default-image

Νέες διαστάσεις για 74 πίνακες μεταξύ Μπότη–Δήμου Μαλεβιζίου

Κρήτη
Νέες διαστάσεις για 74 πίνακες μεταξύ Μπότη–Δήμου Μαλεβιζίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέες διαστάσεις στην υπόθεση του εξωδίκου, που απέστειλε ο ζωγράφος Μπότης Θαλασσινός λίγους μήνες πριν πεθάνει στο Δήμο Μαλεβιζίου, ζητώντας την ανάκληση της δωρεάς των έργων του, έρχονται να προσδώσουν νεότερες πληροφορίες που φέρνει στο φως η "Νέα Κρήτη" μετά και τη χθεσινή αποκάλυψη για τις κινήσεις του διάσημου ζωγράφου το τελευταίο τρίμηνο του 2016!

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο παγκοσμίου φήμης Ηρακλειώτης ζωγράφος προχώρησε σε εξώδικη διαμαρτυρία προς το Δήμο Μαλεβιζίου, στον οποίο είχε δωρίσει τα έργα του, γιατί καθυστερούσε ο Δήμος να ολοκληρώσει τη μόνιμη έκθεσή του στη Δημοτική Πινακοθήκη στην Τύλισο.

Οι νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι μεταξύ του δημιουργού-δωρητή και του Δήμου Μαλεβιζίου είχε ενσκήψει μια διαφορά ως προς τον αριθμό των έργων της δωρεάς, που προφανώς εξελισσόταν σε διαμάχη που εξώθησε τον Μπότη Θαλασσινό σε εξώδικη διαμαρτυρία!

Σύμφωνα λοιπόν με τις ίδιες πληροφορίες, η αρχική πρόθεση του ζωγράφου ήταν να δωρίσει 154 έργα, τα οποία μεταφέρθηκαν από την Αθήνα στην Κρήτη με φορτωτική, την ευθύνη της οποίας είχε ο Δήμος Μαλεβιζίου.

Μαζί με αυτά όμως μεταφέρθηκαν ακόμη 74 έργα του Μπότη Θαλασσινού, ανεβάζοντας ουσιαστικά τον αριθμό των έργων που μεταφέρθηκαν με ευθύνη του Δήμου Μαλεβιζίου σε 228. Εν συνεχεία, ο Δήμος Μαλεβιζίου κατοχύρωσε με συμβολαιογραφική πράξη την κυριότητα των έργων που μετέφερε, συμπεριλαμβάνοντας και τα 74 έργα που, ως φαίνεται, ο Μπότης Θαλασσινός δεν τα λόγιζε ως μέρος της δωρεάς του προς το Δήμο Μαλεβιζίου.

Συνοψίζοντας λοιπόν τις πληροφορίες, φαίνεται να υπήρχε μεταξύ Θαλασσινού και Δήμου μια διάσταση για τη δωρεά ή όχι 74 πολύτιμων ζωγραφικών έργων, εκ των οποίων κάποια και ημιτελή, διά χειρός Μπότη Θαλασσινού.

Οι αίθουσες

Ταυτόχρονα όμως υπάρχει και η πληροφορία που αναφέρει ότι αρχικώς ο Δήμος Μαλεβιζίου είχε συμφωνήσει να παραχωρήσει ολόκληρο το νεότευκτο κτήριο στην Τύλισο για τη φιλοξενία των έργων του Μπότη Θαλασσινού.

Εν συνεχεία, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι εκφράστηκαν αντιδράσεις και ο Δήμος έκανε ένα βήμα πίσω, εκφράζοντας την πρόθεση να περιοριστεί η μόνιμη έκθεση σε τρεις αίθουσες και τα έργα να εναλλάσσονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Σε ό,τι αφορά τη δυσαρέσκεια του Μπότη Θαλασσινού, αυτή θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αφού σε κάθε ευκαιρία δεν έκρυβε την ενόχλησή του για το γεγονός ότι είχε πολυχρονίσει η υπόθεση και ήθελε μέσα στο 2016, πάση θυσία, να δει να πραγματώνεται το όνειρό του για τη μόνιμη στέγαση των έργων του.

Ρεπορτάζ: Λευτέρης Συμβουλάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News