Ειδήσεις

Θα σφραγιστούν τα πρώην πάρκινγκ της ΔΕΠΤΑΗ;

Τα δημοτικά πάρκινγκ θα πρέπει να σφραγιστούν αλλά στη Λότζια είναι προφανές πως δε θέλουν να επωμιστούν το πολιτικό βάρος αφού εξυπηρετούν τους δημότες.

Σε "γόρδιο δεσμό" εξελίσσονται για το Δήμο Ηρακλείου σημαντικά κυκλοφοριακά μέτωπα της πόλης! Όπως αποτυπώνεται στο πρακτικό της Επιτροπής Κυκλοφορίας, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, η Λότζια ουσιαστικά παίζει το παιχνίδι των καθυστερήσεων, αναζητώντας, μέσα από ενδιάμεσες λύσεις και ενδιάμεσες εφαρμογές αποφάσεων, να κερδίσει χρόνο και να πετύχει μια ισορροπία μεταξύ αντικρουόμενων "θέλω" από πλευράς υπουργείων, υπηρεσιών, Δήμου, επαγγελματικών και κοινωνικών κλάδων και πολιτών...

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το γνωστό θέμα των κλειστών - τύποις - δημοτικών πάρκινγκ σε επαφή με τα ενετικά τείχη, που λειτουργούσε άλλοτε η ΔΕΠΤΑΗ. Με βάση και παλιότερη απόφαση του 2014, αλλά και με βάση την πιο πρόσφατη απόφαση του ΚΑΣ και του υπουργείου Πολιτισμού, τα δημοτικά πάρκινγκ θα πρέπει να σφραγιστούν. Η παλιότερη απόφαση έκανε λόγο για εμπόδια τύπου κολονακίων, η νεότερη για μπάρες, ώστε να μπορούν, όταν παρουσιάζεται ειδική ανάγκη, να μπουν μέσα στους πρώην χώρους στάθμευσης οχήματα είτε του Δήμου, είτε ασθενοφόρα κ.τ.λ. Μάλιστα, η προθεσμία είναι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, εκπνέει δηλαδή σε λίγες μέρες.

Ατύπως χρησιμοποιούνται από αρκετούς πολίτες

Στη Λότζια είναι προφανές πως δε θέλουν να επωμιστούν το πολιτικό βάρος να σφραγίσουν τελείως τα πρώην δημοτικά πάρκινγκ, με την έννοια ότι μπορεί τυπικά τα πάρκινγκ να είναι κλειστά, επί της ουσίας, όμως, ατύπως χρησιμοποιούνται από αρκετούς πολίτες που σταθμεύουν εκεί, και μάλιστα δωρεάν, τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητά τους.

Το σφράγισμα των πάρκινγκ της ΔΕΠΤΑΗ προφανώς και θα προκαλούσε αντιδράσεις από τους πολίτες, γι' αυτό και στη δημοτική Αρχή δε θέλουν να πάνε σε αυτήν την ενέργεια, η οποία όμως προβλέπεται να γίνει με βάση υπουργικές αποφάσεις! Τι κάνουν λοιπόν στη Λότζια; Παίζουν το παιχνίδι των καθυστερήσεων, προχωρώντας σε μεσοβέζικες ενέργειες, όπως η τοποθέτηση πινακίδων απαγόρευσης εισόδου-εξόδου, επικαλούμενοι συνάμα την ανάγκη να αποφανθούν περαιτέρω οι υπηρεσίες για το τι πρέπει να γίνει.

Ομολογουμένως, η δημοτική Αρχή είναι σε δύσκολη θέση στο ζήτημα αυτό, όπως ήταν και η προηγούμενη δημοτική Αρχή. Όμως το ζήτημα εδώ είναι ότι οι μεσοβέζικες αυτές λύσεις ελλοχεύουν κινδύνους και παγίδες για τους ίδιους τους πολίτες.

Ας τα δούμε αναλυτικά. Ο τελικός σχεδιασμός, με βάση το πρακτικό της Επιτροπής Κυκλοφορίας που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει την τοποθέτηση πινακίδων Ρ8 στα πρώην πάρκινγκ.

Συγκεκριμένα, αφορά στους εξής χώρους:

* στο ισόπεδο τμήμα μεταξύ των προμαχώνων Βιτούρι και Ιησού,

* στην τάφρο κατά μήκος του ευθύγραμμου τμήματος μεταξύ των προμαχώνων Βιτούρι και Ιησού,

* εσωτερικά των ενετικών τειχών επί της λ. Πλαστήρα (κάτω από τον Προμαχώνα Μαρτινέγκο),

* στο διαμορφωμένο χώρο βορείως της Πύλης Παντοκράτορα, επί της οδού Αρχ. Μακαρίου,

* ανατολικά του Προμαχώνα Αγ. Ανδρέα, νότια των κτηρίων της ΚΣΟΣ, επί της οδού Αρχ. Μακαρίου,

* στο χώρο της τάφρου ανατολικά της λ. Ικάρου (κυλινδρόμυλοι Καστρινάκη),

* στο χώρο της τάφρου μεταξύ των προμαχώνων Μαρτινέγκο και Βηθλεέμ.

Σημειώνεται ότι η αρχική πρόταση της Επιτροπής Κυκλοφορίας προέβλεπε την τοποθέτηση πινακίδων Ρ7 (απαγόρευσης εισόδου). Ωστόσο, υπήρξε παρέμβαση από το Σωματείο Επιχειρηματιών Χώρων Στάθμευσης Ηρακλείου. Ο πρόεδρος του Σωματείου Χαρίτος Παπαδάκης ζήτησε τη διαφοροποίηση στοιχείων από την εισήγηση της υπηρεσίας και πρότεινε την τοποθέτηση πινακίδων Ρ8 (κλειστή οδός για όλα τα οχήματα και προς τις δύο κατευθύνσεις) και όχι πινακίδες Ρ7 (απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα).

Αναφορικά με τα υπόλοιπα ζητήματα που θέτει η Υπουργική Απόφαση και την τοποθέτηση κινητής μπάρας στους εν λόγω χώρους, ο πρόεδρος της Επιτροπής επισήμανε ότι βρίσκονται προς επεξεργασία στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ηρακλείου (Νομικό Τμήμα, Τμήμα Παλιάς Πόλης και Τμήμα Κοινοχρήστων Χώρων), για τυχόν ενέργειες.

Η "παγίδα"

Τι σημαίνει πρακτικά όμως η παραπάνω πρόταση; Επί της ουσίας δεν αλλάζει κάτι στο σημερινό σκηνικό. Τα πρώην πάρκινγκ θα συνεχίζουν να είναι τύποις και διοικητικά κλειστά, όμως θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση σε αυτά οι οδηγοί.

Αυτό σημαίνει πως κάποιοι ή πολλοί οδηγοί ενδέχεται να κάνουν τους... Κινέζους στις πινακίδες απαγόρευσης Ρ8 και να συνεχίζουν να παρκάρουν τα Ι.Χ. τους.

Σε αυτήν την περίπτωση, όμως, κινδυνεύουν να "φάνε"... "καμπάνες". Και αυτό γιατί είναι ξεκάθαρο πως το Σωματείο Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Πάρκινγκ δεν καλύπτεται από την απόφαση του Δήμου. Θεωρεί πως η Λότζια υπεκφεύγει, τριπλάρει αντί να εφαρμόσει τις αποφάσεις σφράγισης των πρώην πάρκινγκ και άρα το Σωματείο θα πιέζει, θα ενοχλεί συνέχεια τη Δημοτική Αστυνομία και την ΕΛ.ΑΣ. για να πηγαίνουν να κόβουν κλήσεις στα παράνομα σταθμευμένα οχήματα μέσα στα πρώην πάρκινγκ.

Παραμένει "μετέωρη"

Αναθεώρηση μελέτης στην περιοχή Αγίου Τίτου  

Την ίδια ώρα, μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας παραμένει η πολυσυζητημένη κυκλοφοριακή μελέτη Ρέντζου για το κέντρο της πόλης. Τόσα χρόνια μετά την έγκρισή της, η μελέτη δεν εφαρμόζεται, αλλά ταυτόχρονα δεν μπαίνει και στο "συρτάρι". Παραμένει μετέωρη και εντωμεταξύ ο Δήμος αναθέτει συνεχώς τροποποιήσεις στο μελετητή, έναντι φυσικά πληρωμών.

Μια αναθεώρηση μάλιστα που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση στο ίδιο Πρακτικό Κυκλοφορίας αφορά στην "καρδιά" του Ηρακλείου, και συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή του Αγίου Τίτου.

Μετά από συζήτηση, ενστάσεις και αντιπροτάσεις, πάρθηκε απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, η οποία απορρίφθηκε όμως από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης!

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης με την αρ. πρωτ. 104806/15-9-2016 απόφασή της επέστρεψε την 558/2016 απόφαση του Δ.Σ. χωρίς έγκριση και ζήτησε να υποβληθούν προς έγκριση με νέα απόφασή του τα μέτρα ρύθμισης της κυκλοφορίας που προβλέπονται στην υποβληθείσα αναθεωρημένη κυκλοφοριακή μελέτη για την περιοχή του Αγίου Τίτου.

Το τελικό πλαίσιο των κυκλοφοριακών αλλαγών που προωθούνται να εφαρμοστούν στην περιοχή του Αγίου Τίτου και έχουν τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έχουν ως εξής:

- Αντιδρόμηση του τμήματος της οδού Μεραμβέλλου και της οδού Ευρώπης, με είσοδο από την οδό Ιδομενέως και έξοδο προς την οδό Κορωναίου. Η διαμορφωμένη εσοχή επί της οδού Ιδομενέως θα χρησιμοποιείται για θέση στάθμευσης ΑμεΑ και δικύκλων.

- Το χαρακτηρισμό τμημάτων των οδών Ιδομενέως και Μαλικούτη ως δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, με φορά από την οδό Αριάδνης προς την οδό Ιδομενέως.

- Στο νότιο τμήμα της οδού Αριάδνης θα τοποθετηθεί πινακίδα Ρ-2 (υποχρεωτική διακοπή πορείας) και στο βόρειο τμήμα της ίδιας οδού πινακίδα Ρ-7 (απαγόρευση εισόδου των οχημάτων) και πινακίδα Ρ-40 (απαγορεύονται η στάση και η στάθμευση).

- Το χαρακτηρισμό του τμήματος της οδού Ιδομενέως, από τη συμβολή με την οδό Μαλικούτη έως την οδό Κορωναίου, ως πεζόδρομου.

Για να μπορέσει να λειτουργήσει η αντιδρόμηση της οδού Ιδομενέως, πρέπει να τροποποιηθεί η διατομή της οδού Μαλικούτη (από Αριάδνης έως Ιδομενέως) με μείωση του πλάτους των πεζοδρομίων, όπως φαίνεται στο επισυναπτόμενο σχέδιο.

- Το τμήμα της οδού Μαλικούτη από τη συμβολή με την οδό Δ. Μποφόρ έως και την οδό Υγείας θα λειτουργήσει ως διπλής κατεύθυνσης, με απαγόρευση παράλληλα της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων και από τις δύο πλευρές της οδού.

- Προτείνεται απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων επί της οδού Ευρώπης, στο τμήμα από την οδό Αγ. Τίτου έως και την οδό Κορωναίου.

Ρεπορτάζ : Μπάμπης Σαββίδης

Σχόλια