default-image

Μεγάλες εκπτώσεις, μικρό ενδιαφέρον στην Ιεράπετρα

Οικονομία
Μεγάλες εκπτώσεις, μικρό ενδιαφέρον στην Ιεράπετρα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έχοντας αντιμετωπίσει τα πρόσφατα έξοδα των γιορτών, τις αλυσιδωτές περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, τα χαράτσια και τους πρωτοχρονιάτικους φόρους σε καύσιμα, σταθερή τηλεφωνία, καφέ, και καπνικά προϊόντα οι καταναλωτές της Ιεράπετρας, βλέπουν χαλαρά τις χειμερινές εκπτώσεις, που ξεκίνησαν στις 9 Ιανουαρίου και προβαίνουν μόνο σε επιλεγμένες αγορές, και αυτές με το σταγονόμετρο.

Η διατήρηση του αρνητικού κλίματος στο οικονομικοπολιτικό πεδίο, η απουσία θετικών οικονομικών ειδήσεων, και το σβηστό ακόμη φως στην άκρη του Ελληνικού τούνελ, που στενεύει κι άλλο, όσο αργεί το κλείσιμο της περιβόητης αξιολόγησης από τους δανειστές μας, δεν έχουν βοηθήσει να αλλάξει η ψυχολογία του Έλληνα καταναλωτή, άρα και του Ιεραπετρίτη, με αποτέλεσμα οι αγορές του να γίνονται μόνο στα απολύτως απαραίτητα είδη.

Το ταμείο των Ιεραπετρίτικων νοικοκυριών είναι μείον, καθώς έχουν εξαντλήσει όλα τους τα περιθώριο στην εξόφληση των κάθε είδους οικονομικών υποχρεώσεων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ίδια την τοπική αγορά.

«Η αρνητική ψυχολογία που υπάρχει όλο αυτό το διάστημα σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο των εμπόρων, οι οποίοι προσπαθούν με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων να αναστρέψουν το υποτονικό κλίμα της αγοράς», μας λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ. Βαγγέλης Μπινιχάκης.

«Αν και από την κίνηση στην τοπική αγορά της Ιεράπετρας, κατά την περίοδο των εορτών, είχαμε ενδείξεις θετικές που πιστοποιούσαν ότι ο ντόπιος καταναλωτής παρέμενε εδώ και έκανε τα ψώνια του από τα μαγαζιά της πόλης μας, οι συνάδελφοι σε γενικές γραμμές, κατέγραψαν μια νέα μείωση, γύρω στο -10% στον τζίρο τους.

Υποχρεώθηκαν εξ' αυτού του λόγου να ξεκινήσουν τις εκπτώσεις από την αρχή με πολύ μεγάλα ποσοστά, που φτάνουν και το -60%, για να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, το οποίο όμως δεν δείχνει πρόθυμο ακόμα να προβεί σε μεγάλες αγορές», πρόσθεσε ο κ. Βαγγέλης Μπινιχάκης.

«Σε πάρα πολλές περιπτώσεις η πτώση του τζίρου στα μαγαζιά της Ιεράπετρας, φτάνει και το -20% για την περίοδο των εορτών, ενώ οι εκπτώσεις έχουν ξεκινήσει με μικρές προσδοκίες. Η αγορά παραμένει άτονη, με τους λίγους καταναλωτές που μπαίνουν στα μαγαζιά, να ζητούν πιο οικονομικά εμπορεύματα, χαμηλότερου κόστους», μας είπε ο νεαρός έμπορος ενδυμάτων κ. Μιχάλης Λιοντάκης.

Οι επαγγελματοβιοτέχνες

Οι εκπτώσεις δεν ξεκίνησαν καλά επιβεβαιώνει και ο Σύλλογος Επαγγελματοβιοτεχνών Ιεράπετρας. «Αν και περιμέναμε απο την αρχή κάτι καλύτερο οι εκπτώσεις δεν ξεκίνησαν με καλούς οιωνούς.

Όσο καλύτερα και να πάνε όμως οι εκπτώσεις μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, οι συνάδελφοι μας δεν θα δουν καμία ουσιαστική βελτίωση στην οικονομική κατάσταση της επιχείρησης τους, από τη στιγμή που η πολιτεία έχει θεσπίσει να μας παίρνει τα 82 από τα 100 ευρώ που βγάζουμε. Αυτό που μένει δεν αρκεί για να κάνει οτιδήποτε ο επαγγελματοβιοτέχνης και ο έμπορος.

Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να επιβιώσουν, περιμένοντας να δουλέψουν μόνο κατά την περίοδο των εκπτώσεων.

Ο λογαριασμός δυστυχώς δε βγαίνει για τις επιχειρήσεις, που είναι υποχρεωμένες να πληρώνουν τόσες εισφορές και τόσους φόρους. Την ίδια ώρα το μόνο που συζητούν είναι να αυξήσουν ακόμα περισσότερο το ΦΠΑ, για να βαθύνει περισσότερο η υποκατανάλωση», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματοβιοτεχνών Ιεράπετρας κ. Μανόλης Ζουμπουλάκης.

Η τοπικά αγορά της Ιεράπετρας, που στηρίζεται στο αγροτικό χρήμα, συνεχίζει από την αρχή των εορτών των Χριστουγέννων, να παρουσιάζει μια εκνευριστική υποτονικότητα, παρότι οι τιμές στο ελαιόλαδο και στα πρώιμα κηπευτικά, εφέτος, είναι θεαματικά καλύτερες σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια, και αυτό είναι ιδιαιτέρως ανησυχητικό.

Ρεπορτάζ: Νίκος Πετάσης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News