default-image

Χωρίς καθηγητές 399 μαθητές στη Μεσσαρά

Κρήτη
Χωρίς καθηγητές 399 μαθητές στη Μεσσαρά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Την αγανάκτησή τους σχετικά με τα κενά εκπαιδευτών στο Γυμνάσιο Μοιρών, που αν και συμπληρώνεται το πρώτο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς παραμένουν ακόμα ακάλυπτα, εκφράζει σε ανοιχτή επιστολή της η Ένωση Γονέων Μαθητών Φαιστού. Τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «δεν πάει άλλο η κατάσταση», οι γονείς διεκδικούν την άμεση κάλυψη των κενών, ώστε να μην πάει χαμένη καμία άλλη διδακτική ώρα για τα παιδιά τους από εδώ και πέρα.

Όπως επισημαίνουν οι γονείς, η καθημερινότητα των μαθητών είναι «αδίστακτη». «Τα οξυμμένα προβλήματα των σχολείων και της εκπαίδευσης αποκαλύπτουν ότι η "κανονικότητα" για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση είναι απροκάλυπτο ψέμα. Τα κενά που παραμένουν στα σχολεία ισοδυναμούν με χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες. Αυτή τη στιγμή έχουν προσληφθεί περίπου 16.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, ενώ πέρυσι 23.000!», σημειώνουν.

Τα προβλήματα στο Γυμνάσιο Μοιρών

Ειδικότερα, στο Γυμνάσιο Μοιρών - τη μεγαλύτερη σχολική μονάδα εκτός της πόλης του Ηρακλείου με 399 μαθητές - οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς δημιουργούν «αντιπαιδαγωγικό μπάχαλο», όπως λένε οι γονείς περιγράφοντας την κατάσταση που βιώνουν τα παιδιά τους και τους προβληματισμούς που τους μεταφέρουν. Το σχολείο υπολειτουργεί, ενώ δεν είναι εφικτό να υπάρχει σταθερό πρόγραμμα για τους μαθητές και τους καθηγητές. «Μέχρι και σήμερα», όπως αναφέρουν οι γονείς, «υπάρχουν ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών, όπως φιλολόγου, τεχνολόγου, καθηγητή Αγγλικών, νομικού και γυμναστή, ενώ δύο αναπληρωτές - βιολόγος και χημικός - ανέλαβαν υπηρεσία προ ημερών, στο πρώτο δεκαήμερο του Νοέμβρη. Ταυτόχρονα, στο Γυμνάσιο Μοιρών τα τελευταία τρία χρόνια δε διδάσκονται Μουσική και Εικαστικά, ενώ η Φυσική Αγωγή διδάσκεται τις μισές από τις προβλεπόμενες ώρες, αφού αυτά τα διδακτικά αντικείμενα μπορεί για κάποιους να θεωρηθούν "πολυτέλεια"».

Στον αέρα η Ειδική Αγωγή

Την ίδια στιγμή, η συνολική υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, όπως υπογραμμίζουν οι γονείς, φαίνεται μέσα από την ίδια την πραγματικότητα στη σχολική μονάδα του Γυμνασίου Μοιρών, καθώς τα παιδιά που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής βοήθειας μένουν μέχρι τώρα αβοήθητα με τη σοβαρή έλλειψη αντίστοιχων ειδικοτήτων. «Τα παιδιά με διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιμετωπίζονται ως "παρίες", αφού η κάλυψη των αναγκών αυτών των παιδιών, όχι μόνο δεν είναι δεδομένη, αλλά συστηματικά και διαχρονικά παραμελείται, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να διογκώνεται για τα παιδιά αυτά». Οι γονείς, μάλιστα, παραθέτουν νούμερα που αποτυπώνουν τη σοβαρότητα του ζητήματος σε ό,τι αφορά τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα κ.ά.). Όπως επισημαίνει στην επιστολή της η Ένωση Γονέων Μαθητών Φαιστού, σε αυτές τις κατηγορίες συγκαταλέγονται 46 μαθητές. «Κι όμως μόλις πριν δύο μέρες τοποθετήθηκε μόνο ένας καθηγητής στα τμήματα ένταξης, για τα μαθήματα των Μαθηματικών και της Φυσικής, και κανείς δεν ξέρει πότε θα προσληφθεί φιλόλογος», όπως τονίζεται. Χαρακτηριστικό είναι ότι πέρυσι φιλόλογος προσλήφθηκε το Φεβρουάριο!

Ως εκ τούτου, τα τμήματα ένταξης, τα οποία στο βαθμό που το επιτρέπουν οι συνθήκες, π.χ. ο αριθμός των παιδιών, επιτελούν σοβαρό παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο, επικουρικά σε αυτό της τάξης, δεν μπορούν να λειτουργήσουν.

Κραυγή από τους γονείς

«Πλήρης η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου»

«Αυτή η κατάσταση που χρόνο το χρόνο επιδεινώνεται σε βάρος της μόρφωσης των παιδιών μας δεν είναι τυχαίο γεγονός. Είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην πλήρη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και στην παράδοση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην ιδιωτική κερδοσκοπία. Αυτή η πολιτική αποτελούσε και αποτελεί στρατηγική επιλογή της Ε.Ε. και είναι αναπόσπαστο κομμάτι των γενικότερων αναδιαρθρώσεων που με μεγαλύτερη ένταση βιώνουμε τα τελευταία χρόνια», καταλήγουν στην επιστολή τους οι γονείς, που για μια ακόμη φορά φέρνουν στην επιφάνεια το πρόβλημα, υπενθυμίζοντάς το σε όσους μάλλον ξεχνούν εύκολα, και ελπίζοντας στη γρήγορη αποκατάστασή του, πριν το τέλος και αυτής της σχολικής χρονιάς και πριν χαθούν και άλλες πολύτιμες ώρες.

Ρεπορτάζ : Μαρία Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News