρια είναι μια διάβαση που παρέχει αυξημένη ασφάλεια με το παλλόμενο φως. Γίνονται άμεσα ορατά στους οδηγούς και είναι μία έγκυρη προειδοποίηση στους οδηγούς,αναφέρει ο κ. Αναστασάκης "

Ακριβό το κόστος του  συστήματος ασφαλούς Διάβασης με Αισθητήρα Πεζών & Αναλάμποντες Φανούς

"Πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα που τίθεται σε εφαρμογή με κονδύλια του δήμου και δεν σας κρύβω ότι είναι ένα πολυδάπανο έργο που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας το τμήμα κυκλοφορίας της διεύθυνση τεχνικών υπηρεσιών ",αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αντιδήμαρχος και προσθέτει ότι "εφόσον εδραιωθεί και δούμε ότι δουλεύει παρέχοντας ασφάλεια στους πολίτες τότε θα τοποθετήσουμε ανάλογα συστήματα  σε όλες τις πολυσύχναστες διαβάσεις του Ηρακλείου."

Ρεπορτάζ: Βάλια Μπούη

Φωτογραφίες: Νίκος Χαλκιαδάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News