default-image

Φεύγουν τα ΙΧ, έρχονται τα μίνι-μπας στο κέντρο

Κρήτη
Φεύγουν τα ΙΧ, έρχονται τα μίνι-μπας στο κέντρο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Προάγγελος της εφαρμογής της πολυσυζητημένης κυκλοφοριακής μελέτης Ρέντζου για το κέντρο της πόλης, που έχει μείνει εδώ και χρόνια στα χαρτιά, η χθεσινή δοκιμαστική διαδρομή-αυτοψία με μίνι-μπας που έκαναν από κοινού τα στελέχη της Λότζιας με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Καλλέργο Βουλγαράκη; Το στίγμα αυτό δίνουν από το Δήμο Ηρακλείου, που εμφανίζονται αποφασισμένοι να κάνουν το βήμα που δεν έγινε όλα τα προηγούμενα χρόνια... Να τεθεί δηλαδή σε ισχύ η κυκλοφοριακή μελέτη για το εντός τειχών Ηράκλειο, μέσω μάλιστα μιας αναθεώρησης-διεύρυνσής της από πλευράς της Λότζιας!

Αναμφίβολα ανάλογες κουβέντες περί εφαρμογής ή δοκιμαστικής εφαρμογής της μελέτης που φέρνει μεγάλη κυκλοφοριακή ανατροπή στο κέντρο της πόλης, απαγορεύοντας τη στάθμευση σε διερχόμενα Ι.Χ. και αποτρέποντας, ως γενική φιλοσοφία, τη διέλευση Ι.Χ. από το "σταυρό" της πόλης, έχουμε ξανακούσει στο παρελθόν...

Ως εκ τούτου επιφυλάξεις υπάρχουν. Άλλωστε μια τέτοια άρδην ανατροπή του κυκλοφοριακού σκηνικού είναι πολύπλοκη υπόθεση. Όμως, η δημοτική Αρχή διαμηνύει ευθέως πως το νερό έχει μπει στο... αυλάκι!

Δοκιμαστικές διαδρομές

Ας τα δούμε αναλυτικότερα... Δύο διαδρομές για μικρά λεωφορεία που επανασχεδιάστηκαν για να καλύπτουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού εντός των τειχών της πόλης του Ηρακλείου δοκίμασαν χθες ο δήμαρχος Ηρακλείου, κ. Βασίλης Λαμπρινός, και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, κ. Γιάννης Αναστασάκης, μαζί με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου κ. Καλλέργο Βουλγαράκη, καθώς και τον ειδικό σύμβουλο κ. Στέλιο Μικράκη.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Λότζιας, «η δοκιμαστική διαδρομή με μίνι-μπας του Αστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου ξεκίνησε σε ώρα αιχμής για την πόλη και διήρκεσε περίπου 45 λεπτά, ενώ έγινε για μια ακόμα φορά ξεκάθαρη η αναγκαιότητα δημιουργίας μιας υποδομής που θα καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης των Ηρακλειωτών, αλλά και των επισκεπτών της πόλης, χωρίς επιβάρυνση στην κυκλοφορία, και παράλληλα θα αναδεικνύει και θα ενισχύει το ιστορικό-εμπορικό κέντρο. Το εγχείρημα αυτό αναμένεται να ξεκινήσει πιλοτικά το συντομότερο δυνατό.

Στη χθεσινή δοκιμαστική διαδρομή εξετάστηκαν χώροι στάθμευσης, στάσεις, χρόνοι αναμονής, θέματα χρηματοδότησης, κόμβοι και φανάρια, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε στενούς δρόμους της πόλης, αλλά και το θέμα της νοοτροπίας που θα πρέπει να αλλάξει προκειμένου τα μικρά λεωφορεία να μπουν στη ζωή των Ηρακλειωτών και να τη διευκολύνουν».

«Το νερό έχει μπει στο αυλάκι»

Η "Ν.Κ." απευθύνθηκε στον αρμόδιο αντιδήμαρχο Γιάννη Αναστασάκη και έθεσε ευθέως το ερώτημα: «Η χθεσινή αυτή πρωτοβουλία των δοκιμαστικών διαδρομών με μίνι-μπας σηματοδοτεί την αντίστροφη μέτρηση για την εφαρμογή, στο προσεχές μέλλον, της πολυσυζητημένης κυκλοφοριακής μελέτης Ρέντζου;».

«Ναι, μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε ως προάγγελο της εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης, την οποία θέλουμε και θα θέσουμε σε ισχύ μέσα από ένα αναθεωρημένο και πιο διευρυμένο πλαίσιο», σχολίασε ο κ. Αναστασάκης, ο οποίος επισήμανε: «Το νερό έχει μπει ήδη στο αυλάκι για την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης. Όπως γνωρίζετε, έχει ετοιμαστεί και θα δημοπρατηθεί πολύ άμεσα η μεγάλη παρέμβαση ανάπλασης-πεζοδρόμησης των κεντρικών δρόμων Δικαιοσύνης, Ίδης, Έβανς και 1821. Σε δεύτερη φάση θα προχωρήσει επίσης αντίστοιχη παρέμβαση ανάπλασης στη λεωφόρο Καλοκαιρινού, μέχρι το ύψος της Γιαμαλάκη.

Μέσα από τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη, την ίδια ώρα δρομολογούμε την παρέμβαση με τους ενδιάμεσους κυκλικούς κόμβους (round about) στην Αρχιεπισκόπου Μακαρίου. Εκεί, όπως όλοι γνωρίζουν, υπάρχουν δύο κυκλικοί κόμβοι, στο ύψος της παραλιακής στην αρχή, και στο ύψος της Χανιώπορτας, στο τέλος της Μακαρίου. Τώρα θα φτιαχτούν με γνώμονα την κυκλοφοριακή μελέτη κι άλλοι ενδιάμεσοι κυκλικοί κόμβοι. Ένας κυκλικός κόμβος θα γίνει έξω από την Καινούργια Πόρτα, άλλος ένας στη συμβολή της μικρής και της μεγάλης Έβανς και ένα τρίτο round about θα φτιαχτεί στην πάνω μεριά της πλατείας Ελευθερίας, προς την Πεδιάδος».

«Η κεντρική φιλοσοφία φυσικά διατηρείται και αφορά στην αποτροπή της διέλευσης και στάθμευσης των Ι.Χ. από το εντός τειχών Ηράκλειο. Στόχος είναι οι Ηρακλειώτες και επισκέπτες να σταθμεύουν έξω από τα τείχη. Και κατόπιν με λεωφορεία και μίνι-μπας του Αστικού ΚΤΕΛ να κατευθύνονται στο κέντρο. Εδώ μάλιστα κρίναμε σκόπιμο να διευρύνουμε τα όρια, σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις Ρέντζου, ως προς το πού θα σταματούν τα Ι.Χ. και πού θα εξυπηρετείται ο κόσμος με την αστική συγκοινωνία. Στα δυτικά, στόχος μας είναι ο κόσμος να σταθμεύει στον Καράβολα και στα ανατολικά από το λιμάνι προς Ανατολάς. Ακόμα και στην Καζαντζίδη, στη Νέα Αλικαρνασσό», σημείωσε ο αντιδήμαρχος.

ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ

Οι δύο ειδικές διαδρομές

Το βασικό "κλειδί" για να μπορέσει να "περπατήσει" η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης, σε σχέση με το σχεδιασμό που έχουν κάνει Δήμος Ηρακλείου και Αστικό ΚΤΕΛ, αποτελούν οι δύο ειδικές διαδρομές που θα γίνονται με μίνι-μπας και τις οποίες δοκίμασαν δίκην... αυτοψίας χθες ο δήμαρχος, ο αντιδήμαρχος και ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ.

Ποιες είναι οι δύο αυτές διαδρομές με τα μίνι-μπας;

Όπως εξήγησε ο κ. Αναστασάκης, η μία διαδρομή θα ξεκινά - θα έχει ως αφετηρία - το λιμάνι και θα συνεχίζεται ως εξής: Ικάρου - "Αστόρια" - Δικαιοσύνης - Καλοκαιρινού - Γιαμαλάκη (η οποία θα γίνει διπλής κυκλοφορίας με επιτρεπόμενη κάθοδο αποκλειστικά για λεωφορεία) - παραλιακή - Μητσοτάκη - παραλιακή - λιμάνι.

Η δεύτερη διαδρομή θα έχει ως αφετηρία τον Καράβολα και θα συνεχίζεται ως εξής: "Μητέρα" - Αρχ. Μακαρίου - Έβανς - Αβέρωφ - Ανώνυμη - "Αστόρια" - Δικαιοσύνης - Γιαμαλάκη - παραλιακή - Καράβολας.

Ρεπορτάζ : Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News